بازدید ۲۷۰ هزار نفر از موزه‌های آستان قدس رضوی در تابستان ۱۴۰۳

رئیس اداره گنجینه‌های موزه آستان قدس رضوی از بازدید ۲۷۰ هزار زائر و مجاور از موزه‌های این آستان مقدس در مشهد، در تابستان ۱۴۰۳، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از گنجینه رضوی، عبدالحسین ملک‌جعفریان با اعلام این خبر اظهار کرد: در مجموع، ۲۶۱ هزار بازدیدکننده ایرانی و ۹ هزار بازدیدکننده غیرایرانی در تابستان سال جاری از موزه‌های مختلف آستان قدس رضوی، دیدن کردند. 


وی درخصوص بازدید ایرانیان از موزه‌های این آستان مقدس، گفت: در مجموع، ۲۴۰ هزار نفر ایرانی از گنجینه‌های متنوع موزه مرکزی و همچنین موزه تخصصی فرش آستان قدس رضوی در سه ماهه تابستان، بازدید کردند. 


ملک‌جعفریان ادامه داد: در این مدت، ۱۸ هزار نفر ایرانی نیز از موزه‌های قرآن، هدایای مقام معظم رهبری، تالار آثار استاد فرشچیان و نهج‌البلاغه و ۳ هزار نفر نیز از موزه مردم‌شناسی، بازدید داشته‌اند. 


وی با اشاره به اینکه در ایام تابستان سال جاری، در راستای بهره‌مندی بیشتر زائران حرم مطهر رضوی، ساعت بازدید از موزه‌ مرکزی آستان قدس رضوی تا ساعت ۲۲، افزایش پیدا کرده بود، بیان کرد: در حال حاضر، موزه مرکزی حرم مطهر واقع در صحن کوثر، همه‌روزه، حتی در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی، از ساعت ۸ تا ۱۷:۴۵، آماده میزبانی از فرهنگ‌دوستان است. 


رئیس اداره گنجینه‌های موزه آستان قدس رضوی افزود: در حال حاضر، موزه‌های قرآن و نفایس، فرش و مردم‌شناسی نیز در روزهای شنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۸ تا ۱۲:۳۰ و در روزهای پنج‌شنبه از ۸ تا ۱۱:۳۰، آماده خدمت‌رسانی به علاقه‌مندان است. این موزه‌ها در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی، بسته است.

کد خبر 1782342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha