ایران برای گردشگران امن است/موانع سرمایه‌گذاریِ گردشگری را برداریم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به ایران‌هراسی که رسانه های غربی در میان مردم جهان ایجاد کرده اند، گفت: باید تلاش کنیم این تصویر و ذهنیت غرب درباره ایران را بشکنیم و نشان دهیم به دنیا که ایران امن است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی  خبرگزاری شبستان، آئین افتتاح ۱۶۷ پروژه گردشگری در ۳۱ استان کشور امروز (شنبه، ۷ مهرماه) با حضور رضا صالحی امیری، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، معاونین این وزارتخانه، مقیمی فرماندار تهران، نمایندگان مجلس و جمعی از فعالان صنعت گردشگری  در هتل رشیدیه برگزار شد.

در این مراسم «رضا صالحی امیری» با اشاره به افتتاح پروژه های گردشگری همزمان با هفته گردشگری در کشور، گفت: امروز در ۳۱ استان ۱۶۷ پروژه های گردشگری با سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومان افتتاح و با بهره برداری از این پروژه ها ۷۱۲ هزار متر مربع به فضای گردشگری کشور اضافه شد و برای ۲۳۰۰ نفر  اشتغال مستقیم ایجاد شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تغییر نگاه در حوزه گردشگری  را یک ضرورت عنوان کرد و افزود: سرمایه گزاری بالای بخش خصوصی نشان می دهد که ما نیازمند یک اراده ملی در سطح دولت و نظام سیاسی و بخش خصوصی هستیم و باید نگاهمان را تغییر دهیم ما به هویت ایران زمین ایمان داریم چراکه ایران سرزمین رمزها و رازهای ماست و ایران هویتی تمدنی به مثابه خورشیدی است که می درخشد.

وی اظهار کرد: اگر باور داریم این سرزمین نقطه آغاز تمدن بشری است و در این جغرافیا ۷۲ ملت زیر چتر یک پادشاه زندگی می کردند و ما میراث‌دار این تمدن هستیم باید امین این میراث باشیم و این به تغییر نگاه نیاز دارد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه گفت: در مدت دو روزی که در تفلیس بودم با وزرای زیادی ملاقات کردم؛ کشور ۳ و نیم میلیونی امروز بیش از ۷ و نیم میلیون گردشگر جذب می‌کند. ظرفیت تمدنی آن جغرافیا یکصدم ایران است. ما باید به وجدان خودمان برگردیم که چه پاسخی به نسل آینده داریم و این سرزمین را چگونه به نسل بعدی انتقال خواهیم داد.

زنجیرهای حاشیه سازی بخش خصوصی را برداریم

صالحی امیری با اشاره به برنامه هفتم توسعه، اظهار کرد: در پایان برنامه هفتم کجا باید قرار بگیریم؟  باید ۵۰۰ هتل به ظرفیت هتل‌های موجود اضافه کنیم اما آیا بسترهای ما برای این ظرفیت آماده است؟ ما مجموعه ای از تعهدات را پذیرفته ایم که انجام دهیم اما بدون اراده سرمایه گذاران و مردم و مسئولان ناممکن است. ما باید بخش خصوصی را تکریم و باور کنیم که دولت کارفرمای خوبی نیست. باید بخش خصوصی را به رسمیت بشناسیم و باور کنیم که دولت کارش تصدی گری، حمایت و نظارت است و بقیه امور را باید واگذار کنیم؛ باید زنجیری که بخش خصوصی را در حاشیه قرار داده برداریم، بخش خصوصی در جایی سرمایه گذاری می کند که بازگشت سرمایه داشته باشد.

نیازمند جهش جدی در گردشگری هستیم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تأکید کرد: کشورهای همسایه را ببینید؟ نسل جدید رویکرد انتقادی  با ما دارد و وضعیت ما قابل دفاع نیست، ما نیازمند جهش جدی در گردشگری هستیم و این در فکر باید ایجاد شود، بعد اجرای پروژه، باید بانک ها، شهرداری ها و اتحادیه ها وارد  عمل شوند و دولت تنها موانع را بردارد. تلاش ما این است که موانع را از سر راه سرمایه گذار برداریم تا بتوانند در زیرساخت ها سرمایه گذاری کنند.

 وی با بیان اینکه ایران در جاذبه های گردشگری جزو ۱۰ کشور برتر دنیا است، گفت: در شهرهای کشورهای همسایه قریب هزار هتل دارند اما در تهران ۱۴۰ هتل داریم که کمتر ۳۰ درصد هتل ۵ ستاره هستند.

صالحی امیری با اشاره به پروژه ایران هراسی از سوی غربی ها، ابراز کرد: ایران امن است اما ابررسانه ای غرب تلاش دارند تصویر ایران را دروغ جلوه دهند ما باید با شکست این طلسم به جهانیان نشان دهیم ایران امن است، باید تلاش کنیم ذهنیت غرب درباره ایران را بشکنیم و این شدنی است همه ما باید تلاش کنیم که این مهم را به سرانجام برسانیم.

وی تاکید کرد: رویکردهای ما باید توسعه گرایانه باشد توسعه نیازمند منابع است. باید موانع را از سر راه سرمایه گزاران برداریم تا آنها احساس سختی و تنگنا نکنند اگر به ایران، اسلام و آینده ایرانی فکر می کنید آباد کردن ایران وظیفه همه ماست؛ ایران با این جذابیت نیاز به زیرساخت دارد، اصحاب رسانه، رسانه ملی، خبرنگاران، سلبریتی ها همه باید به میدان بیایند و تصویر واقعی ایران را به دنیا نشان دهند.

کد خبر 1783258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha