صفحه آخر پرونده شهدا عاقبت بخیری بود

حجت الاسلام ماندگاری صفحه آخر پرونده شهدا را عاقبت بخیری دانست و گفت: خداوند سه برکت اساسی «هدایت»، «نصرت» و «زنده بودن ابدی» را به شهدا داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری_ کارشناس مباحث اجتماعی و دفاع مقدس شامگاه امروز(پنج‌شنبه، ۵ مهر) با بیان اینکه دفاع مقدس مقطعی از تاریخ انقلاب اسلامی بود که قبول شده های مدرسه انقلاب را نشان میداد اظهار کرد: در طول تاریخ انبیا و اولیا ما به این اندازه قبول شده مدرسه دین و دیانت نداشتیم.

وی با بیان اینکه حقیقتی که در دفاع مقدس اتفاق افتاد به برکت نفس قُدسی امام رضوان الله و تلاش رزمندگان اسلام بود افزود: شرایط به گونه‌ای مهیا شد که آیه «شهدا عاقبت بخیر می شوند» محقق شد.

ماندگاری تصریح کرد: همه ما نگران عاقبت بخیری خود هستیم، زیرا نمی دانیم با چه وضعیتی از این دنیا خارج می شویم ولی صفحه آخر پرونده شهدا، عاقبت بخیری بود.

وی با اشاره به اینکه خداوند سه برکت اساسی به شهدا داده است گفت: برکت اول «هدایت» است که در آیه آخر سوره مبارکه عنکبوت فرمود «هر کس تلاش کند ما راه را به او نشان خواهیم داد»  

ماندگاری با اشاره به اینکه این برکت امروز نیز برای من و شما مهیا است تصریح کرد: دیروز، مجاهدت عزیزان در میادین حبهه های نبرد بود و امروز در جنگ های دیگری است که با دشمن داریم ولی خداوند می فرماید «هر کس مجاهدت و تلاش در راه خدا کند و بخواهد وظیفه خود را بفهمد ما هم هدایتش می کنیم».

وی اضافه کرد: ما هم اگر بخواهیم خدا تکلیفمان را به ما نشان دهد ولی اینکه عده ای منتظرند تا امام زمان(عج) بیایید و تکلیف ما را روشن کند کاملا اشتباه است زیرا، شخص امام زمان(عج) فرموده اند «در عصر غیبت سراغ علما و راویان حدیث ما بروید و از آنان بپرسید که چه وظیفه ای در زمان غیبت دارید»

ماندگاری اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس در هر گردانی یکی_ دو روحانی و طلبه حضور داشتند و رزمندگان هر کاری می خواستند انجام دهند سوال می کردند، یعنی در واقع به آیه هفت سوره انبیاء «بپرسید اگر نمی دانید»، عمل می کردند.

وی خاطر نشان کرد: «هدایت» برکتی بود که شهدا به آن رسیدند و بالاترین نعمتی که خداوند به بشر می دهد نعمت هدایت است.

ماندگاری در ادامه، بالاترین مشکل بشر امروز را مشکل ذلالت، جهالت و خودخواهی دانست و گفت: زیرا بشر امروز نه تنها نمی داند، بلکه نمی داند که نمی داند تا در صدد رفع آن باشد.

وی با تاکید بر اینکه بعضی ها در وهم بسر میبرند و بعضی ها مانند شهدا دارای فهم هستند و راه را پیدا کرده اند، افزود: روزی که استاد دانشگاه ها و استاد حوزه ها نمی دانستند باید چکار کنند دانش آموزان شهید فهمیدند و راهشان را پیدا کردند.

ماندگاری با اشاره به اینکه ۳۶ هزار دانش آموز شهید داریم گفت: امروز حداقل وظیفه ما در مقابل غزه و فلسطین و لبنان و جبهه مقاومت و حمایت است، کاری که بچه های کوچک تر متوجه شده اند.

وی اذعان کرد: عاقل کسی است که آخر کار را اول کار ببیند و شهدا آخر کار را که آخرت است اول دیدند و بنا به فرمایش امام سجاد (ع) که فرمودند «مدال و درجه آدم ها در روز قیامت بر اساس زخم هایی است که برای اسلام تحمل کرده اند» شهدا میدانستند هر چه بیشتر تیر و ترکش بخورند مدالشان در روز قیامت بیشتر است.

ماندگاری در ادامه با بیان اینکه همچنین امام سجاد(ع) فرمودند «درجه بابایم امام حسین(ع) از همه بالاتر است چون زخم های بدنش از شمارش بیرون است»، اضافه کرد: هشت سال در این مملکت جنگ بود و بعضی ها حتی یک زخم هم برنداشتند، یک روز هم جبهه نرفتند و گمان کردند که خیلی زرنگ هستند ولی شهدا فهمیده بودند که در عالم بالا خداوند خریدار چه کسانی هست ازین رو هم جبهه رفتند و هم زخم برداشتند و بعضی ها جانباز و بعضی ها اسیر شدند و بعضی ها به شهادت رسیدند که ناشی از فهم آنها است.

وی با بیان اینکه آدم های نفهم امام علی(ع) و امام حسین(ع) را تنها گذاشتند و امروز نیز آدم های نفهم ولایت و امام زمان(عج) را تنها می گذارند گفت: از خدا بخواهیم که به ما فهمی مانند شهدا بدهد.

ماندگاری در ادامه عنایت دومی که خداوند به شهدای عزیز کرده را دادن «نصرت» به آنان عنوان کرد و افزود: خدا فرموده «به اندازه توان خود به میدان بیایید و تکلیفتان را انجام دهید تا من تکمیلتان کنم».

وی تصریح کرد: شاید آنروزی که رزمندگان ما در دوران هشت سال دفاع مقدس در جبهه ها و عملیات ها تنهای تنها می جنگیدند و به شهادت می رسیدند کسی گمان نمی کرد امروز انقلاب یمن و فلسطین و جبهه مقاومت و... حتی در آفریقا و اروپا جوانانی را به پا خیزاند.

ماندگاری اظهار کرد: بعضی ها در این دنیا با شیطان، بعضی ها با آدم ها و بعضی ها با خدا معامله می کنند ولی شهدا میدانند که باید با خدا معامله کنند چرا که کم‌شان را جبران می کند.

وی اضافه کرد: ما این را باور کرده ایم که تکلیف خود را درست انجام دهیم خدا ما را تکمیل می کند مانند روزیکه حضرت فاطمه زهرا(س) یک نفره از ولی خدا دفاع کرد زیرا کسی فکر نمیکرد امروز انقلاب فاطمه زهرا (س) همه دنیا را بگیرد.

ماندگاری خاطر نشان کرد: یا کسانی که با ۷۲ نفر در سرزمین کربلا در مقابل ۳۰ هزار دشمن جنگیدند کسی باور نمیکرد روزی از نجف تا کربلا مردم «لبیک یا حسین» بگویند.

وی با اشاره به اینکه صدام میخواست سه روزه تهران را تصاحب کند ولی نتوانست و داعش وقتی وارد سوریه شد گفت آمده ایم که بمانیم و... دیدیم که خداوند خودش مانع شد که آنها بر ما حاکم شوند.

ماندگاری افزود: آمریکا می گوید دشمنان یمن، سوریه و فلسطین ... را تحریک کردیم اما همه به دست جمهوری اسلامی افتاد و این ها همه نشان می دهد که اگر ما تکلیفمان را درست انجام دهیم نصرت می بینیم.

وی با تاکید بر اینکه این راه برای ما هم باز است و می توانیم با خدا معامله کنیم، برکت سومی که شهدا پیدا کردند را «زنده بودن ابدی» نام برد و بیان کرد: شهدا فهمیدند با کی معامله کنند، با چه کسی شریک شوند و فهمیدند که با چه کسی رفیق شوند که نمیرند.

در پایان ضمن تقدیر از خانواده های معظم شهیدان جمشید عباسی نژاد_ حسن کمالی_علی حجازی_ میرغلامحسین موسوی_ غلام جعفردخت و محسن باقری، کربلایی هادی نیک بین به مداحی پرداخت.

صفحه آخر پرونده شهدا عاقبت بخیری بود

صفحه آخر پرونده شهدا عاقبت بخیری بود

صفحه آخر پرونده شهدا عاقبت بخیری بود

صفحه آخر پرونده شهدا عاقبت بخیری بود

صفحه آخر پرونده شهدا عاقبت بخیری بود

صفحه آخر پرونده شهدا عاقبت بخیری بود

صفحه آخر پرونده شهدا عاقبت بخیری بود

صفحه آخر پرونده شهدا عاقبت بخیری بود

صفحه آخر پرونده شهدا عاقبت بخیری بود

صفحه آخر پرونده شهدا عاقبت بخیری بود

صفحه آخر پرونده شهدا عاقبت بخیری بود

صفحه آخر پرونده شهدا عاقبت بخیری بود

کد خبر 1782991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha