دیپلماسی صلح رویکرد دولت چهاردهم در گردشگری/سفر ۲۰ اینفلوئنسر خارجی به ایران

امسال برنامه‌های هفته گردشگری با شعار «گردشگری و صلح» از ۶ تا ۱۲ مهر در کشور اجرا می شوند و به گفته علی دارابی بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی در ۶ مهر برای عموم رایگان است؛ در این هفته در پروژه «ایران سلام» ۲۰ اینفلوئنسر خارجی با ۳۰ میلیون دنبال‌کننده به ایران سفر می‌کنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست خبری هفته گردشگری عصر امروز چهارشنبه ۴ مهرماه با حضور علی دارابی، قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی و علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری و حسن میثمی مدیر کل روابط عمومی در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد.

بازدید رایگان از موزه ها و اماکن تاریخی همزمان با ششم مهر/ سفر ۲۰ اینفلوئنسر خارجی با ۳۰ میلیون دنبال‌کننده به ایران

در ابتدای این  نشست "حسن میثمی"، مدیرکل روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کلیاتی از برنامه‌های تبلیغاتی هفته گردشگری با تاکید بر شعار سازمان گردشگری ملل متحد که صلح و گردشگری است ارائه کرد.
  

بازدید رایگان از موزه ها و اماکن تاریخی همزمان با ششم مهر

در ادامه این نشست "علی دارابی"، قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی با تبریک هفته گردشگری گفت:   در روز ششم مهرماه روز جهانی گردشگری بازدید از کلیه موزه‌ها و بناهای تاریخی در سراسر کشور برای عموم مردم رایگان است.

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس و هفته گردشگری اظهارکرد: امروز در دیدار فرماندهان با مقام معظم رهبری ایشان چرایی  دفاع مقدس را مطرح کردند، ما در برنامه هفتم توسعه  باید ۱۵۰ نقطه و مکان مربوط به دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را ثبت کنیم؛ در پی تجاوز دشمن به خاک کشور خسارت‌های مادی و معنوی بسیاری متوجه مردم شد و امروز در حوزه میراث‌فرهنگی یکی از مهم‌ترین وظایف ما پرداختن به پیشکسوتان جنگ به‌عنوان گنجینه زنده بشری و الگوهای مثال زدنی شجاعت، مقاومت، غیرت، بیگانه‌ستیزی در مقابله با دشمن است، بنابراین ثبت مکان رویدادهای حوزه دفاع‌مقدس و روایت‌گری در این حوزه  یکی از وظایف مهم‌ ماست.

دارابی با اشاره به بازدید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تمامی معاونت‌ها، شرکت‌ها و موسسات تابعه این وزارتخانه گفت: آماده کردن آیین‌نامه‌های مربوط به تکالیف برنامه هفتم توسعه یکی از کارهای مهمی است که در ابتدای کار دولت چهاردهم انجام شده و در حال نهایی شدن است.


 

سفر ۲۰ اینفلوئنسر خارجی با ‌بیش از ۳۰ میلیون دنبال کننده به ایران در هفته گردشگری

بازدید رایگان از موزه ها و اماکن تاریخی همزمان با ششم مهر/ سفر ۲۰ اینفلوئنسر خارجی با ۳۰ میلیون دنبال‌کننده به ایران

در این نشست " علی‌اصغر شالبافیان"، معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی گفت: هم‌افزایی و انسجام دو حوزه گردشگری و میراث‌فرهنگی برقرار شده است، امسال روز جهانی گردشگری ۲۷ سپتامبر مصادف با ششم مهر ماه است و شعار امسال مبنی بر «گردشگری و صلح» کاملا درست و بازگو کننده یکی از  ظرفیت‌های حوزه گردشگری است که‌ مورد نیاز جامعه بشری امروز و منطقه است.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی با اشاره به اجرای برنامه های هفته گردشگری مبتنی بر شعار هر سال  توضیح داد: گردشگری هر سال یکی از اقتضائات خود را به عنوان شعار سال انتخاب و در طول سال با محوریت آن شعار ویژگی‌های آن وجه را برجسته می‌کند. اگر سال گذشته گردشگری سبز شعار سال بود و برنامه‌های سازمان گردشگری ملل متحد بر آن استوار بود، امسال گردشگری و صلح انتخاب شده است؛ سازمان گردشگری ملل متحد در بیانیه خود ویژگی‌های چند وجهی صلح را تشریح کرده است و برنامه‌های هفته گردشگری نیز بر اساس همین محورها خواهد بود.

وی افزود: معاونت گردشگری امسال در راستای شعار   گردشگری و صلح برای انسجام بخشی به فعالیت‌ها در سطح ملی و استانی دستورالعملی ۱۵ بندی را ابلاغ کرده است.

شالبافیان اظهار کرد: هم‌زیستی ادیان، تنوع اقوام، دوستی اقوام، حفظ فرهنگ‌ها، دیپلماسی صلح، موضوعات مورد اهمیت گردشگری، رویکرد دولت چهاردهم در حوزه گردشگری و ارتباط آن با وفاق ملی، ابتکارات استان‌ها در حوزه تبلیغات و ایران هراسی، مشارکت جامعه علمی و دانشگاهی در ارائه طرح‌های مرتبط با موضوع شعار سال از مهمترین بندهای  دستورالعمل ابلاغی  بشمار می اید.

معاون گردشگری از اجرای ۳۰۰ عنوان برنامه در سطح استانی در هفته گردشگری خبر داد و گفت: ۱۶۷ طرح گردشگری در سطح ملی با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ده هزار میلیارد تومان روز شنبه هفتم مهر توسط وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در کشور افتتاح می‌شود.

شالبافیان تصریح کرد: بیشترین برنامه های هفته گردشگری در استان‌های گیلان، یزد، خراسان رضوی، خراسان شمالی و زنجان اجرا می شود، همچنین در شهر تهران در محورهای مختلف با همکاری شهرداری تهران در نقاط مختلف مانند اراضی عباس آباد جلوه‌های مختلف شعار سال دیده خواهد شد.

معاون گردشگری اظهار کرد: در این هفته در برنامه های ملی و استانی رویدادهای مرتبط با پیام صلح از جمله اقوام، ادیان، تنوع فرهنگی، میراث مشترک جهانی بین کشورها، زبان، طبیعت و خوراک در بیانیه سازمان گردشگری ملل متحد مورد توجه قرار گرفته، برگزار خواهد شد.


وی با اشاره به برگزاری تورهای گردشگری و رویدادهای مختلفی مرتبط با مفهوم صلح در منطقه ۱۲ شهر تهران در همکاری با شهرداری گفت: همچنین در روز هشتم مهرماه از فعالان بخش خصوصی حوزه «گردشگری سبز» تجلیل می شوند.


شالبافیان از اجرایی شدن بخش دوم پروژه«ایران‌سلام» در هفته گردشگری خبر داد و گفت: این پروژه با سفر ۲۰ اینفلوئنسر خارجی با ‌بیش از ۳۰ میلیون دنبال کننده اجرا خواهد شد.

معاون گردشگری با اشاره به اینکه پویش سرمایه‌گذاری و همکاری وزارت میراث‌فرهنگی با شهرداری‌ها از سال قبل شروع شده است، توضیح داد: ما با شوراهای اسلامی تهران، اصفهان، زنجان، تبریز، قزوین، خرم‌آباد، تنکابن، اهواز، اردبیل، همدان و سنندج توافقات خوبی داشتیم و اکثرا آنها با معافیت کامل عوارض ساخت و ساز برای تاسیسات گردشگری موافقت داشتند و یا بخش قابل توجهی از عوارض را حذف کردند که در راستای تحقق شعار سال گذشته مبنی بر تقویت حوزه سرمایه‌گذاری صورت گرفت.

اجرای ۳۰۰ برنامه گردشگری در سطح کشور با محوریت مردم

بازدید رایگان از موزه ها و اماکن تاریخی همزمان با ششم مهر/ سفر ۲۰ اینفلوئنسر خارجی با ۳۰ میلیون دنبال‌کننده به ایران

در این نشست" سید مصطفی فاطمی"، مدیرکل دفتر گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تشریح برنامه های هفته گردشگری در کشور گفت: برنامه‌های متنوعی روز جمعه ششم مهرماه در محل اراضی عباس‌آباد اجرا می شود که محوریت برنامه‌ها بیشتر با حضور و مشارکت مردم است.

مدیرکل دفتر گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از آغاز" رالی از خزر تا خلیج‌فارس"در روز ششم مهر خبر داد و گفت: در این رالی که از بند انزلی در استان گیلان آغاز می شود  برنامه‌های متنوع فرهنگی اجرا خواهد شد.

فاطمی با اشاره به افتتاح همزمان پروژه‌های گردشگری در روز هفتم مهر اطهار کرد: "همایش گردشگری و صلح" با طبیعت در روز یکشنبه هشتم مهرماه برگزار می‌شود و از برترین‌های حوزه گردشگری سبز تجلیل خواهد شد.

برگزاری نشست توسعه گردشگری شهر تهران،   همایش گردشگری استان تهران و تجلیل از فعالان گردشگری استان تهران و نشست‌ با ائمه جمعه، مسئولان استانی و کشوری، فم‌تور گردشگری ادیان به مقصد همدان و اختتامیه رالی از خزر تا خلیج فارس از  مهمترین برنامه های  روز جهانی و هفته گردشگری بود که مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به آنها اشاره کرد.

بازدید رایگان از موزه ها و اماکن تاریخی همزمان با ششم مهر/ سفر ۲۰ اینفلوئنسر خارجی با ۳۰ میلیون دنبال‌کننده به ایران

در این نشست  پوستر هفته گردشگری از سوی قائم مقام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رونمایی شد.  

پایان پیام /

کد خبر 1782840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha