اسرائیل، نصب آسانسور برقی در مسجد الاقصی را آغاز کرد

اسرائیل پایه گذاری پروژه نصب آسانسور برقی را با هدف تسهیل حمله شهرک نشینان به مسجدالاقصی آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الشرق، اسرائیل روز یکشنبه پایه گذاری پروژه نصب آسانسور برقی در مسجد الاقصی را آغاز کرد که هدف آن تسهیل حمله شهرک نشینان به مسجدالاقصی است.

مقامات اسرائیلی مدعی شده اند که این آسانسور برقی برای معلولان و افراد مسن برای تسهیل ورود به مسجد الاقصی در نظر گرفته شده است.

رژیم صهیونیستی به بهانه انجام امور تعمیر و نگهداری مسجدالاقصی در ماه‌های گذشته برای تغییر وضعیت موجود مسجدالاقصی تلاش کرده است.

خبرگزاری وفا گزارش داد: با توجه به اینکه آنچه در تخریب مناطق وسیعی در اطراف دیوار براق به منظور گسترش ظرفیت تعداد یهودیان برای اعمال اتفاقات جدید بر مسجد الاقصی، نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی، برج جاسوسی در بالای مدرسه مشرف به صحن مسجدالاقصی ساخته‌اند که شامل دوربین‌های نظارتی، دستگاه‌های شنود و موانع آهنی متحرک در ورودی باب الاسباط است.

کشورهای عربی و سازمان های اسلامی روز سه شنبه درخواست ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی راست‌گرای رژیم صهیونیستی مبنی بر ایجاد کنیسه یهودی در مسجد الاقصی را محکوم کردند.

وفا گزارش داد: اسرائیل،   دو میلیون شیکل(حدود ۵۳۰ هزار دلار) برای اجرای «پروژه یهودی سازی» در مسجد ابراهیمی در مساحت ۳۰۰ متر مربع از صحن های مسجد با امکاناتی از جمله باغ انجیلی و احداث آسانسور برقی اختصاص داده است.

پروژه های یهودی سازی

عدنان الحسینی، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین، رئیس اداره قدس، اقدامات مقامات رژیم صهیونیستی مبنی بر تلاش برای یهودی کردن شهر، تخریب ظاهر فرهنگی و تاریخی آن، تغییر نمای شهر عربی و تسهیل ورود شهرک نشینان به مسجد الاقصی را رد و محکوم کرد.

این مسئول فلسطینی گفت: اسرائیل پروژه های یهودی سازی در شهر قدس  را دارد که از جمله آن می توان به ساخت تله کابین اشاره کرد که از ایستگاه مرکزی در قدس غربی شروع می‌شود و به شهر سلوان می رسد و سپس به نزدیکی شهر قدیمی می رسد و به سمت منطقه کوه زیتون در شرق نی رسد و از آنجا باز می گردد  و این پروژه با هدف جذب میلیون ها گردشگر یهودی شکل گرفته است.

راسم عبیدات، هماهنگ‌کننده نیروهای ملی و اسلامی در قدس اشغالی، این اقدام را در چارچوب حمله شدید به مسجد الاقصی  دانست و گفت: ایتامار بن گویر در صدد تغییر واقعیت دینی، تاریخی مسجدالاقصی است ...

وی افزود: ما اکنون با یک دولت راست افراطی روبرو هستیم که تلاش می کند وقایع را به مسجد الاقصی تحمیل کند، وقتی آسانسور ساخته می شود، این به معنای افزایش تعداد شهرک نشینان به مسجدالاقصی به ویژه در روزهای اعیاد یهودی است.

کد خبر 1782360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha