برگزاری آئین بازگشایی مدارس مؤسسه جامعة‌القرآن‌

تمامی شعب مدارس حفظ تخصصی قرآن مؤسسه جامعة‌القرآن‌الکریم و اهل‌البیت(ع) در سراسر کشور و از جمله مرکز تخصصی بانوان تهران، روز گذشته سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی جامعةالقرآن، دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم مؤسسه جامعةالقرآن و اهل‌البیت(ع) سراسر کشور، روز گذشته یکشنبه اول مهر به همراه والدین خود با حضور در آئین بازگشایی این مدارس، سال جدید تحصیلی را آغاز کردند.
از جمله این مدارس، می‌توان به مرکز تخصصی بانوان تهران اشاره کرد که از سال ۷۷ تاکنون به شکل سالانه در زمینه تربیت بانوان حافظ کل قرآن کوشا بوده است.
این مرکز در حالی روز گذشته سال تحصیلی خود را با حضور دانش‌آموزان جدید جشن گرفت که حافظان سی‌جزء قرآن سال گذشته آن، در ایام سالروز میلاد خجسته پیامبر اکرم(ص) با اعزام به مشهد مقدس و زیارت آستان قدس رضوی، با قرائت سوره محمد(ص) توفیق خود در مورد حفظ کل قرآن را به طور رسمی اعلام کردند و اجرای همخوانی تلاوت آنها از سوی مرکز صدا و سیمای خراسان رضوی پوشش رسانه‌ای داده شد.
حافظان سال گذشته این مرکز رده سنی ۹ تا ۲۳ سال را شامل می‌شدند که برای گذراندن این دوره، یک سال از محل تحصیل خود مرخصی گرفته بودند با این توضیح که در میان آنها چند حافظ کل بزرگسال نیز مشاهده می‌شدند.
قرآن‌آموزان جدید سال تحصیلی ۱۴۰۳ـ ۱۴۰۴ نیز که توانسته‌اند به مدت یک سال از محل تحصیل خود مرخصی بگیرند، به مدت ۷۵ روز در تابستان گذشته دوره آزمایشی را طی کرده و موفق به حفظ چهار جزء از قرآن شده بودند که از میان آنها واجدین شرایط برای گذراندن دوره یک‌ساله حفظ انتخاب شدند.
کد خبر 1782442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha