دو هزار قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت به متقاضیان کرمانی واگذار می‌شود

بر اساس تازه‌ترین قرعه‌کشی انجام شده دو هزار قطعه زمین طرح جوانی جمعیت به متقاضیان در کرمان، ماهان و باغین واگذار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ آیین قرعه‌کشیِ واگذاری دو هزار قطعه زمین متقاضیان طرح جوانی جمعیت شهرهای کرمان، ماهان و باغین چهارشنبه (۲۸ شهریور) با حضور جمعی از مسئولین در مصلی امام علی علیه‌السلام برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان یکی از وظایف دولت‌ها را رفع دغدغه مردم نسبت به مسکن مسکن دانست و گفت: در این رابطه باید قیمت‌ها را کاهش و حتی بخشی را رایگان در اختیار قرار دهند تا هر شهروندی در آسایش زندگی خود را سپری کند دغدغه مسکن نداشته باشد.
وی تصریح کرد: بحمدالله در سال‌های اخیر گام‌های بزرگی در تامین زمین و ساخت مسکن برداشته شده است.
رضا حافظی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان هم اظهار کرد: امروز در جشن قرعه‌کشی جوانی جمعیت با تخصیص اراضی به متقاضیان واجد شرایط انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه سال گذشته ۶۱۲ قطعه زمین اختصاص داده شده و امسال سه برابر جمعیت سال گذشته؛ گفت؛ با توجه به جمعیت جوانی که دغدغه رهبری است اتفاقات خوبی در کشور رقم می‌خورد.
وی اظهار کرد: حتی کسانی که پیامک دریافت نکردند نگران نباشید زیرا همه متقاضیان در طرح جوانی جمعیت زمین دریافت می‌کنند.
به گفته وی؛ تاکنون نزدیک به ۲۳ هزار و ۷۹۴ نفر در سامانه مربوطه در استان ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد، ۱۷ هزار و ۲۵۳ خانواده دارای سه فرزند و ۶ هزار و ۵۴۱ خانواده دارای چهار فرزند هستند و تا کنون ۸ هزار و ۴۲۳ قطعه زمین تخصیص یافته و نزدیک به یک هزار و ۱۰۰ قرارداد واگذاری به متقاضیان ارائه شده است.
حافظی با اعلام اینکه ۷ هزار و ۵۸۶ نفر از کل شهرستان کرمان در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند؛ افزود: تاکنون یک هزار و ۶۲ قطعه زمین به این شهرستان اختصاص یافته و نزدیک به ۳۴۰ قرارداد نیز در شهر کرمان منعقد شده است.
به گزارش شبستان؛ ستاد استانی جوانی جمعیت نیز پیش از ظهر امروز تشکیل شد که طی آن استاندار کرمان ضمن اعلام واگذاری ۳ هزار قطعه زمین در رفسنجان طی روزهای آینده؛ بر تسریع واگذاری زمین در جنوب استان تاکید کرد.
تأمین سبد غذایی برای زنان باردار؛ هشدار نسبت به نگهداری حیوانات از جمله سگ در خانه به عنوان تهدیدی علیه فرزندآوری و... از دیگر نکات مورد تاکید استاندار بود.

کد خبر 1781738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha