ثبتِ بیش از ۱۰۰۰۰ فعالیت خودجوشِ بچه‌های مسجد برای شهدا

بر اساس مستندات ثبت شده در سامانه بچه‌های مسجد تا کنون بیش از ۱۰۰۰۰ فعالیت کانونی در عرصه‌های اجرای میدانی سرود، نمایشگاه آثار تجسمی، جلسه نقد و بررسی فیلم، برگزاری محفل ادبی، تفسیر قرآن، کلاس حفظ قرآن، جلسه نقد و بررسی نمایش و فعالیت شبکه‌ای اجرا و ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مساجد به عنوان پایگاه محوری برای انسجام و هدایت جریان های مردمی، نقش مهمی در تربیت و هدایت جوانان به نقش آفرینی و حفاظت مرزهای اعتقادی و جغرافیایی ایران اسلامی بوده که نقش آفرینی بی‌نظیر و ارزشمند در دوران هشت سال دفاع مقدس داشته‌اند.

انتصاب بیش از ۹۵ درصد شهدای انقلاب به مسجد گواهی بر این مدعاست. در تداوم این مسیر نورانی تا امروز کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان یکی از فراگیرترین شبکه های جریان‌ساز و موثر فرهنگی و مردم محور در مساجد توانسته به پس از گذشت ۳۲ ساله از تاسیس خود اقدامات ارزنده‌ای را در پاسداشت خون شهدا و ترویج ایثار و شهادت انجام دهد.

در این گزارش به اهم این اقدامات می پردازیم: اولین اقدام و در راستای زنده نگه داشتن یاد شهدا نامگذاری کانون‌ها نام ایشان است. تا امروز قریب به ۵۰۰۰ باب از کانون های مساجد به نام شهدای گرانقدر مزین شده اند. تولید ۱۳۰ فیلم، ۱۷۶  نمایش، ۲۱۰ سرود تولیدی، ۴۹۷ سرود تقلیدی، ۹۶۰ اثر تجسمی، ۱۲۱۹ اثر ادبی و انتشار آن برای بچه‌های مسجد، از جمله اقدامات کانون های فرهنگی هنری در عرصه ایثار و شهادت است‌

در کنار تولید آثار هنری اقدامات خودجوش گسترده ای در کانون های فرهنگی هنری مساجد در عرصه ایثار و شهادت اجرا شده است. بر اساس مستندات ثبت شده در سامانه بچه های مسجد تا کنون بیش از ۱۰۰۰۰ فعالیت کانونی در عرصه های اجرای میدانی سرود، نمایشگاه آثار تجسمی، جلسه نقد و بررسی فیلم، برگزاری محفل ادبی، تفسیر قرآن، کلاس حفظ قرآن، جلسه نقد و بررسی نمایش و فعالیت شبکه ای اجرا و ثبت شده است.

کد خبر 1782613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha