کانون‌های مساجد فرصتی مناسب برای ایجاد بستر فرهنگی در روستاها

حجت‌الاسلام رجب‌پور، با اشاره به تغییر فضای فرهنگی در روستاها، گفت: در سازمان جهاد کشاورزی به دنبال ایجاد یک برش فرهنگی هستیم تا با کمک کنش‌گران و فعالان فرهنگی در روستاها و مناطق محروم از جمله کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بتوانیم به ایجاد انگیزه و آگاهی‌بخشی به مخاطبان کمک کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، حجت‌الاسلام عبدالامیر رجب‌پور، در دیدار با مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان، با اشاره به برگزاری اجتماع بانوان فاطمی اظهار کرد: ما در سازمان جهاد کشاورزی به دنبال پیوست فرهنگی در میان مخاطبانمان هستیم و در این راستا چند برنامه را تعریف کردیم که از جمله می‌توان به برگزاری مسابقات قرآن ویژه روستاها و عشایر و ... اشاره کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، موضوع اصلی این اجتماع را بحث عفاف و حجاب و مسائل فرهنگی دانست و افزود: امروزه فضای فرهنگی ما در روستای دچار چالش شده و تغییر کرده و شاهد افرایش طلاق و خودکشی در روستاها هستیم.

وی ابراز کرد: بنابراین به دنبال ایجاد یک برش فرهنگی هستیم تا با کمک کنش‌گران و فعالان فرهنگی در روستاها و مناطق محروم از جمله کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بتوانیم به ایجاد انگیزه و آگاهی‌بخشی به مخاطبان کمک کنیم.

حجت‌الاسلام رجب‌پور، تصریح کرد: گام اول در این راه شناسایی و تکریم بانوان در این زمینه است و در ادامه این نیروها فعال خواهند شد و به آنها یک سری محتواهای تبلیغی ارائه می‌شود و در ادامه نیز کارگاه‌های آموزشی برای این افراد برگزار می‌شود.

وی یاد آور شد: در این راستا اجتماع بانوان فاطمی نخستین اجتماع طرح ملی مربیان دختران فاطمی روستایی با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان با حضور حجت‌الاسلام موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان و بانوان فعال فرهنگی کانون‌های مساجد در روستاها و مناطق محروم شنبه (۷ مهر) در دفتر امام جمعه اهواز برگزار می‌شود

کد خبر 1783066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha