نقش سید مقاومت در اعتلای تشیع

خطیب و کارشناس مذهبی با بیان اینکه شهید سیدحسن نصرالله انسان‌های شجاع و دلیری را تربیت کرد و پرورش داد، گفت: سید مقاومت در معرفی مذهب شیعه، اعتلای اسلام، بلند کردن صدای مظلومیت مردم فلسطین و لبنان و بردن آبروی نداشته اسرائیل اقدامات قابل توجهی انجام داد.

حجت الاسلام «مرتضی ادیب یزدی» در گفتگو با خبرنگار گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان با اشاره به ویژگی های شخصیتی و سیره شهید سیدحسن نصرالله، اظهار کرد: شهید سیدحسن نصرالله شخصیتی تاریخ ساز، موثر، فرهیخته، بصیر و والا و شهادت طلب بود که انصافا در جوار این شخصیت بی نظیر، انسان های شجاع و دلیری تربیت و پرورش یافتند و این افتخاری برای قرآن و اسلام است که قادر است در چنین روزگار سیاهی و تباهی چنین شخصیتی را تربیت عمیق و جانانه کند.

این کارشناس دینی با اشاره به اینکه همه عاشق منش و صفات شهید سیدحسن نصرالله بودند، گفت: مسیحیان و برخی از یهودیان هم در غم از دست دادن شهید سیدحسن نصرالله اشک می ریزند و ناله می کنند، سید مقاومت جانش را به کف گرفت و برای آزادگی و اعتلا بخشیدن انسانیت از همه داشته هایش گذشت.

وی در ادامه به دیگر ویژگی های شخصیت و ابعاد تاریخی شهید سیدحسن نصرالله اشاره و تصریح کرد: ایشان در منطقه خاورمیانه آثاری قابل توجهی باقی گذاشته است و از  جهت علمی، فکری، جهادی و عملیاتی خلاها و کمبودها را پر کرد، از طرفی برای شکوفایی استعدادهای مردم لبنان و حزب الله تلاش نمود که موجب شد که یک گروه محدود در یک کشور کوچک بتواند در حد یک ارتش تاثیرگذار و قوی و قدرتمند موقعیت پیدا کند.

حجت الاسلام ادیب یزدی افزود: شهید سیدحسن نصرالله در معرفی مذهب شیعه، اعتلای اسلام، بلند کردن صدای مظلومیت مردم فلسطین و لبنان و بردن آبروی نداشته اسرائیل اقدامات قابل توجهی انجام داد، که لازم است این اقدامات برای مردم تبیین و بازگو شود، در کنار این ویژگی ها شهید سیدحسن نصرالله دارای ویژگی های شخصیتی همچون سخاوتمندی، شجاعت، گره گشایی از مردم، مردم داری و خدمتگزاری به محرومان و ایتام همانند جد بزگوارشان امام علی (ع) بود، که در ایشان تجلی داشت، ایشان جایگاه رهبری خود را با آرزوهای مستضعفان و گرفتاران منطقه گره زد. این ویژگی ها در دورانی از زندگی ایشان که در ایران بود هم نمود داشت.

حجت الاسلام ادیب یزدی با اشاره به آیه ۱۱۲ سوره آل عمران گفت: خداوند در این آیه می فرماید: «بِحَبْلٍ مِنَ اللَّهِ وَحَبْلٍ مِنَ النَّاسِ، به دین خدا و عهد مسلمین درآیند». سیدمقاومت مصداق واقعی این آیه بود و هرگز برای خودش جایگاه خاص و ویژه‌ای قائل نشد و همه چیز را برای مردم می خواست، ساده زیستی، توکل، صبر در برابر سختی ها، رضا و امیدواری به درگاه الهی در ایشان نمود و بروز داشت.

کد خبر 1783561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha