امر به معروف و نهی از منکر یک اصل اجتناب‌ناپذیر است

آیت الله عبادی با بیان اینکه مسئله امر به معروف و نهی از منکر یک اصل اجتناب‌ناپذیر است، گفت: انسان با فراموشی فرامین الهی می‌تواند خویی شیطانی داشته باشد و تبدیل به نتانیاهو و یا بایدن شود.

به‌ گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز یکشنبه (۱ مهر) در آیین تکریم و معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اظهار کرد: مسئله امر به معروف و نهی از منکر که نظارت عامه است یک اصل اجتناب‌ناپذیر است.

وی با بیان اینکه همه هستی قانون است و شناخت این جهان شناخت قانون می‌باشد، گفت: این عالم، عالم تضاد است بنابراین همه ما با قانون خود را تطبیق می‌دهیم تا با مشکلی مواجه نشویم.

وی با اشاره به اینکه انجام واجبات پیروی از قانون الهی و ایجاد نظم است، ادامه داد: مسئله انسان با وجود فرامین دینی شاکله پیدا می‌کند چرا که با فراموشی این فرامین انسان می‌تواند در ظاهر شکل انسان باشد، اما خویی شیطانی داشته باشد و تبدیل به نتانیاهو و یا بایدن شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی متذکر شد: بی‌توجهی به اوامر الهی انحرافات بزرگی را پیش می‌آورد و جوان ما از غرب پیروی می‌کند.

آیت الله عبادی با بیان اینکه براساس روایات همه واجبات در مقابل امری به معروف و نهی از منکر ناچیز است، افزود: باید با اجرای تکالیف معنوی و الهی جلوی خطرات و آسیب‌ها در جامعه را بگیریم چرا که اگر به جوان توجه نشود، دشمن آنان را فریب می‌دهد و بعد هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم.

وی تأکید کرد: وقتی طرح و قانونی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر ابلاغ می‌شود باید دقیق اجرا شود چون از اگر یک نفر را از گمراهی نجات دهیم گویا جامعه بشری را نجات دادیم.

در بحث امر به معروف و نهی از منکر کمبود قانون نداریم

سلمان اسحاقی- نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: اگر به معنای واقعی می‌خواهیم نشان دهیم که حسینی هستیم باید به امر به معروف و نهی از منکر توجه ویژه داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه در بحث امر به معروف و نهی از منکر مشکل قانون یا کمبود قانون نداریم، افزود: در برنامه هفتم نیز جایگاه مناسبی برای امر به معروف در نظر گرفته شده است.

اسحاقی با اشاره به اینکه یکی از نگرانی‌ها ما استنکاف از وظایف است، بیان کرد: مجمع نمایندگان استان در کنار ستاد امر به معروف و نهی از منکر است و مصمم پیگیر اصلاح کار آن دسته از افرادی هستیم که ترک فعل می‌کنند.

وی تأکید کرد: دانشگاه‌ها و مدارس یکی از سنگرهای اصلی ما برای تحقق امر به معرف و نهی از منکر است لذا آمادگی داریم ضمن اینکه مطالبات و مشکلات دانشجویان و اساتید و صنایع و صنوف را بشنویم در آنجا برای بیان مطالبی که می‌تواند امر به معروف و نهی از منکر را به معنی واقعی محقق کند، نقش‌آفرینی داشته باشیم.

کد خبر 1782285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha