42هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی مازندران جشن قرآن آموزی برپا می کنند

معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش مازندران گفت: 16 مهر ماه جاری با حضور 42هزار دانش آموز و بیش از 2هزار و دویست معلم پایه اول ابتدایی جشن قرآن آموزی برگزار می شود.

منیره موحدی، معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش مازندران امروز(9 مهر) به خبرنگار شبستان گفت: در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و همچنین ایجاد خاطره ای ماندگار در روح و ذهن دانش آموزان پایه اول ابتدایی جشن آغاز قرآن آموزی همزمان با سراسر کشور در استان مازندران به میزبانی آموزش وپرورش شهرستان قائم شهر برگزار می گردد.

 

وی بیان کرد: امسال در 16 مهر ماه با حضور 42 هزار دانش آموز و بیش از 2هزار و دویست معلم پایه اول ابتدایی جشن قرآن آموزی در استان برگزار می شود.

 

معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش مازندران با بیان اینکه راه سعادت دانش آموزان تنها کسب علم و دانش است و معلمان باید علم و دانش را با محوریت قرآن و اسلام به دانش آموزان ارائه دهند، اظهار کرد: معلمی می تواند دانش آموزان را بخوبی تربیت کند که در درجه اول خودش تربیت قرآنی شده باشد.

 

موحدی اهداف آغاز قرآن آموزی از پایه اول را تقویت ایمان و اعتقاد به قرآن کریم و تمسک به تعالیم آن و همچنین تعمیق، معرفت و تعمیم فهم و درک قرآن عنوان نمود و گفت: توجه جدی به اصل جدایی ناپذیر قرآن و اهل بیت (ع) در کلیه فعالیت ها و در زندگی فردی و اجتماعی موجب گردید که قرآن آموزی از پایه اول ابتدایی آغاز گردد.

 

معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش مازندران تصریح کرد: هدایت فرآیند های آموزشی و تربیتی به سمت قرآن پژوهی و کاربردی نمودن تعالیم قرآنی در زندگی نیز از دیگر اهداف این طرح است.

 

وی اظهار کرد: در راستای دغدغه و تاکیدات مقام معظم رهبری بر آموزش قرآن کریم از پایه اول ابتدایی و طرح تحول بنیادین که مبتنی بر فلسفه تعلیم وتربیت اسلامی بوده و جایگاه ویژه ای برای قرآن و تعالیم اسلامی قائل است، آموزش و پرورش را نسبت به تعلیم کتاب الهی به نحو مطلوب و برگزاری جشن قرآن آموزی جهت تشویق و ترغیب دانش آموزان به این امر مهم مصمم و جدی نمود.

 

موحدی گفت: جشن قرآن آموزی هرساله همزمان با آغاز سال تحصیلی در مهر ماه برگزار می گردد.

 

معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش مازندران با تأکید بر استفاده از آموزه های قرآن و اتصال هر چه بیشتر به این کتاب توسط دانش آموزان اذعان کرد: تمام فعالیت ما در آموزش و پرورش در حیطه قرآن باید به انس قوی تر دانش آموز با این کتاب شریف ختم شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 178202

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha