شکل گیری ادبیات مقاومت در فلسطین

مترجم آثار مقاومت در گفت و گو با رادیو ایران بیان کرد: اشعاری که برای فلسطین سروه می شود، گسترده و وسیع است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی رادیو ایران، دکتر یدالله گودرزی،(شهاب) شاعر و نویسنده و مترجم ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت «سید حسن نصرالله» درخصوص ادبیات مقاومت بیان کرد: اشعار شاعران درباره تجاوزات به غزه و مردم ثابت قدم آن پر رنگ است و قصائد نیز شرح کاملی از درد و رنج مردم نوار غزه و زخم های عمیق آنها از جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل است را در بر دارد.
وی ادامه داد: شعر به خودی خود یک جبهه رسانه ای بزرگ در آموزش و آگاهی مردم از اهمیت موضوع فلسطین در زندگی مردم عرب و اسلامی است.

گودرزی در پایان در خصوص کتاب «عشق، کافۀ کوچکی است» از سروده‌های محمود درویش با ترجمه خودش عنوان کرد: شعرهای محمود درویش آمیزه‌ عشق و سوررئالیسم و میهن‌دوستی است. محمود درویش شاعر فلسطینی که برای اشعار ژرف و اندیشمندانه و مهین‌پرستانه‌اش درباره فلسطین مشهور است. وی در سال‌های پایانی زندگی کوشید گونه‌ای شعر سپید را عرضه کند که ویژگی‌های سبکی و ادبی خاص وی را دربرداشته باشد، ازاین‌رو آثار او از سایر اقرانش از جهت فردگرایی برتر و پراهمیت‌تر است و در شعر معاصر عرب جایگاهی برین و والا دارد.

شایان ذکر است محمود درویش از شاعران مطرح جهانی است و بیش از ده جایزه منطقه‌ای و جهانی دریافت کرده و با روشنفکران، شاعران و نویسندگان بسیاری ازجمله ژاک دریدا، ژوزه ساراماگو، حسنین هیکل، پی یر بوردیو، نزار قبانی و... همکار بوده است.

کد خبر 1783367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha