جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی سرعت گیرد

ایزدخواه گفت: جذب نخبگان در دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی را دنبال کردیم و مواردی محقق شد اما باید سرعت بیشتری بگیرد تا افراد نخبه دغدغه اشتغال نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمدمهدی ایزدخواه امروز صبح (۸ مهر) در دیدار نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله توسط رژیم منحوس اسرائیل، اظهار داشت: دهم مهرماه سالروز تولد شهید مصطفی چمران روز نخبگان نامگذاری شده است، شهید چمران خود یک نخبه بود که به پیروی از امام راحل به کشور آمد و منشا خیر و برکات شد.

رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی افزود: بنیاد نخگبان استان در تحقق اهداف راهبردی کشور در امور نخبگان به دنبال زمینه سازی اثرگذاری است و در استان با تشکیل هیئت‌های اندیشه ورز نخبگانی سه هیئت اندیشه ورز زیست بومی فناوری، توسعه زنجیره‌های ارزشی استان و تحول و تغییر اقلیم در کنار دستگاه های اجرایی فعال است.

ایزدخواه با بیان اینکه بسیاری از مسائل استان احیاء شده و با نظرات نخبگانی در حال رفع است، گفت: زنجیره‌های ارزش افزوده و سند تحولی آب از فعالیت های شاخص نخبگان استان است.

وی با اشاره به تاکید رهبری بر استفاد از فکر نخبگانی برای حل مسائل کشور، گفت: خوداتکایی و اعتماد به نفس ملی به همت نخگان تقویت می‌شود، در این راستا هسته‌های مسئله محور در استان تشکیل شد و احدهای اقتصادی مسائل را بیان و نخبگان مسائل راحل کردند.

رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی با بیان اینکه شکوفایی استعدادها در کشور اتفاق افتاده و در نمایشگاه پژوهشی مسائل و راه حل‌های نخبگانی ارائه شد، ادامه داد: استان خراسان جنوبی مهد پرورش نخبگان، فضلا و علما است و وظیفه بنیاد نخبگان معرف این شخصیت‌ها برای نسل جوان است.

ایزدخواه افزود: برنامه‌های تکریم و تجلیل از پدران علم و نخبگان در استان برگزار شد، برای تقویت ساحت فرهنگی نخبگان در کنار ساحت علمی، اردوی زیارتی به مشهد مقدس برای تقویت هویت دینی و معرفتی برگزار کردیم.

وی ادامه داد: فرد نخبه؛ وطن پرست است و استعداد خود را برای کشور به کار می گیرد در اینخصوص سعی شده از ظرفیت نخبگانی استان استفاده کنیم.

رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی گفت: استان ما نیاز به تقویت زیرساخت‌های آموزشی دارد لذا با آموزش و پرورش تفاهم نامه ای منعقد کردیم تا مدارس شبانه‌روزی و دارای دانش آموزان کم برخوردار تقویت شوند، تا بازدیدهای علمی و تجهیزات آموزشی به روز شود.

ایزدخواه گفت: جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی را دنبال کردیم و مواردی محقق شد اما باید سرعت بگیرد تا افراد نخبه دغدغه اشتغال نداشته باشند.

کد خبر 1783407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha