ممنوعیت فعالیت آموزشی یک معلم در مونترال کانادا به دلیل اهانت به اسلام

یک معلم دبیرستان مونترال کانادا به دلیل اهانت به اسلام از ادامه فعالیت آموزشی باز ماند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از رادیو کانادا، یک معلم اخلاق و فرهنگ دینی در دبیرستانی در مونترال به دلیل اظهار نظرهای تبعیض آمیز و توهین آمیز درباره دین اسلام در کلاس درس، حق آموزش خود را از دست داد.

این معلم که رادیو کانادا نامش را فاش نکرده است، در برابر کمیته تحقیقات که به درخواست «برنارد درنویل» وزیر آموزش و پرورش در استان کبک تشکیل شد، سخنان خود را تایید کرد.

در گزارشی که به وزارتخانه ارائه شد، نتیجه گرفته شد که این معلم مرتکب «خطای جدی» شده است.

 مارک سیروا، معاون وزیر آموزش و پرورش در نامه ای به معلم درباره حکم نداشتن حق آموزش، نوشت: شما در مناسبت های مختلف نسبت به مسلمانان اهانت کردید و نظرات بسیار ناراحت کننده ای به ویژه در مورد توطئه حمله به کبک ارائه کردید.

وی گفت: شما در شهادت خود از کمیته تحقیق به‌عنوان بستری برای محکوم کردن خطرات اسلام و دعوت به تشکیل کمیسیون ملی تحقیق در این زمینه  استفاده کردید و این مسئله به‌دلیل خطر انحراف احتمالی،بسیار نگران‌کننده است. همچنین نگرانی‌هایی برای سلامت جسمی و روحی دانش آموزان وجود دارد.

در گزارش این کمیته است: وزارت آموزش اعلام کرد که این معلم اظهارات اسلام هراسانه نگران کننده و احیانا افراط گرایانه دارد که تصمیم گرفته تا از آموزش حذف شود.

کد خبر 1781772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha