ترمیم روابط میان‌ادیانی در مسجد «گرین‌لین» پس از ناآرامی‌های بریتانیا

مسجد «گرین لین» در بیرمنگام انگلیس از غیرمسلمانان دعوت کرده است تا پس از شورش‌های اخیر به منظور ترمیم روابط میان‌ادیانی به این مسجد بیایند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « birminghammail»، مسجد «گرین لین» در بیرمنگام انگلیس از غیرمسلمانان دعوت کرده است تا پس از شورش‌های اخیر به منظور ترمیم روابط میان‌ادیانی به این مسجد بیایند.

مسجد و مرکز اجتماعی گرین لین هر سال این مراسم را برگزار می‌کند تا به مردم از همه مذاهب اجازه دهد برای بازدید از مکان عبادی مسلمانان و دیدار با پیروان دین اسلام و گفتگو با آنها در این مکان حضور پیدا کنند.

اما امسال این مراسم حال و هوای ویژه‌ای دراد، زیرا پس از شورش‌های اخیر در بریتانیا که جامعه مسلمانان را هدف قرار داده بود برقراری گفتگو میان قشرهای مختلف در جامعه از اهمیت خاصی برخوردار است.

این مراسم در روز ۲۹ سپتامبر (یکشنبه ۸ مهر) برگزار می شودو  بخشی از یک کمپین ملی است که توسط شورای مسلمانان بریتانیا برای باز کردن درهای مساجد به روی عموم آغاز شده است.

مراسم مسجد گرین لین که شامل ارائه آثار، جلسه پرسش و پاسخ با امام جماعت، تورها، اقامه نماز و بازدید از نمایشگاه اسلامی است.

سال گذشته این مسجد پذیرای صدها بازدیدکننده بود و در طول سال بازدیدکنندگان را از مدارس و مردم به خود جذب می کرد.

هانیه آدم، مسئول مطبوعات و رسانه‌ها، گفت: مهم است که درهای مسجد را به روی همه باز کنیم و آن باورهای غلط و کلیشه‌ها را بشکنیم. مهم است که انسجام داشته باشیم. ما می توانیم تفاوت‌هایی داشته باشیم اما همچنان به یکدیگر احترام بگذاریم.

یک نظرسنجی از «ام سی بی» نشان داد که بیش از ۹۰ درصد از مردم در بریتانیا هرگز از مسجد بازدید نکرده اند.

در بیرمنگام، مسلمانان در سرشماری سال ۲۰۱۱ کمتر از ۲۲ درصد جمعیت در بیرمنگام را تشکیل می دادند.

مسجد گرین لین در بیانیه‌ای گفت، وظیفه این مسجد است که با باز کردن درهای خود در تعامل و گفتگو شرکت کند.

در ابن بیانیه آمده است: امیدواریم به اعضای جامعه بینشی جذاب از زندگی مسلمانان، مساجد و اسلام بدهیم و به ترویج درک بیشتر کمک کنیم.

این بیانیه می‌افزاید: تصورات غلط زیادی در مورد اسلام وجود دارد، بنابراین چنین جمع‌هایی به مردم این امکان را می دهد که اسلام و مسلمانان را در محیطی معتبر بشناسند و درک کنند.

گرین لین یکی از مکان‌هایی است که بسیاری از بازدیدکنندگانی که پیش از آن هرگز به مسجد نرفته بودند را به مکان‌های عبادی مسلمانان علاقه‌مند کرده است و به غیر مسلمانان این فرصت را داده تا بتوانند جنبه های معنوی مساجد را کشف کنند.

مسجد گرین لین اعلام کرد که این مجموعه خدمات اجتماعی را به مسلمانان و غیرمسلمانان ارائه می‌دهد که از آن جمله می‌توان به بانک غذایی، آشپزخانه محلی، پشتیبانی از بیماران سرطانی، ارائه خدمات در کلینیک درد مفاصل و مشاوره خشونت خانگی اشاره کرد.

کد خبر 1782825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha