کانون‌های مساجد بستر همبستگی اهالی فرهنگ و هنر

نقش کانون های مساجد در جریان سازی مردمی، فرهنگی و هنری و بسترسازی برای همبستگی موضوعاتی بوده که در نشست اهالی فرهنگ و هنر تیران مرکز وفاق همه قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، فرماندار و امام جمعه تیران و کرون با اهالی فرهنگ و هنر این شهرستان، گفتگوهای زیادی داشت که کانون های مساجد یکی از محورهای مهم سخنرانی ها قرار گرفت.

این جلسه با تکریم علی معینی رئیس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و معرفی حسن کیخایی به عنوان سرپرست جدید این اداره توام بود.

جایگاه هنر و بهره گیری از این ظرفیت در توسعه فرهنگ و اندیشه های ناب محور صحبت های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان قرار گرفت و فرماندار و امام جمعه تیران و کرون هم به نقش مردم در توسعه فرهنگی پرداختند.

کانون‌های مساجد بستر همبستگی اهالی فرهنگ و هنر

هنرمندان بسترساز همبستگی اجتماعی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به کاربرد هنر در توسعه فرهنگی گفت: اندیشه های ناب در لباس هنر ماندگار و توسعه پیدا می‌کند.

سید مهدی سیدین نیا ادامه داد: دشمن به این راهبرد پی برده و در جریان ضدفرهنگی و تهاجم فرهنگی از این ابزار استفاده کرده و انحراف فکری به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه نباید از ظرفیت هنر غفلت کرد، افزود: هنرمندان با استفاده از نظریه‌های موثر و پشتوانه فکری می‌توانند تحول به وجود بیاورند.

سیدین‌نیا خاطرنشان‌کرد: فعالیت های هنری هنرمندان امکان همبستگی بین مردم را فراهم می سازد که این موضوع خود یک فرصت و ظرفیت محسوب می شود.

وی ادامه داد: کانون های فرهنگی و هنری در مساجد چنین ظرفیت همبستگی را برای انتقال ارزش‌ها فراهم ساخته‌اند که در نقاط مختلف استان اصفهان این نهادها فعال هستند.

کانون‌های مساجد بستر همبستگی اهالی فرهنگ و هنر

تجلی فرهنگ و هنر مردمی در مساجد

فرماندار تیران و کرون به استعدادهای فرهنگی و هنری در این منطقه اشاره کرد و گفت: هنرمندان نسل جدید به دنبال هنرهای اصیل هستند و توانسته‌اند رشد کنند.

علی محمدی‌کیا با بیان اینکه هنر مردمی مورد اقبال قرار می گیرد، افزود: کانون های مساجد جلوه ممتازی از مشارکت مردم در حوزه فرهنگ و هنر هستند که غالب آن جوانان و نوجوانان هستند.

وی ادامه داد: تیران و کرون ظرفیت فعالی در حوزه کانون های فرهنگی و هنری داشتند و مردم پای صحنه این دسته از فعالیت ها در این مراکز آمده اند.

کانون‌های مساجد بستر همبستگی اهالی فرهنگ و هنر

تاثیر اقدامات فرهنگی و هنری مردمی در بین مردم

امام جمعه تیران و کرون هم در این جلسه به موضوع فعالیت های گروه های مردمی در حوزه فرهنگی، هنری و مذهبی اشاره کرد و گفت: اقدامات این قشر برای مناسبت های شاد و حزن مهم بوده است.

حجت الاسلام حسین رشیدیان ادامه داد: مردم در مساجد و محافل عمومی از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری بهره برده‌اند و جوانان و نوجوانان در این مراکز فعالیت گسترده‌ای دارند.

کد خبر 1782845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha