سیدحسن نصرالله نسل تراز مقاومت را از خود به یادگار گذاشت

ترقی با بیان اینکه ولایتمداری شاخصه مهم سیدحسن نصرالله است، گفت: وی ضمن تربیت نسل جوان تراز انقلاب اسلامی و مقاومت توانست سازماندهی و تشکیلات بسیار قوی و مستحکمی را در منطقه ایجاد کند.

«حمیدرضا ترقی» در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد ویژگی‌های شهید سیدحسن نصرالله، اظهار کرد: مهمترین ویژگی سید حسن نصرالله سرباز ولایت بودن او بود. این امر چه در زمان حضرت امام(ره) و چه در زمان ولایت مقام معظم رهبری مشاهده می شد. در دوران ولایت مقام معظم رهبری ارتباط تنگاتنگی سد حسن نصرالله با رهبر انقلاب داشت و خود را مرید و مقلد و  مقام معظم رهبری را مراد می دانست و اطاعت از ایشان را یک واجب برای خود تلقی می کرد.

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی افزود: سیدحسن در اجرای نقطه نظرات و خواسته های مقام معظم رهبری و ولایت فقط منتظر این بود که ببیند میل رهبری به چه کاری است و بلافاصله همان کار را انجام می داد. او در تحقق و انجام نیات مقام معظم رهبری هرچه از دستش برمی آمد، انجام می داد. شهید سیدحسن نصرالله در طول مدتی که رهبری حزب الله را بر عهده داشت ضمن تربیت نسل جوان تراز انقلاب اسلامی و مقاومت توانست سازماندهی و تشکیلات بسیار قوی و مستحکمی را در منطقه ایجاد کند که بتواند در برابر توسعه طلبی ها و تجاوزطلبی های استکبار جهانی به ویژه صهیونیسم بین الملل مقاومت کند و این کار را در توسعه آموزش و تربیت به سایر نیروهای مقاومت در منطقه به ویژه در یمن، فلسطین و عراق تعمیم داد. تمام این اقدامات دستاوردهای عظیم سید حسن نصرالله بود.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این رهبر جوان در نوع خصلت های اخلاقی و رفتاری به گونه ای عمل کرد که حتی دشمنانش او را فردی صادق می دانستند و معتقد بودند آن چیزی که وعده می دهد به سرانجام می رساند و در گفته هایش نیز کاملا صادق است و شخصیتی است که با رعایت همه معیارها و اصول و ارزش های دینی کار خود را پیش می برد نه بر اساس معیارهای ضد انسانی و یا خلاف اخلاق.

وی افزود: این ویژگی ها در کنار قدرت تبیین و قدرت اقناع افکار عمومی و قدرت آگاهی سازی افکار عمومی و خصوصا هماهنگ کردن ملت لبنان با افکار و اندیشه هایی که این شهید بزرگوار داشت، نشان دهنده توانمندی بسیار بالای اقناعی وی در سخنان و سخنرانی های متعددش بود. عشق و علاقه بسیاری از توده های مقاومت در جهان اسلام به سید حسن نصرالله بعد از رهبر معظم انقلاب یک عشق و علاقه باطنی و دلی بود و ظرف چند روز آینده این غم و مصیبت در مسلمانان و مقاومت در صحنه جهانی مستولی خواهد شد که ملت ها چگونه از مقام شامخ این شخصیت تجلیل خواهند کرد و او را به عنوان یک چهره برجسته در تاریخ مقاومت جهان اسلام و به عنوان کسی که توانست هم ضربه های سنگینی را به صهیونیسم و آمریکا بزند و هم زمینه آزادی و نجات ملت فلسطین را از چنگال صهیونیسم فراهم کند خواهند شناخت. نام او همانند سردار سلیمانی در تاریخ به عنوان یک مجاهد نستوه و مجاهد مومن و با ایمان دارای ویژگی های رهبری باقی خواهد ماند.

ترقی در مورد ترور فرماندهان جبهه مقاومت توسط رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: اینکه اسراییل به از بین بردن سران مقاومت روی آورده نشان دهنده ضعف و ترس آنها از نابودی خودش است. اسراییل همان گونه که نتانیاهو عنوان کرده فقط به دنبال این است که این باند جعلی را زنده نگه دارد و برای زنده نگه داشتن و تداوم حیات این باند جنایتکار از هیچ جنایتی با پشتوانه آمریکا و اروپا و قدرت های سلطه گر جهان دریغ نکرد.

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: اگر حمایت آمریکا و اروپا نبود، یقینا این جرثومه فساد و غده سرطانی از سیطره جهان اسلام کنده شده بود؛ بنابراین برای اینکه از این مهلکه نجات پیدا کند و چند صباحی به حیات خود ادامه دهد به جای اینکه با رزمندگان مبارزه کند و یک مبارزه مشروع و یک مبارزه مردانه را دنبال کند به سمت ترور شخصیت ها و نیروهای مبارز و انقلابی مقاومت رفته و سعی می کند با ۸۵ بمب سنگرشکن که قیمت آن بسیار بالاست و هزینه سنگینی برای آنها دارد شش برج را از بین ببرد و با خاک یکسان کند در کنار آن صدها نفر بیگناه را به شهادت برساند تا بتواند ۱۰-۱۲ نفر از فرماندهان مقاومت را از سر راه خود بردارد. این استیصال صهیونیست ها و نشان دهنده نفس های آخر آنهاست و یقینا این روند قابل دوام نیست.

کد خبر 1783422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha