تجلیل از ۳۰ هزار پیشکسوت و ایثارگر دفاع مقدس گیلان

در پنجمین روز از هفته‌ دفاع مقدس، مراسم تجلیل از ۳۰ هزار پیشکسوت و ایثارگر دفاع مقدس گیلان همزمان با سراسر کشور و با سخنرانی رهبر معظم انقلاب به صورت تصویری در رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، در پنجمین روز از هفته‌ دفاع مقدس مراسم تجلیل از پیشکسوتان و ایثارگران دفاع مقدس گیلان با سخنرانی رهبر معظم انقلاب در رشت برگزار و از ۴۴ ایثارگر و پیشکسوت این استان بطور نمادین قدردانی شد.
در این مراسم که سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی بطور ارتباط تصویری و هماهنگ با استان‌های مختلف کشور نیز پخش می‌شد، رهبر معظم انقلاب بر لزوم تبیین علت آغاز جنگ تحمیلی و ضرورت تبیین فرهنگ دفاع مقدس تاکید کردند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای علت اصلی تحمیل یک جنگ ۸ ساله علیه ملت بزرگ ایران را ناشی از نگرانی دو ابرقدرت شرق و غرب از انتشار پیام انقلاب عنوان کردند و افزودند: ایستادگی مقابل نظم جهانی، موجب شد دشمنان انقلاب تمامی امکانات و ظرفیت‌ها را علیه ایران بکار گیرند و از یک رژیم بعثی به شدت حمایت کنند شاید که انقلاب اسلامی ایران محدود و مهار شود.


ایشان در بخش دیگری از سخنان خویش، دفاع مقدس را مصداق جهاد فی سبیل الله برای حفظ ارزش‌های الهی عنوان و تصریح کردند: ۸ سال مقاومت دلیرانه‌ی ملت ایران، جوهر واقعی و قدرت ایمان جوانان کشور را احیا و روح معنویت را در آحاد ملت تقویت کرد.


استاندار گیلان نیز در این مراسم با قدردانی از رشادت و فداکاری مجموع ایثارگران دفاع مقدس، نقش رزمندگان گیلانی را در این حماسه‌ی ملی ستود و بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه‌ی امروز تاکید کرد.

اسدالله عباسی عزت و اقتدار این سرزمین را مرهون حفظ روحیه‌ی ایثار و فداکاری دانست و گفت: این فرهنگ زمینه ساز پیروزی ایران اسلامی مقابل دنیای کفر و استکبار شده و ترفندهای مذبوحانه‌ی دشمنان را بی اثر ساخته است.

تجلیل از ۳۰ هزار پیشکسوت و ایثارگر دفاع مقدس گیلان

سرهنگ حسن حبیبی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان نیز در این مراسم گزارشی از روند تجلیل از ایثارگران و پیشکسوتان گیلانی دفاع مقدس ارایه داد و افزود: در ۵ سال گذشته، هر سال از یک میلیون ایثارگر دفاع مقدس کشور به همراه خانواده هایشان تقدیر شده که سهم گیلان برای هر سال ۳۰ هزار ایثارگر بوده و امسال نیز این روند با محوریت تجلیل از بانوان ایثارگر استان تداوم می‌یابد.


در ادامه‌ این مراسم از نماهنگ «چوم به راه» ویژه‌ی مادرشهیدان محمد، منوچهر و ایرج خدمتی و همچنین نماهنگ موسیقی پلاک ویژه‌ شهدای گمنام رونمایی شد.

کد خبر 1782834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha