نشست خبری مدیرعامل مجمع ملی خیرین ازدواج جوانان کشور با اصحاب رسانه جنوب کرمان برگزار شد

شامگاه امشب نشست خبری مدیرعامل مجمع ملی خیرین ازدواج جوانان کشور با حضور عضو هیئت مدیره مجمع خیرین ثامن الحجج کرمان، مدیرکل امور عشایری جنوب کرمان و اصحاب رسانه در اداره کل امور عشایری جنوب کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، شامگاه امشب نشست خبری مدیرعامل مجمع ملی خیرین ازدواج جوانان کشور با حضور عضو هیئت مدیره مجمع خیرین ثامن الحجج کرمان، مدیرکل امور عشایری جنوب کرمان و اصحاب رسانه در اداره کل امور عشایری جنوب کرمان برگزار شد.
حجت الاسلام محمدباقر جلالی شاهکوه در این نشست، ضمن تبریک ایام  گفت: ما در ماه ربیع الاول و ربیع الثانی قصد داریم در کشور جشنواره ازدواج ۳۱۳ زوج جوان را برگزار کنیم و با اهدای جهیزیه این زوج ها را راهی خانه بخت کنیم.
مدیرعامل مجمع خیرین ملی ازدواج کشور افزود: شروع این جشنواره امروز با برگزاری جشنواره ازدواج ۱۱۰ زوج عشایر در جنوب کرمان آغاز شد که ان شاء الله در این دو ماه ادامه پیدا خواهد کرد تا هر ۳۱۳ زوج راهی خانه بخت شوند.
وی ابراز کرد: سال گذشته قریب ۱۰ هزار خدمت ازدواج به زوج های جوان ارائه کردیم که حدود ۲ هزار و ۸۴۴ تا از این خدمات در زمینه تهیه و اهدای جهیزیه بوده است و در نیمه اول سال جاری در زمینه اهدای جهیزیه توانستیم رکورد بزنیم.
حجت الاسلام جلالی شاهکوه اظهار کرد: تصورم بر این است که امسال بتوانیم تا سه برابر سال گذشته به زوجین جوان در امر ازدواج شان خدمات ارائه کنیم.
مدیرعامل مجمع خیرین ملی ازدواج کشور ادامه داد: قصد داریم در آینده ۱۱۰ زوج دیگر از عشایر جنوب کرمان را راهی خانه بخت کنیم.
وی یادآور شد: امسال برای پنجمین بار است که در جنوب کرمان جشن ازدواج برگزار کردیم این در حالی است که برای نخستین بار در سطح کشور است که جشنواره ازدواج زوج های جوان عشایر را برگزار می کنیم.
حجت الاسلام جلالی شاهکوه عنوان کرد: قریب سه سال است که در جنوب کرمان فعالیت داریم و به زوج های جوان در شهرستان های عنبرآباد، جازموریان، قلعه گنج، کهنوج، رودبار جنوب و جیرفت در زمینه ازدواج آسان خدمات ارائه می کنیم.
مدیرعامل مجمع خیرین ملی ازدواج کشور اضافه کرد: امروز در کنار جشن ازدواجی که برای زوج های جوان عشایر برگزار کردیم، به هر زوج یکسری جهیزیه اهدا شد و از سوی کانون خدمت رضوی شهرستان جیرفت نیز یک سفر مشهد مقدس به هر زوج در نظر گرفته شده و خدمات پزشکی نیز از سوی مجمع خیرین ثامن الحجج کرمان ارائه می شوند.
وی با اشاره به کلام گهرباری از امیرالمومنین علی (ع)، بیان کرد: آن حضرت می فرماید؛ تیغ سخن برنده تر از شمشیر است و امروز در دنیا در امر اطلاع رسانی، رسانه حرف اول را می زند.
حجت الاسلام جلالی شاهکوه به نقش رسانه در تنویر افکار عمومی اشاره کرد و گفت: تا چند وقت قبل شاید دنیا دید مثبت به اسرائیل داشت اما انعکاس اخبار جنایات این رژیم باعث شد تا دنیا به ماهیت خباثت این رژیم منحوس پی ببرد.
مدیرعامل مجمع خیرین ملی ازدواج کشور خاطرنشان کرد: انتظار ما از شما اصحاب رسانه این است که زمینه جذب و مشارکت خیرین در امر ازدواج جوانان به ما کمک کنید.
وی با بیان اینکه آن طور که باید و شاید تاکنون مجمع خیرین ملی ازدواج کشور به مردم و خیرین معرفی نشده است، تصریح کرد: اگر اقدامات و فعالیت های موثر این مجمع در امر ازدواج جوانان اطلاع رسانی شود قطعا خیرین بیشتری برای مشارکت در این امر خداپسندانه پیش قدم خواهند شد و در نتیجه زمینه ازدواج تعداد بیشتری از جوانان فراهم می شود.
حجت الاسلام جلالی شاهکوه یادآور شد: این مجمع دو سال است که محوز فعالیت گرفته و این در حالی است که از سه سال قبل از اخذ مجوز به طور جدی در زمینه ازدواج جوانان فعالیت خود را آغاز کرده است.
مدیرعامل مجمع خیرین ملی ازدواج کشور ابراز کرد: متاسفانه یکی از خلأهای موجود که امروز با آن مواجه بودیم عدم شناخت اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت از مجمع خیرین ملی ازدواج کشور است.
وی با اشاره به اهدای ۱۱۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان عشایر در جشنواره امروز، ادامه داد: این جهیزیه ها شامل ۱۲ قلم کالای ضروری و مورد نیاز اولیه زندگی این زوجین جوان است.
حجت الاسلام جلالی شاهکوه تصریح کرد: ما به تنهایی نمی توانیم زمینه ازدواج جوانان را فراهم کنیم و این مهم نیازمند پای کار آمدن همه دستگاه ها و همچنین فرماندار و امام جمعه است.
مدیرعامل مجمع خیرین ملی ازدواج کشور با یادآوری خدمات مجمع ملی خیرین ازدواج کشور به زوج های جوان، ابراز کرد: ۱۲ نوع خدمت اعم از هزینه های عاقد، ماشین عروس، آرایشگاه، جهیزیه، مشاوره، ماه عسل و غیره به زوج های جوان ارائه می کنیم و در برخی موارد نیز در تهیه مسکن و اشتغال جوانان نیز فعالیت داریم.
وی افزود: زوج های جوان بنا بر درخواستی که در سایت خیرین ازدواج ثبت می کنند. ماه عسل مشهد یا گرگان می روند با توجه به ظرفیت های استان کرمان و مکان های گردشگری و دیدنی عشایری و باستانی جنوب کرمان و شهرستان جیرفت قصد داریم کرمان، جنوب کرمان و جیرفت را یکی از مقاصد ماه عسل زوج های جوان قرار دهیم.
حجت الاسلام جلالی شاهکوه خاطرنشان کرد: هر کدام از زوج های جوانی که با کمک مجمع ملی خیرین ازدواج کشور راهی خانه بخت می شوند چنانچه تا یکسال پس از ازدواج صاحب فرزند شوند یک هدیه از سوی این مجمع در راستای حمایت از طرح فرزندآوری به آنها اعطا می شود.
مدیرعامل مجمع خیرین ملی ازدواج کشور اضافه کرد: اولویت اصلی فعالیت های مجمع ملی خیرین ازدواج همان طور که از نامش پیداست در راستای فراهم کردن زمینه ازدواج آسان زوج های جوان است البته اگر خیرین اشتغال و مسکن هم در کنار ما قرار بگیرند پازل حمایت از جوانان کامل می شود.

اصحاب رسانه برای مشارکت خیرین در امر ازدواج جوانان همکاری کنند

ناصر احمدیوسفی در این نشست، ضمن تشکر از مجمع ملی خیرین ازدواج جوانان کشور، گفت: امروز به همت این مجمع با برپایی جشن ازدواج و اعطای جهیزیه رایگان ۱۱۰ زوج جوان عشایر جنوب کرمان راهی خانه بخت شدند که این مهم یک کار فرهنگی و اجتماعی است و جای تقدیر و تشکر دارد.
مدیرکل امور عشایری جنوب کرمان بیان کرد: امروز حجت الاسلام جلالی مدیرعامل مجمع ملی خیرین ازدواج کشور قول مساعد دادند که به نیت ۵۵۰ شهید جامعه عشایری جنوب کرمان به مرور زمان جهیزیه کامل برای ۵۵۰ زوج عشایر جنوب کرمان تهیه کنند.
وی با بیان اینکه یکی از اقدامات این مجمع شناسایی جوانان بی بضاعت و فراهم کردن شرایط ازدواج آنهاست، اظهار کرد: در نظر داریم به منظور بهره مندی بیشتر از ظرفیت مجمع ملی خیرین ازدواج کشور یک دفتر کار در جنوب کرمان برای آنها تجهیز و راه اندازی کنیم.
احمدیوسفی فراهم کردن زمینه ازدواج آسان جوانان را یک امر خداپسندانه دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم اصحاب رسانه با توجه به رسالتی که دارند در فرهنگ سازی این امر خداپسندانه و جلب مشارکت خیرین با مجمع خیرین ملی ازدواج جوانان کشور همکاری و همراهی کنند.
مدیرکل امور عشایری جنوب کرمان عنوان کرد: قطعا در جنوب کرمان خیرینی هستند که تمایل دارند در امر ازدواج جوانان مشارکت کنند که اصحاب رسانه می توانند با اطلاع رسانی فعالیت های مجمع ملی خیرین ازدواج کشور آنها را به این مجمع معرفی کنند.

کد خبر 1782129

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha