مسلمانان و اعراب در انتخابات به ترامپ و هریس رای نخواهند داد

مسعود معلوف، کارشناس مسائل آمریکا در گفت و گو با شبکه «وئام» گفت: مسلمانان و اعراب در انتخابات به ترامپ و هریس رای نخواهند داد.

خبرگزاری شبستان، گروه بین الملل: جنگ غزه به محرک اصلی توجه اعراب و مسلمانان در انتخابات آمریکا تبدیل شده است که در آن دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه، و کامالا هریس، نامزد دموکرات با هم رقابت می‌کنند.

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، که قرار است در ۵ نوامبر برگزار شود، اعراب و مسلمانان همچنان بخش مهم از رای دهندگان محسوب می‌شوند که می‌توانند سرنوشت انتخابات را رقم بزنند.

در همین راستا، سفیر مسعود معلوف، کارشناس امور آمریکا، می گوید که مشخصا  در برخی ایالت‌ها به دونالد ترامپ رای می دهند و برخی ایالت‌های دیگر به کامالا هریس و در این میان، ۷ ایالت نوسانی هستند که در آن‌ها موضوع رای گیری هنوز قطعی نشده است.

مسعود معلوف می گوید: برخی از ایالت‌های نوسانی مانند ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا که  گروه وسیعی از مسلمانان و عرب‌ها در آنجا ساکن هستند، هستند در انتخابات ۲۰۲۰ به جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات رأی دادند  و علیه ترامپ که مواضع نژادپرستانه ای در قبال اعراب و مسلمانان اتخاذ می‌کرد، رای ندادند.

کارشناس مسائل آمریکا توضیح می‌دهد که چون جو بایدن، رئیس‌جمهور اسرائیل در جنگ وحشیانه علیه نوار غزه  در کنار اسرائیل ایستاده بود و موافق با کشتن زنان و کودکان و تخریب خانه‌ها، مدارس و بیمارستان‌ها بوده است، عرب‌ها و مسلمانان از رئیس جمهور بایدن دور شدند.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: در انتخابات مقدماتی حزب دمکرات، ۷۰۰ هزار عرب و مسلمان در این ایالت‌های نوسان به عدم حمایت از بایدن رای دادند و از هیچ نامزد دیگری از این حزب حمایت نکردند.

معلوف گفت:  پس از کناره گیری بایدن از رقابت های انتخاباتی و جانشینی کامالا هریس، اعراب و مسلمانان در این ایالت ها همچنان هریس را به دلیل مواضع کاملاً حمایتی او در قبال اسرائیل و ارائه تسلیحات، پول و همه ابزارهای حمایتی رد می‌کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه با بیان اینکه ایالت های نوسان دارای ۹۳ رای دهنده بزرگ هستند که نماینده آنها در مجلس نمایندگان و سنا هستند و آرای آنها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاثیرگذار خواهد بود و تاکید کرد: اعراب و مسلمانان به ترامپ رای نخواهند داد. هریس و اقلیتی از آنها به جیل استاین، نامزد ریاست جمهوری «حزب سبز» آمریکا در انتخابات نوامبر  ۲۰۲۴رای خواهند داد، زیرا ازاقلیت های مذهبی و قومی حمایت کرده است.

مسعود معلوف خاطرنشان کرد: اما باید گفت که از هم اکنون تا انتخابات آمریکا، اعراب تا زمان رای گیری موضعشان تغییر خواهند کرد و شاید به احتمال زیاد به هریس رای خواهند داد.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد:  هریس اگر خطر شکست در انتخابات را احساس کند، مجبور خواهد شد که مواضع روشنی در مورد فلسطین اتخاذ کند و شاید اگر فشار قوی بر روی آن باشد، بلافاصله پس از پیروزی در انتخابات، کمیته ای را برای اجرای راه حل دو کشوری تشکیل کرد و  این ممکن است به او در پیروزی در رقابت های ریاست جمهوری کمک کند.

کد خبر 1782605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha