۱۸۰‌شاعر آیینی در خراسان جنوبی تربیت می‌شود

فرخنده با بیان اینکه منابع انسانی این استان در حوزه سلامت و ذکاوت ذی‌قیمت است، گفت: برای استمرار راه ابن حسام خوسفی تربیت ۱۸۰ شاعر آیینی طراحی شد که کارگاه آموزشی آن از هفته دوم مهرماه برگزار خواهد شد.

به‌ گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علی فرخنده امشب چهارشنبه (۲۸ شهریور) در اختتامیه جشنواره ملی شعر آیینی ابن حسام خوسفی، اظهار کرد: سعی کردیم در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، رسانه و قرآنی توازن را برقرار کنیم.

وی با اشاره به در حوزه رسانه دو مرحله جشنواره مطبوعات شرق کشور به میزبانی خراسان جنوبی برگزار شد، تصریح کرد: براساس پژوهش‌ها و اسناد متقن ما مدعی هستیم که مردم استان خراسان جنوبی جزو با حجاب‌ترین مردم در حوزه فرهنگ ایرانی اسلامی هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه منابع انسانی این استان در حوزه سلامت و ذکاوت ذی‌قیمت است، افزود: یکی شخصیت ابن حسام خوسفی است که ۲۳ هزار بیت شعر در مدح اهل بیت(ع) سروده است.

فرخنده با اشاره به راه‌اندازی دفتر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در استان، بیان کرد: با توجه به اینکه خاوران‌نامه مهمترین اثر ابن حسام خوسفی به تأسی از شاهنامه سروده شده است در همین راستا طرح فرهنگی از «خوسف تا توس» پیشنهاد شد و در نهایت تصمیم گرفته شد برای اولین‌بار در خراسان جنوبی جایگاه رفیع ابن حسام خوسفی را که ناشناخته بود معرفی کنیم.

وی ادامه داد: برگزاری کنگره ملی ابن حسام خوسفی حماسه‌سرای قرن هشتم و نهم هجری به میزبانی خراسان جنوبی در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: این کنگره شامل بخش علمی پژوهشی، فرهنگی و هنری است و اختتامیه آن در ۲۸ آبان ماه برگزار خواهد شد.

فرخنده در ادامه افزود: مهمترین رویداد در بخش فرهنگی با محوریت جهاد دانشگاهی است که برای استمرار راه ابن حسام خوسفی تربیت ۱۸۰ شاعر آیینی طراحی شد که کارگاه آموزشی آن از هفته دوم مهرماه برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: جشنواره ملی شعر آیینی ابن حسام خوسفی هم در بخش فرهنگی برنامه‌ریزی شد که امشب اختتامیه آن در حال برگزاری است.

کد خبر 1781807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha