زنگ «گردشگری و صلح» در مشهد نواخته شد

زنگ گردشگری و صلح به مناسبت هفته گردشگری با حضور فرماندار مشهد، مدیران اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی و تشکل‌های گردشگری استان در مدرسه مهر علوی مشهد نواخته شد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد،  محسن داوری، فرماندار مشهد امروز شنبه (۷ مهر ماه) در مراسم نواختن زنگ گردشگری و صلح در مدرسه مهر علوی اظهار کرد: مشهد به واسطه بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) سالانه میزبان میلیون‌ها زائر و گردشگر از اقصی نقاط ایران و جهان است و این ظرزفیت عظیمی در توسعه گردشگری مذهبی در پایتخت معنوی ایران است.

وی با اشاره به هفته گردشگری افزود: زحمات زیادی درراستای خدمت به زائرین و مسافرین شهر مقدس مشهد توسط تشکل ها و دست اندرکاران حوزه گردشگری در مشهد در حال اجراست و جا دارد دراین هفته که بنام گردشگری نامگذاری شده است از خدمتگزاران به زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) که به عنوان فعالان حوزه گردشگری شناخته می‌شود، قدردانی کنیم.

زنگ «گردشگری و صلح» در مشهد نواخته شدزنگ «گردشگری و صلح» در مشهد نواخته شد

 حجت الاسلام والمسلمین سید حسن علوی از موسسان مدارس مهر علوی نیز در این مراسم با ارایه گزارشی از این مدارس  گفت: نخستین مدرسه مهر علوی سال ۱۳۸۵ با ۴۰ داش آموز آغاز شده و اکنون ۴۲۰ دانش آموز در مدارس علوی تحصیل می‌کنند.

او رشد همه جانبه دانش آموزان را از اهداف مداری مهر علوی عنوان کرد و  یادآور شد: با توجه به این‌که فرزندان ایتام در مدارس علوی تحصیل می‌کنند، مهارت آموزی برای آن‌ها در دستور کار قرار دارد و در مدارس متوسطه چهار کارگاه عملی که منجر به حرفه‌آموزی دانش آموزان می‌شود فعال است.

گردشگری زیارت اولویت اول مشهدالرضا

سید جواد موسوی، مدیرکل گردشگری خراسان رضوی نیز در این مراسم اظهار کرد: صنعت گردشگری یکی از سودآورترین حوزه های اقتصاد است که که مزایای فراوانی، برای کشورها، انسان ها و ملت‌ها دارد و گام به گام و همراه با صنایع پر درآمد در جهان در حال توسعه است.

زنگ «گردشگری و صلح» در مشهد نواخته شد

وی با بیان اینکه امسال شعار روز جهانی گردشگری از سوی سازمان جهانی گردشگری با عنوان «گردشگری و صلح » معرفی شده اظهار کرد: با وجود بارگاه منور امام هشتم(ع) در این خطه، به عنوان جاذبه ای بی نظیر در کشور توسعه گردشگری زیارت در خراسان رضوی اولویت نخست و مبنای برنامه ریزی های ما در حوزه گردشگری محسوب می شود و باید بر روی تقویت و توسعه گردشگری زیارت در این شهر اقدام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به آمار سرمایه گذاری در این حوزه گفت:حجم کل سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استان خراسان رضوی هم اکنون  بالغ بر ۱۲۶ هزار میلیارد تومان است که معادل یک سوم سرمایه‌گذاری کشور در این حوزه است. در حوزه سرمایه گذاری خارجی در صنعت گردشگری خراسان رضوی نیز از سال ۱۴۰۰ تاکنون بالغ بر۱۶۰ میلیون دلار محقق شده که ۱۰ میلیون دلار آن متعلق به ۲ طرح گردشگری استان در سال جاری است.

گفتنی است، در این مراسم که مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، مدیران تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان خراسان رضوی حضور داشتند زنگ گردشگری و صلح توسط حسین ادیبیان پیشکسوت گردشگری نواخته شد و سپس مسئولین و اصحاب رسانه حاضر در این مراسم از کلاس‌های مدرسه مهر علوی بازدید کردند.

کد خبر 1783227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha