توزیع ۶۰ هزار بسته تحصیلی بین دانش آموزان نیازمند خراسان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: در جشن عاطفه های امسال ۶۰ هزار بسته تحصیلی برای دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد خراسان رضوی تهیه و توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد،  رضا سلم آبادی در رزمایش جشن عاطفه‌ها که صبح امروز دوشنبه(۲مهرماه) در اردوگاه ثامن الائمه(ع) مشهد برگزار شد، ضمن قدردانی از مردم استان برای مشارکت در تامین نیازهای خانواده‌های تحت حمایت به ویژه دانش آموزان، بیان کرد: ۵۷ هزار دانش آموز و دانشجو در استان تحت حمایت کمیته امداد هستند که از این تعداد ۵۴ هزار نفر دانش آموز و ۳ هزار نفر دانشجو در مقاطع مختلف هستند.  

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: در سال تحصیلی جدید ودر این رزمایش ۶۰ هزار بسته تحصیلی  با مشارکت خیرین تهیه و بین دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد استان توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه تهیه بسته‌های تحصیلی یکی از مسائل مهمی است که از مرداد ماه آغاز شده است، گفت: به لطف خدا و عنایت امام رضا(ع) و محبت مردم استان تاکنون ۴۰ هزار بسته تحصیلی تهیه و در حال توزیع در شهرستان‌ها می‌باشد.

توزیع ۶۰ هزار بسته تحصیلی بین دانش آموزان نیازمند خراسان

سلم آبادی تصریح کرد: از این ۴۰ هزار بسته برای ۳۵ هزار بسته به ازای هر بسته ۱۰۰ هزار تومان و در مجموع ۳ و نیم میلیارد تومان امداد پرداخت کرده است؛ کمیته امداد کشور هم به ازای هر بسته ۱۰۰ هزارتومان و در مجموع ۳ ونیم میلیاردتومان پرداخت کرده است که در مجموع ۷ میلیار تومان برای تهیه این ۳۵ هزار بسته توسط کمیته امداد هزینه شده است؛ همچنین خیرین نیز برای تهیه این بسته‌ها با پرداخت ۷ میلیارد تومان مشارکت داشتند.  

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی افزود: در مجموع ۱۴ میلیارد تومان، ۲۵ درصد این رقم را استان، ۲۵ درصد کمیته امداد در کشور و ۵۰ درصد را خیرین برای تهیه این بسته‌ها مشارکت داشته اند.

وی با بیان اینکه این ۳۵ هزار بسته با سرانه ۴۰۰ هزار تومان تهیه و در حال توزیع است، گفت: ۲۰ هزار بسته تحصیلی نیز توسط خیرین به عنوان حامیان طرح اکرام کمک شده که نقدی بوده و ۵ هزار بسته بامشارکت مراکز نیکوکاری مشهد که در مجموع ۶۰ هزار بسته تحصیلی در استان در حال توزیع است.

سلم آبادی گفت: پیش بینی می‌شود در طول سال تحصبلی پیش بینی می‌شود بیش از ۶۰ میلیارد تومان مردم خیر و نیکوکار استان جهت دانش آموزان و دانشجویان کمک نمایند.  

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی با اشاره به حمایت از ۱۳۰۰ نخبه قرانی، ورزشی، تحصیلی، هنری و علمی، افزود: برای این افراد تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.  

توزیع ۶۰ هزار بسته تحصیلی بین دانش آموزان نیازمند خراسان
وی افزود: به دانشجویان در ابتدای سال تحصیلی از یک میلیون ۸۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون تومان بنا به مقطع تحصیلی بصورت بلاعوص پرداخت می‌شود و این افراد تا سقف ۴۰ میلیون تومان می‌توانند تسهیلات دریافت کنند.

سلم آبادی با اشاره به ثبت نام ۲۰۲۰ دانش آموز در مدارس همدل و پذیرفته شدن ۶۳ دانش آموز در مدارس سمپاد، بیان کرد: در سال تحصیلی جدید ۱۶ نفر از پذیرفته شدگان کنکور رتبه زیر ۱۰۰۰ داشته اند.

وی در پایان گفت: خیرین جهت کمک به دانش آموزان تحت حمایت می‌توانند از طریق کد یو اس اس دی #۰۵۱*۸۸۷۷*با هر میزان و مبلغ در این امر خیر سهیم باشند.

همکاری ۸ مرکز نیکوکاری اداره ۶ مشهد برای تهیه بسته های تحصیلی 

 مرتضی ضیایی رییس کمیته امداد اداره ۶ مشهد در این رزمایش بیان کرد: حدود ۵۰۱۳  خانوار تحت حمایت امداد اداره ۶ مشهد هستند که از این تعداد حدود ۲۳۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدای و متوسطه تحصیل می کنند.

وی افزود: این رزمایش حاصل کمک های خیرین و مراکز نیکوکاری و کمیته امداد استان برپا شده است و در این خصوص ۸ مرکز نیکوکاری شهید سلیمانی، امام زمان، جهاندیده و دارایی، بقیع، حضرت معصومه، حضرت رقیه، مهر و پویش مهربانی با کمیته امداد جهت تهیه این بسته ها همکاری داشته اند.

توزیع ۶۰ هزار بسته تحصیلی بین دانش آموزان نیازمند خراسان

ضیایی گفت: قبل از آغاز سال تحصیلی در تعدادی مراکز ۸۰۰ سبد تحصیلی توزیع شده و همه دانش آموزان این منطقه از سبد تحصیلی بهره مند می شوند.

همراهی دستگاه‌ها دستیابی دانش آموزان به عدالت آموزشی را سهل الوصول می کند

زهرا شوشتری، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این مراسم بیان کرد: رزمایش یعنی آمادگی برای شرایط جنگی و در اینجا و این رزمایش جهت دانش آموزان برای ورود به عرصه علم و دانش و شروع در صحنه نبرد با تهاجم فرهنگی و موضوعاتی در خصوص علم و دانش و علم اندوزی برگزار می شود.

وی افزود: این اقدام خیرین عاقبت بخیری به همراه دارد و اگر هر کدام به این موضوع مهم پی ببریم که هم نوع خود را دریابیم، به طور قطع این کمک ما در  زندگی ما اثرگذار خواهد بود.

شوشتری بیان کرد: این رزمایش زیباترین رزمایش برای بچه های محروم خواهد بود که با کلی انگیزه و حال خوب وارد عرصه علم آموزی می شوند و دردناک خواهد بود اگر وسایل مورد نیاز تحصیل را نداشته باشند.  

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش اگر همراهی دستگاهها را نداشته باشد، تحقق پیدا کردن به اهداف انقلاب برای دستیابی دانش آموزان به عدالت آموزشی و جایگاه در سند تحول بنیادین جا نمایی شده امکان پذیر نخواهد بود و همراهی دستگاهها موجب می شود آموزش و پرورش را به جایگاه اصلی خود برساند.

کد خبر 1782458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha