سید حسن نصرالله، ایران را  مادر جبهه مقاومت می‌دانست

احمد بخشایش اردستانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره نگاه سید «حسن نصرالله» به رهبری ایران در جریان مقاومت گفتند: ایشان ایران را مادر مقاومت و مقام معظم رهبری را رهبر خود می دانستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، احمد بخشایش اردستانی،  استاد دانشگاه، تحلیل‌گر سیاسی و نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره شخصیت سید حسن نصرالله با اشاره به ابراز تاسف از شهادت ایشان، گفتند: سید حسن نصرالله، یک شخصیت بی نظیر و قوی بود و  تمام عمرش را فدای مجاهدت و فدای مردم لبنان کرد.

وی گفت: سید حسن نصرالله، بین اعراب، انقلاب اسلامی و تمدن اسلامی را به نمایش گذاشت و  انشالله شهادتش باعث زایش وسعت نظر مردم جهان بالاخص کشورهای اسلامی نسبت به تمدن اسلامی شود. ایشان بعد از شهادت عباس موسوی به رهبری حزب الله لبنان انتخاب شد. حزب الله را سامان داد  و حزب الله را دارای ساختار کرد و رهبران حزب الله را قوی کرد.

احمد بخشایش اردستانی در پاسخ به اینکه با شهادت سید حسن نصرالله، وضعیت مقاومت چگونه می شود و با حذف فیزیکی افراد دچار خللی می‌شود یا نه گفتند: به طور مسلم شخصیت بعدی که می آید، قوی تر و مقاوم تر خواهد بود و اهداف ایشان را دنبال می کند. معمولا این طوری است یک فردی که از میان یک مجموعه‌ای می رود، فرد دیگری به پا می خیزد مثال معروفی درهمه  ادبیات جهان وجود دارد مثلا امام خمینی رفت و مقام رهبری آمد و قوی ایران را هدایت کرد. در فلسطین هم  سید یاسین بود که قوی بود و رهبران بعدی آمدند. امروز حماس به رهبری یحیی سنوار و قبلش رهبری هنیه به جهانیان شناخته شدند و جهانیان دیگر آنان را گروه تروریسم نمی دانند،  فقط شاید اسرائیل و آمریکا آنها را گروه تروریسم می‌داند.

وی گفت: سید حسن نصرالله بعد از سید عباس موسوی، ۴۰ سال رهبری حزب الله را بر عهد داشتند. سید عباس موسوی به همراه فرزندانش توسط اسرائیل ترور شد. ترور سید حسن نصرالله، کار اشتباهی بود که اسرائیل انجام داد و اسرائیل، نمی تواند حزب الله را از بین ببرد و بالاخره باید رهبرانش مذاکره کند  و اگر سید حسن نصرالله  بود بهتر می توانست مذاکره کند، اما سید حسن نصرالله اجر خودش را گرفت و به شهدا پیوست. وی توسط افرادی که نحس‌ترین آدم‌ها در جهان هستند، به شهادت رسید. قرآن به پیامبر (ص) می فرماید که دشمن‌ترین دشمنان شما افراد یهودی هستند که ما آنها را صهیونیست می دانیم و سازمان یافته هستند و دنبال این هستند خود را برترین مردم نشان دهند.  همانطور که قاسم سلیمانی توسط دشمن ترین دشمنانش به شهادت رسید، سید حسن نصرالله هم توسط اسرائیل به شهادت رسید.

وی در ادامه به حضور  نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرده و گفت: بسیاری از رهبران کشورها سالن کنفرانس را هنگام سخنرانی نتانیاهو ترک کردند و فقط  آمریکا  است از نتانیاهو حمایت می کند.

وی شهادت سید حسن نصرالله را تبریک گفت و تاکید کرد که مطمئن باشید که  فرد بهتری  جای ایشان را می گیرد و حزب الله را حرکت می دهد  و همانطور که در ۲۰۰۶  پای اسرائیلی ها از جنوب اسرائیل کند و اخراج کرد در آینده همانطور که مشهور است،  حزب الله پرچم تمدن اسلامی را به دست خواهد گرفت و به جلو حرکت خواهد کرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی ایران درباره نگاه سید حسن نصرالله به سرمداری ایران در جریان مقاومت گفت: ایشان می گفت من شیعه علی هستم و مقام رهبری به عنوان قائد خودش در نظر می گرفت و  ایران را مادر جبهه  مقاومت می دانست. مقام معظم رهبری ریاست جبهه مقاومت در عراق، یمن و سوریه را به حزب الله سپرده بود. همان کاری که ایران برای جبهه مقاومت می کند همان کاری است آمریکا برای اسرائیل می کند، فقط اینکه امریکا دروغگو است  چون دست اسرائیل را برای زدن رهبران جبهه مقاومت باز می گذارد و  از آن طرف انکار می کند و می گوید که از طریق دیپلماسی  کار انجام دهیم دروغی که امریکا از بس تکرار کرده خودش به  دروغهایش می خندد، ولی جمهوری اسلامی ایران می گوید ما به جبهه مقاومت بدون ترس کمک می کنیم.

کد خبر 1783270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha