رابطه سلیمان با دستگاههای جاسوسی غرب

عمر سلیمان شریکی معتمد برای مقامات اطلاعاتی آمریکا بوده و اکنون بهترین مهره برای کوتاه کردن دست گروههای اسلامی در مصر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حضور عمر سلیمان رییس دستگاه اطلاعات و جاسوسی مصر در راس حکومت به عنوان معاون اول حسنی مبارک، ایالات متحده آمریکا را بسیار خرسند کرده است زیرا برآورده شدن منافع آمریکا حضور دیکتاتوری دیگر که از قضا متحد دیرینه خود نیز بوده است را در شرایط کنونی مصر می طلبد.

در حقیقت بدون مبارک آمریکا باید به طور قطع فکر دوباره ای برای اجرای سیاست های نو استعماری خود در منطقه خاورمیانه کند و در حال حاضر بهترین دیکتاتوری که دستش آلوده به شکنجه در زندان های مصر است بهترین گزینه برای آمریکا می باشد.

عمر سلیمان شریکی معتمد برای مقامات اطلاعاتی آمریکا بوده و اکنون بهترین مهره برای کوتاه کردن دست گروههای اسلامی در مصر است که ایالات متحده آمریکا دشمنی دیرینه با آنها دارد.

سلیمان در همه 1980 میلادی در اوج روابط صمیمانه آمریکا و مصر در مدرسه ویژه جنگ جان اف کندی در کارولینای شمالی تحت آموزش قرار گرفت.

پس از آنکه سلیمان به عنوان رییس دستگاه اطلاعاتی مصر مشغول به کار شد طی توافقنامه ای با آمریکا در سال 1995 میلادی اجازه داد تا شبه نظامیانی که از دید آمریکا مظنون به گسترش تروریسم در آن کشور بداند به طور مخفیانه برای بازجویی و شکنجه به زندان های مصر منتقل شوند.

در زمان حمله آمریکا به عراق در سال 2003 میلادی سازمان اطلاعات و جاسوسی آمریکا سیا بار دیگر دولت آمریکا برای اثبات ادعاهای پوچ خود مبنی بر ارتباط عراق با گروه القاعده" ابن شیخ اللیبی "را به عنوان مظنون از طریق عمر سلیمان به مصر فرستاد تا تحت شکنجه و بازجویی به این ادعاهای پوچ اعتراف کند.

گزارش مجلس سنای آمریکا در سال 2006 میلادی به طور کامل توضیح می دهد که چگونه این زندانی برای ساعتها در یک قفس مورد شکنجه و ضرب و شتم قرار گرفت و مقامات اطلاعاتی مصر به دستور عمر سلیمان او را مجبور به پذیرش ارتباط رژیم صدام حسین با القاعده کردند.

لیبی به بازجویان خود گفت که عراق سلاح های شیمیایی برای کشتار مردم در اختیار القاعده قرار می دهد و زمانی که کالین پاول، وزیر امور خارجه وقت آمریکا برای پرونده جنگی عراق به سازمان ملل رفت به جزئیات اعترافهای لیبی اشاره کرد.

بنابر گزارش سیاست، در نتیجه همه این اقدامات، متحد دیرینه آمریکا با ارایه اطلاعات غلط به آمریکا در این زمینه مقدمات جنگ عراق را فراهم کرد.

عمر سلیمان، شکنجه گر سابق مصر اکنون بهترین مهره برای آمریکا است تا پس از مبارک بار دیگر دیکتاتوری را در مصر احیا کرده و منافع خود را در این کشور و در خاورمیانه تامین کند.

پایان پیام/
 

کد خبر 17821

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha