جشنواره ازدواج ۱۱۰ زوج جوان عشایر جنوب کرمان برگزار شد

امروز همزمان با هفته وحدت جشنواره ازدواج ۱۱۰ زوج جوان عشایر به همت مجمع خیرین ازدواج کشور و با همکاری اداره کل امور عشایری جنوب کرمان در شهر جیرفت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز همزمان با هفته وحدت جشنواره ازدواج ۱۱۰ زوج جوان عشایر به همت مجمع خیرین ازدواج کشور و با همکاری اداره کل امور عشایری جنوب کرمان در شهر جیرفت برگزار شد.

حجت الاسلام سید بهروز حسینی در این جشنواره، با اشاره به جایگاه خانواده از منظر اسلام، گفت: در سوره روم آیه ۲۱ خداوند می فرماید؛ یکی از نشانه های خداوند این است که برای شما همسر آفرید که وقتی شما ازدواج کردید این ازدواج باعث آرامش و آسایش شما شود.
نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با اشاره به اینکه خانواده برای ایجاد آرامش و اطمینان است، ابراز کرد: خداوند دو تا وعده می دهد اگر ازدواج کردید بین شما مودت و رحمت قرار می دهیم و اگر این مهم در بین خانواده ها ایجاد شود زندگی ها آنها شیرین می شود و زن و مرد به آرامش می رسند.
وی با بیان اینکه رحمت و مودت با یکدیگر فرق دارند، اظهار کرد: رحمت ابراز علاقه در کلام است و مودت ابراز علاقه در عمل می باشد اگر بین خانواده ها ابراز علاقه هم کلامی و هم قلبی باشد آنگاه آرامش و آسایش بر زندگی آنها حاکم می شود.
حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه خداوند می فرماید؛ زن و مرد باید لباس یکدیگر باشند، خاطرنشان کرد: اگر عیبی در وجود کسی باشد با لباس پوشیده می شود در زندگی مشترک مشکلی پیش بیاید زن و مرد نباید به دیگران بگویند.

وجود ۱۷ هزار خانوار عشایر جنوب کرمان با ۷۰ هزار جمعیت  نقش بسزایی در تامین امنیت غذایی کشور دارند
 

ناصر احمدیوسفی در این جشنواره، ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، گفت: ۱۱۰ زوج جوان عشایر امروز در این جشنواره راهی خانه بخت می شوند.
مدیرکل امور عشایری جنوب کرمان
با بیان اینکه جامعه عشایری نسبت به جامعه شهری و روستایی برتری های دارد، ابراز کرد: نقش مهم عشایر در چرخه امنیت غذایی کشور بی نظیر است که این مهم باعث برتری جامعه عشایری نسبت به جوامع شهری و روستایی شده است.
وی با اشاره به سهم ۳۵ درصدی عشایر جنوب کرمان در تامین امنیت غذایی، اظهار کرد: عشایری در مرزهای جغرافیایی امنیت اجتماعی تولید می کنند.  
احمدیوسفی خاطرنشان کرد: عشایر همواره در مناسبت های فرهنگی و اجتماعی و در دفاع از مقدس پیش قراول بوده اند و ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری استان کرمان گواهی بر این مدعا است.
مدیرکل امور عشایری جنوب کرمان اضافه کرد: جامعه عشایری جنوب کرمان همواره پای نظام مقدس جمهوری اسلامی و دفاع از انقلاب اسلامی و ارزش های آن بوده و هستند و در دفاع مقدس ۵۵۰ شهید تقدیم کرده اند.
وی با بیان اینکه در جنوب کرمان ۱۷ هزار خانوار عشایر با ۷۰ هزار جمعیت داریم که نقش بسزایی در تامین امنیت غذایی دارند، تصریح کرد: جامعه عشایر جنوب کرمان علی رغم داشتن ظرفیت های بسیار اما در بحث برخورداری از امکانات مظلوم واقع شده اند.
احمدیوسفی بیان کرد: در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان این قول را به مجمع خیرین کشور می دهیم که دفتری به فعالیت های این مجمع در جنوب کرمان اختصاص خواهیم داد.
مدیرکل امور عشایری جنوب کرمان ابراز کرد: امروز همزمان با میلاد پر خیر و برکت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) برای نخستین بار در کشور است که جشنواره ازدواج ۱۱۰ زوج جوان عشایر در جنوب کرمان برگزار می شود که در نوع خود بی نظیر است.
وی اظهار کرد: امروز علاوه بر برگزاری جشن ازدواج تعداد ۱۱۰ سری جهیزیه با هزینه ای بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان به این زوج های جوان اهدا خواهد شد و همچنین از سوی کانون های خدمت رضوی شهرستان جیرفت نیز ۱۱۰ زوج به صورت رایگان به زیارت امام رئوف مشرف خواهند شد.
احمدیوسفی عنوان کرد: موسسه خیریه ثامن الحجج (ع) کرمان نیز قول داده اند که هر کدام از عزیزان جامعه عشایری جنوب کرمان که دارای بیماری صعب العلاج هستند تحت حمایت خدمات درمانی این مجمع قرار خواهند گرفت.
مدیرکل امور عشایری جنوب کرمان گفت: مجمع خیرین ازدواج کشور قول دادند که به نیت ۵۵۰ شهید جامعه عشایری جنوب کرمان تعداد ۱۱۰ زوج جوان که امروز راهی خانه بخت می شوند به ۵۵۰ زوج جوان برسانند.

کد خبر 1782088

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha