آغاز مرحله جدید از خودکفایی در تجهیزات پزشکی به مدد وقف

شرکت‌ شتاب‌دهنده و کارخانه نوآوری تپش با حمایت های سازمان اوقاف امور خیریه توانسته با تولید تجهیزات تخصصی پزشکی با ۱۰ شرکت تحت نظر خود در بر طرف کردن نیازهای جامعه در جهت تولید تجهیزات پزشکی گام بردارد.

به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان، همزمان با هفته وقف تور خبرنگاری بازدید از شتابدهنده و کارخانه نوآوری تپش واقع در منطقه فردیس امروز(دوشنبه، دوم مهرماه) برگزار شد.

شرکت‌ شتاب‌دهنده و کارخانه نوآوری تپش در تولید تجهیزات تخصصی پزشکی فعالیت می کند. این کارخانه شتابدهنده با تحت نظر داشتن ۱۰ شرکت تحت نظر خود فعالیت تخصصی خود را از سال ۱۴۰۰ در فردیس در مساحتی بالغ بر ۱۸۰۰ متر مربع آغاز نموده است. ساخت این فضا به منظور بر طرف کردن نیازهای تولید تجهیزات پزشکی بوده است.

طراحی‌های اولیه کارخانه به گونه‌ای انجام شده که دسترسی به تمامی امکانات برای هر کدام از گروه‌های مستقر به صورت مجزا فراهم باشد. امکان استفاده از فضاها و امکانات جانبی مورد نیاز در روند تولید و همین‌طور خدمات قابل ارائه موجب شده است تا گروه‌های مستقر هیچ‌گونه دغدغه‌ای برای تولید محصول خود در کارخانه تپش نداشته باشند.

زون‌های اختصاصی کلین‌روم در دو کلاس خطر با دسترسی مجزا به تمامی امکانات و تجهیزات، باکس اختصاصی فضای تمیز طبقه‌بندی نشده جهت انجام امور مربوط به تولید خارج از فضای کلین‌روم، انبار تمیز با قفسه‌بندی تخصصی و اختصاصی جهت نگهداری کالاهای نیم‌ساخت و یا محصول نهایی، کارگاه تولید با قابلیت ایحاد فضای GMP جهت راه‌اندازی خطوط تزریق و با ساخت، انبار نگهداری تجهیزات و ماشین‌آلات و یا مواد اولیه، فضای اداری مبله و اختصاصی، فضای کار اشتراکی و اتاق جلسات از جمله فضاها و امکانات این مجموعه است.
همچنین، تجهیزات و ملزومات مخصوص اتاق تمیز، خروجی برق سه فاز در زون‌ها به صورت مجزا، سیستم شست‌وشو و خشک‌کن اولتراسونیک چند مرحله‌ای، سیستم تصفیه و دیونیزاسیون آب با خروجی لوله‌کشی شده، کمپرسور باد مرکزی با کوبلینگ‌های مجزا در زون‌ها و فضاهای مختلف، سامانه مدیریت و پایش یکپارچه شاخص‌های محیطی فضای تولید به صورت اتوماتیک و دوربین‌های مداربسته نظارتی در تمام محیط‌ها و فضاهای تولید از جمله امکانات فضای تولید در این مجموعه هستند.

«سید حسن حجتی»، در گفتگو با خبرنگار گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان با اشاره به اینکه یکی از اهداف رییس سازمان اوقاف و امور خیریه تحقق شعار سال و عملیاتی کردن سرمایه گذاری موقوفات است، گفت: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اعتقادی به نگاه سنتی مبنی بر سرمایه‌گذاری در بانک با پول‌های سپرده را ندارند و همواره تاکید داشته اند که باید در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر مولدسازی، اشتغال‌زایی و تحقق شعارهای سال جامعه عمل پوشاند.

کارشناس حوزه معاونت بهره برداری اقتصادی و امور مجامع شرکت های سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه در راستای رویکرد بهره گیری از دانش فنی وعمومی سازمان اوقاف تلاش شده است که زیرساخت‌های که از منابع دارد را در حوزه پزشکی و درمانی که ارز آوری خوبی نیز برای کشور دارد، هزینه نماید، بیان کرد: حدود ۴۰ درصد سهام شرکت‌ شتاب‌دهنده و کارخانه نوآوری تپش به نام سازمان اوقاف است و با سرمایه گذاری در این شرکت توانسته ایم علاوه بر خودکفایی در تولید محصولات پزشکی و جراحی قلب و عروق، تلاش کنیم که این محصولات را به دیگر کشورها نیز صادر نماییم.

وی افزود: کارخانه نوآوری تپش علاوه بر سود آوری و بهره وری براساس اجرای نیات واقفین، زمینه ایجاد رقابت با وارد کنندگان این محصولات ایجاد کرده است به طوری که برخی از وارد کنندگان محصولات و تجهیزات پزشکی اذعان می کنند، که عرضه محصولات این شرکت با قیمت مناسب و کیفیت خوب، بازار را از آنها گرفته است.

حجتی با اشاره به اهداف سازمان اوقاف دراجرای امینانه موقوفات گفت: حفظ عین، کسب منفعت و اجرای نیت رویکرد این سازمان در ایجاد شرکت های دانش بنیان در سهام داری موقوفات است و خوشبختانه در سالهای گذشته این سازمان بر اساس نیات واقفین در حوزهای درمان، سلامت، زنجیره غذایی، پتروشیمی براساس نیاز کشور ورود داشته است.

بنابراین گزارش، در ادامه این مراسم، «پویان قلندری» ، با اشاره به اینکه این شرکت شتاب‌دهنده در تولید تجهیزات تخصصی پزشکی با ۱۰ شرکت زیر مجموعه خود فعالیت می کند، اظهارکرد:  این شرکت در تولید محصولات و تجهیزات تخصصی پزشکی و جراحی قلب و عروق که در کشور قبلا  تولید نمی شده است، وارد شده است.

آغاز مرحله جدید از خودکفایی در تجهیزات پزشکی به مدد وقف

مدیر کارخانه فناوران سلامت تپش با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته ۱۳ محصول تولیدی این شرکت به بازار عرضه شده است، افزود: یکی‌از محصولات این شرکت «کیت‌ ای سی تی» برای قلب است که برای اندازه گیری غلظت خون در حین جراحی قلب کاربرد دارد، این محصول فقط کشور آمریکا تولید می شد که اکنون ما دومین کشوری هستیم که  آن را تولید می کنیم. همچنین سیم و سوزن «استرنوم»، یکی دیگر از محصولات این شرکت است که در فرآیند عمل قلب باز استفاده می‌شود.

آغاز مرحله جدید از خودکفایی در تجهیزات پزشکی به مدد وقف

آغاز مرحله جدید از خودکفایی در تجهیزات پزشکی به مدد وقف

قلندری کیت «پی تی سی‌ای» و «سرنگ اینفیلتور» را از دیگر محصولات این شرکت که برای عمل آنژیوگرافی کاربرد دارد، نام برد و گفت: «ست سرم» دیگر محصول این شرکت است که به زودی تولید می شود و قرار است، بیش از ۱۰ میلیون عدد در سال توسط این شرکت تولید  شود و توانستیم با توجه به نیاز بالای جامعه برای این محصول، به تولید این محصول ورود داشته باشیم و در حال حاضر در کشور ۲۵۰ میلیون قطعه از این محصول را نیاز داریم.

آغاز مرحله جدید از خودکفایی در تجهیزات پزشکی به مدد وقف

وی «تیغ جراحی برقی»، «پنس» نمونه برداری آندوسکوپی و کولونوسکوپی را از دیگر محصولات تولیدی این شرکت نام برد و اظهار کرد: تولید این محصول و خودکفایی در تولید آن موجب شده است که عمل های جراحی با آسیب‌ها و عارضه‌های کمتری مواجه شوند.

قلندری «کتتر آی وی اف» را یکی از محصولاتی دانست که این شرکت به دنبال تولید آن در آینده است، افزود: در حال حاضر به دنبال تاسیس شعبه دوم این  شرکت درپارک پردیس هستیم تا در حوزه تجهیزات پزشکی به خودکفایی رسیده و به جامعه خدمت کنیم.

کد خبر 1782482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha