کانونی مسجدی با قابلیت تربیت داور ورزشی

حجت الاسلام میرعابدین، با بیان اینکه کانون مسجد روستای ظهیرآباد قابلیت تربیت مربی و داور ورزشی دارد، گفت: کلاس‌های مختلف فرهنگی از مهارت‌افزایی تا تربیت داور ورزشی در این کانون برگزار می‌شود.

حجت الاسلام سید ابوالفضل میرعابدین، مسئول کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر(ع) مسجد امام حسین(ع) روستای ظهیرآباد شهرستان شازند با اشاره به اینکه فعالیت های کانون در بخش های مختلف ورزشی، فرهنگی، علمی و آموزشی انجام می شود، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: در بخش ورزشی باشگاه تاپ فول کنتاکت امیرالمومنین(ع) با سابقه دو سال فعالیت مستمر، هفته ای دو جلسه توانسته ۱۰ شاگر ثابت و بیش از ۳۰ فصلی تربیت کند.

وی همچنین با بیان اینکه این باشگاه روستایی در این مدت دو مربی بومی و دو داور درجه ۳ تربیت نموده است، افزود: باشگاه ورزشی ذیل کانون توانسته یک قهرمانی استانی گروهی و اولی، دومی و سومی استانی را کسب نماید.

این فعال فرهنگی همچنین به برگزاری جلسات هفتگی قرآن و آموزش روان خوانی و تجوید قرآن ویژه بانوان اشاره کرد و گفت: محور همه برنامه ها و فعالیت های ما در کانون فعالیت های قرآنی است که این مهم به جد پیگیری و مورد استقبال قرار گرفته است.

از برگزاری جلسات مهارت افزایی تا تربیت داور ورزشی در کانون روستایی

میرعابدین همچنین به تاسیس هیئت بانوان نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم مذهبی در قالب مولودی (مراسم عید غدیر در سطح روستا و کاروان شادی خودرویی و مولودی خوانی در مسجد) و ه‌یئت (دعوت از سخنران و مداح و پخش نذری در سطح روستا که در مورد آخر ۳۸۰ غذای گرم در سطح روستا پخش شد از جمله برنامه های این کانون در طول سال و مناسبت های مختلف است.

مسئول کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر(ع) همچنین به فعالیت ها و برنامه های علمی کانون اشاره کرد و ادامه داد: در این بخش نیز فعالیت های خوبی با مشارکت بچه ها انجام می شود و برگزاری کلاس های تقویتی برای دانش آموزان از جمل این برنامه ها است.

وی همچنین به تاسیس کتابخانه امام حسن مجتبی(ع) و تجهیز آن اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بیش از پنج هزار جلد کتاب در این کتابخانه برای استفاده و بهره مندی اهالی روستا وجود دارد.

حجت الاسلام میرعابدین ترویج فرهنگ کتابخوانی را امری ضروری دانست و بیان کرد: ما در این راستا برنامه های مختلفی از جمله جلسات کتابخوانی و نقد و بررسی کتاب را با حضور دانش آموزان و اعضای کانون برگزار می کنیم.

این فعال فرهنگی همچنین به برگزاری دوره مشاوره تحصیلی با موضوع اضطراب امتحان، برپایی جلسه مهارت زندگی به صورت مجازی، دعوت از مشاور خانواده و حضور در روستا را از دیگر برنامه های فرهنگی این کانون دانست و بیان کرد: ما در روستا با همکاری امام جماعت مسجد همواره در حال اجرای برنامه و تبیین فرهنگی دینی، اسلامی و ایرانی هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۱۰ نفر دختر و پسر در کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر(ع) روستای ظهیرآباد عضو هستند، ادامه داد: ما هیئت بانوان را تشکیل دادیم و برنامه های این هیئت با حضور بانوان و دختران جوان و با مدیریت خانم رحتمی انجام می شود.

مسئول کانون فرهنگی هنری علی اکبر(ع) با بیان اینکه در روستای ظهیرآباد بیشتر هدف ما بانوان و کودکان و نوجوانان هستند، بیان کرد: هیئت جوانان نیز تاسیس شده و فعالیت های گسترده ای در این هیئت با حضور نسل جوان و نوجوان و با هدف تبیین ارزش های دینی و انقلابی انجام می شود.

میرعابدین همچنین به راه اندازی سینما کانون نیز اشاره کرد و گفت: با هزینه شخصی خود یک ویدتو پرژکتور تهیه کردم و فیلم ها و انیمیشن های روز دنیا متناسب با سن کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالان را در این سینمابه نمایش در می آوریم.

کد خبر 1783397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha