تازه‌مسلمان آلمانی از راه‌های وحدت و عوامل شکست اسلام‌هراسی‌ها می‌گوید

تازه مسلمان آلمانی و مترجم قرآن کریم گفت که مهم‌ترین راه برای وحدت میان همه مسلمانان جهان رجوع به کتاب آسمانی قرآن و کنار گذاشتن اختلافات بر اساس مفاهیم و آموزه‌های قرآنی است.

خبرگزاری شبستان، گروه بین‌الملل: «استفان فردریش شفر»، دانش‌آموخته جامعة‌المصطفی و مترجم قرآن از آلمان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بخش بین‌الملل خبرگزاری شبستان به مناسبت میلاد حضرت رسول (ص) گفت که پیامبر اکرم (ص) حقیقتی است که خداوند وعده پیروزی رسالت او در سراسر جهان را داده است و به همین دلیل تلاش‌های بی وقفه غرب و کشورهای اروپایی برای خدشه‌کردن دار کردن چهره پیامبر (ص) و دین اسلام هیچ‌گاه به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید.

وی در این باره گفت: یکی از دلایل اصلی شکست اروپا در زمینه اسلام‌ستیزی و دشمنی با حضرت محمد (ص) وعده خدا برای پیروزی حقیقت در جهان است و خداوند برای باقی ماندن نام نیکو از پیامبر (ص) و اولیاءالله کمک می‌کند.

یکی از دلایل اصلی شکست اروپا در زمینه اسلام‌ستیزی و دشمنی با حضرت محمد (ص) وعده خدا برای پیروزی حقیقت در جهان است و خداوند برای باقی ماندن نام نیکو از پیامبر (ص) و اولیاءالله کمک می‌کند.

شفر گفت: همه این توهین‌ها حتی در صدر اسلام و از زمان نزول قرآن هم وجود داشت، اما شاهد آن بودیم که هیچ‌کدام از آنها به نتیجه نرسیدند و نه تنها اکنون بسیاری را مردم جهان حضرت محمد (ص) را به نام نیک می‌شناسند بلکه هنوز هم سیره و شیوه زندگی آن حضرت راهنمای زندگی بشریت است.

تازه مسلمان آلمانی گفت: اینکه بسیاری از دولت‌های اروپایی دست به اسلام‌ستیزی و پیامبرستیزی می‌زنند این است که خودشان غیر از حقیقت هستند و در مسیری کاملا مخالف با آنچه فطرت بشر با آن مطابقت دارد، گام برمی‌دارند.

اینکه بسیاری از دولت‌های اروپایی دست به اسلام‌ستیزی و پیامبرستیزی می‌زنند این است که خودشان غیر از حقیقت هستند و در مسیری کاملا مخالف با آنچه فطرت بشر با آن مطابقت دارد، گام برمی‌دارند.

شفر افزود: به همین دلیل است که شاید آنها در ابتدای هر اقدامی که برای مقابله با اسلام یا توهین به پیامبر (ص) برمی‌دارند به نتایج کوچکی دست پیدا کنند، ولی در نهایت این اقدامات نتیجه عکس برای آنها دارد و بیشتر موجب گرایش پیدا کردن افراد به شناخت حضرت محمد (ص)، دین اسلام و کتاب آسمانی قرآن می‌شود.

دانش‌آموخته جامعة‌المصطفی در پاسخ به این پرسش که مسلمانان در عصر حاضر چه کاری می‌توانند برای معرفی دین پیامبر (ص) که مبتنی بر اخلاق است به غیرمسلمانان در سراسر جهان انجام دهند، گفت: ما شاهد این هستیم که بسیاری از مسلمانان به کشورهای اروپایی مهاجرت کرده‌اند و تعداد زیادی هم تازه مسلمان در سراسر جهان داریم که آنها می‌توانند هم با رعایت موازین اخلاقی برگرفته از سیره پیامبر (ص) و هم با برگزاری برنامه‌هایی برای معرفی شخصیت و اخلاق حضرت محمد (ص) که به امانتداری و صداقت معروف بود و خداوند او را به خاطر حسن خلقش به پیامبری برگزید به تبلیغ دین اخلاق‌مدار اسلام بپردازند.

وی افزود: یکی دیگر از راه‌ها برای تبلیغ اسلام استفاده از ظرفیت‌هایی مانند جامعة‌المصطفی است که هم افرادی را برای این کار تربیت می‌کند و هم تلاش می‌کند تا متون و منابع اسلامی را به زبان‌های مختلف ترجمه کند و به دنیا انتقال بدهند.

شفر گفت:  البته متاسفانه ما هنوز در بسیاری از زبان‌ها از جمله زبان آلمانی که زبان خود من است، ضعیف هستیم و منابع مناسب به این زبان برای تبلیغ وجود ندارد، در حالی که ما نیاز داریم تا متون اسلامی را به زبان‌های بومی برای غیرمسلمانان توضیح دهیم و همچنین از شخصیت پیامبر (ص) و اهل بیت (علیهم‌اسلام) به زبان‌های بومی برای آنها بگوییم.

این تازه مسلمان آلمانی در پاسخ به این پرسش که کدام ویژگی پیامبر (ص) موجب شده است حتی افرادی مانند «توماس کارلایل»، نوسینده اسکاتلندی که زمانی به پیامبر دروغ بسته‌اند بعدها به بزرگی او اعتراف می‌کنند و توهین به او را شرم‌آور می‌دانند، گفت: همانطور که می‌دانیم صداقت یکی از مهم‌ترین ویژِگی‌های پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (علیهم‌اسلام) است.

وی افزود: صادق بودن ویژگی مهم پیامبر اکرم (ص) و همه اولیاءالله است و به نظر من به همین دلیل است که هیچ دروغی هم نمی‌تواند بر این ویژگی سایه بیفکند و چهره آنها را نزد مردم خراب کند.

صادق بودن ویژگی مهم پیامبر اکرم (ص) و همه اولیاءالله است و به نظر من به همین دلیل است که هیچ دروغی هم نمی‌تواند بر این ویژگی سایه بیفکند و چهره آنها را نزد مردم خراب کند.

شفر گفت: بسیاری از افراد هستند که برای بدنام کرده نام اسلام دروغ‌هایی را به پیامبر نسبت می‌دهند، اما بعد وقتی خودشان کنجکاو می‌شوند تا ببینند واقعا پیامبر چه گفته و در قرآنی که توسط او برای مردم جهان آورده شده چه آمده است، متوجه می‎شوند که همه حرف‌ها و وعده‌های او راست است و به این ترتیب از مواضع خود عقب‌نشینی می‌کنند.

مترجم قرآن کریم از آلمان گفت: هر فرد دارای یک وجدان است، آنهایی که وجدان بیدار دارند متوجه اشتباهات خود در مورد پیامبر (ص) می‌شوند و در حقیقت نور درون آنها دوباره روشن می‌شود، اما برخی از افراد که وجدانشان خواب است به ستیزه‌جویی خود ادامه می‌دهند که البته هیچ‌گاه به نتیجه مطلوبی که در انتظار آن هستند، نمی‌رسند.

«استفان فردریش شفر» در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه چگونه با وجود تلاش‌های غرب برای متوقف کردن دین اسلام که پیامبر (ص) آن را به عنوان کامل‌ترین دین برای بشریت از طرف خداوند آورده است، هنوز هم شاهد رشد دین اسلام در جهان و افزایش آگاهی از آن در مردم جهان هستیم، گفت: خداوند بارها در قرآن کریم وعده داده است که اسلام را بر همه دین‌های دیگر پیروز می‌کند.

وی افزود: البته منظور آن چیزی نیست که ما اصطلاحا آن را اسلام می‌گوییم بلکه منظور از اسلام همان دینی است که انسان از آن برای تسلیم بودن در برابر فرمان خدا استفاده می‌کند.

شفر گفت: مطیع فرمان خدا بودن مستلزم آن است که انسان‌ها از پیامبری که همان دین تسلیم بودن محض به خدا یعنی دین اسلام را برای آنها آورده است، پیروی کنند.

تازه مسلمان آلمانی گفت: تسلیم بودن به خدا معنای وسیعی دارد. مثلا وقتی می‌خواستند حضرت ابراهیم (ع) را به آتش بیندازند او بر آتش پیروز شد، زیرا او تسلیم خداوند بود و به همین دلیل خدا به او کمک کرد.مهم‌ترین راه برای وحدت میان همه مسلمانان جهان رجوع به کتاب آسمانی قرآن و کنار گذاشتن اختلافات بر اساس مفاهیم و آموزه‌های قرآنی است.

وی افزود: به همین ترتیب خدا به حضرت محمد (ص) که همواره تسلیم امر او بوده است نیز کمک می‌کند و او را بر دشمنانش تا روز قیامت پیروز می‌کند و از رسالت پیامبر (ص) تا روز قیامت محافظت خواهد کرد.

«استفان فردریش شفر» در پاسخ به این پرسش که مسلمانان چه سازوکاری را برای وحدت واقعی باید در پیش بگیرند تا از اسلام‌ستیزی در جهان و بروز اتفاقاتی مانند توهین به پیامبر اکرم (ص) به طور عملی پیشگیری کنند، گفت: مهم‌ترین راه برای وحدت میان همه مسلمانان جهان رجوع به کتاب آسمانی قرآن و کنار گذاشتن اختلافات بر اساس مفاهیم و آموزه‌های قرآنی است.

وی افزود: هیچ‌کدام از ما انسان‌ها کامل نیستیم و همه دارای اشتباهاتی هستیم پس اول از همه باید روی خودمان کار کنیم و خود را اصلاح کنیم تا به این ترتیب بتوانیم به سوی وحدت واقعی حرکت کنیم.

هیچ‌کدام از ما انسان‌ها کامل نیستیم و همه دارای اشتباهاتی هستیم پس اول از همه باید روی خودمان کار کنیم و خود را اصلاح کنیم تا به این ترتیب بتوانیم به سوی وحدت واقعی حرکت کنیم.

تازه مسلمان آلمانی گفت: خداوند در قرآن به پیامبر اکرم (ص) فرمان داده است که از امت خود بخواهد در مورد اشتراکات خود با هم گفتگو کنند، پس یکی از مهم‌ترین راه‌های وحدت به ویژه میان شیعیان و سنی‌ها گفتگو و کنار گذاشتن اختلافات است. در حقیقت اگر کمی به دفت نگاه کنیم می‎بینیم که در اصل هیچ اختلافی میان مسلمانان وجود ندارد زیرا همه آنها پیروان قرآن واحد هستند.

کد خبر 1781788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha