حمله سنگین موشکی حزب الله به پایگاه‌ها و مجتمع‌های صنعتی نظامی اسرائیل

حزب الله لبنان امروز برای نخستین بار مجتمع صنعتی نظامی شرکت «رافائل» متعلق به اسرائیل و برای دومین بار پایگاه و فرودگاه «رامات دیوید» را با موشک‌های دور برد هدف قرار داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، مقاومت اسلامی در لبنان(حزب الله) بامداد امروز مجتمع‌های صنعتی نظامی شرکت رافائل متعلق به رژیم صهیونیستی متخصص وسایل و تجهیزات الکترونیکی واقع در منطقه زوفولون شمال شهر حیفا را بادهها موشک فادی ۱ و فادی ۲ و کاتیوشا هدف قرار داد.

مقاومت تاکید کرد این عملیات در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت و اولین پاسخ به کشتار وحشیانه اشغالگران در مناطق لبنان که روزهای سه شنبه و چهارشنبه از طریق دستگاه‌های پیجر و سیستم‌های بی سیم رخ داد، انجام شد.

حزب الله بامداد امروز(یکشنبه یکم مهر ۱۴۰۳) در بیانیه‌ای اعلام کرد: مقاومت اسلامی برای دومین بار پایگاه و فرودگاه «رامات دیوید» را با ده‌ها موشک از نوع «فادی-۱» و «فادی-۲» در پاسخ به حملات مکرر اسرائیل به مناطق مختلف لبنان که منجر به شهادت دهها لبنانی شد، هدف قرار داد.

منابع آگاه به المیادین تاکید کردند: موشک‌های مورد استفاده از نوع خیبر M۲۲۰ با برد ۸۰ کیلومتر و M۳۰۲ با برد ۱۰۵ کیلومتر است.

منابع میدانی به المیادین توضیح دادند که این موشک‌ها از یکی از تاسیسات عماد است که دهها تن می رسد که تحت تاثیر حملات دشمن قرار نمی‌گیرد.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند: بیش از ۱۰۰ راکت سنگین از لبنان شلیک شد و در جلیل علیا و جنوب حیفا فرود آمد.

این رسانه‌ها تاکید کردند: شلیک راکت به سمت پایگاه هوایی رمات دیوید در حال افزایش است.

این رسانه‌ها اعلام کردند: بیش از ۱۲۰ موشک از لبنان به سمت شمال سرزمین‌های اشغالی رصد شد. آژیر خطر در کریوت و خلیج حیفا دوباره شنیده شد.

خبرنگار المیادین نیز اعلام کرد: موشک‌های مقاومت به عکا و حیفا رسیده است و دایره مهاجرت شهرک نشینان از شمال فلسطین اشغالی گسترش یافته است.

پایگاه هوایی رامات دیوید از مهم‌ترین پایگاه‌های هوایی اسرائیل در فلسطین اشغالی به شمار می‌آید که پیش از این حزب الله در فیلم ویدیویی پهپادهای هدهد جزئیاتی از آن را منتشر کرد.

کد خبر 1782177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha