اتحادیه مجالس کشورهای مقاومت تشکیل می‌شود

رئیس فراکسیون مقاومت مجلس شورای اسلامی، تشکیل اتحادیه مجالس کشورهای مقاومت را از اقدامات مهم برشمرد و گفت: این اتحادیه محدود به کشورهای اسلامی نیست و از همه کشورهای آزاده جهان تشکیل خواهد شد.  

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سید محمود نبویان، رئیس فراکسیون مقاومت مجلس در اولین نشست خبری این فراکسیون که امروز (سه شنبه ۱۰ مهر) در حاشیه صحن علنی مجلس برگزار شد، گفت: با اشاره به فرهنگ دینی و ملی کشورمان گفت در فرهنگ دینی و ملی ما تاکید شده است که باید از مستضعفان و مظلومان جهان دفاع و حمایت کنیم.  


رئیس فراکسیون مقاومت مجلس با بیان اینکه هر فردی در فرهنگ خود کمک به مستضعفان جهان را باید در دستور کار داشته باشد افزود: فقدان سید حسن نصرالله بسیار خسارت بار است اما جای نگرانی ندارد چرا که با شهادت وی  در محور مقاومت خللی ایجاد نخواهد شد همانطور که با شهادت شهید سلیمانی جبهه مقاومت ادامه پیدا کرد.


حجت الاسلام نبویان با طرح این سوال که سازمان‌های بین‌المللی کجا هستند و چرا در برابر جنایات صهیونیست‌ها سکوت کرده‌اند؟ تاکید کرد: سازمان‌های بین‌المللی که در برابر جنایات رژیم صهیونیستی سکوت کرده‌اند عملاً مشروعیت ندارند و ویا برای حمایت از ظالمان تشکیل شده‌اند.  


رئیس فراکسیون مقاومت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در جنگ غزه به هیچ کدام از اهداف خود نرسید، خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی از نظر اقتصادی دچار مشکل شدید شده است و کسری بودجه این رژیم سه برابر قبل از دوران جنگ است از سوی دیگر رژیم صهیونیستی که وجاهت بین المللی ندارد به دلیل شکست در میدان ه ترور روی آورده است بنابراین ترور برای آنان پیروزی محسوب نمی‌شود.  


حجت الاسلام نبویان با بیان اینکه عقب نشینی در مقابل دشمن به پیروزی وی منتهی می‌شود، تاکید کرد: اگر بایستیم و جبهه مقاومت را تقویت کنیم حتماً پیروز خواهیم شد بنابراین راه مقابله با دشمنان جمهوری اسلامی ایستادگی است نه عقب نشینی.  


رئیس فراکسیون مقاومت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حماس و حزب الله به هیچ وجه کست را نمی‌پذیرد، تصریح کرد: دشمن اعلام کرده که محور مقاومت باید از بین برود بنابراین سراغ ملت ایران هم خواهند آمد چرا که تحمل پیروزی‌های ما را ندارند. زمانی که دشمن از درگیری با حزب الله فارغ شود به سراغ ما خواهد آمد و در این شرایط برای پیشگیری از وقوع چنین حادثه‌ای باید از حزب الله و گروه‌های مقاومت حمایت کنیم.  


نبویان تشکیل اتحادیه مجالس کشورهای مقاومت را از اقدامات مهم برشمرد و گفت: این اتحادیه محدود به کشورهای اسلامی نیست و از همه کشورهای آزاده جهان تشکیل خواهد شد.  


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دیپلماسی پارلمانی ما برای کمک به مردم مظلوم لبنان و غزه فعال شده است و قرار است و هیات های پارلمانی از ایران به برخی کشورهای دنیا بروند تا با ارتباطات دیپلماسی دفاع از مظلومان لبنان محقق شود.


حجت الاسلام نبویان در خصوص انتقام ایران از رژیم صهیونیستی تصریح کرد: پاسخ ایران قطعی است و باید تبیین شود که هزینه‌های سازش و هزینه‌های مقاومت چقدر است بنابراین فراکسیون مقاومت مجلس شورای اسلامی این موضوع را در دستور کار قرار داده است.  


با بیان اینکه رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند تا به ایران ضربه بزند و حتی به صراحت نیز اعلام کرده است که هدفش ایران است، خاطرنشان کرد: مظلومان عالم و همپیمانان لبنان قطعاً برای حمایت از لبنان و مقابله با رژیم صهیونیستی وارد عمل می‌شوند و اسرائیل یقین بداند که شکست خواهد خورد.  


وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی رفتنی است تاکید کرد: حتماً در این مسیر هزینه می‌دهیم و این موضوع بدون هزینه محقق نخواهد شد اما در نهایت رژیم صهیونیستی از بین خواهد رفت.  


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز عملیات زمینی رژیم صهیونیستی در لبنان گفت: حزب الله منتظر بود تا رژیم صهیونیستی عملیات زمینی خود را آغاز کند و قطعاً حزب الله پیروز می‌شود همانطور که خبرهایی از شکست رژیم صهیونیستی در عملیات زمینی به گوش می‌رسد.


رئیس فراکسیون مقاومت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران به دنبال جنگ نیست، تاکید کرد: اگر اسرائیل بخواهد ما را بزند همه مردم ما دنبال آن هستند که از منافع کشور دفاع شود بنابراین ما در دفاع از کشور خواهیم ایستاد.  


حجت الاسلام نبویان با بیان اینکه برای مقابله با اسرائیل در صورت تعرض به ایران به سلاح هسته‌ای نیاز نداریم، خاطرنشان کرد: اسرائیل بداند که ضربات جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی محکم خواهد بود بنابراین به نفعشان است که به سمت ایران نیایند.  


رئیس فراکسیون مقاومت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر فردی از ملت ایران دفاع کند و منطق ما در حمایت از محور مقاومت را قبول داشته باشد، حتی اگر دانشجوی آمریکایی باشد وی را جزو محور مقاومت می‌دانیم، تاکید کرد: ملت ایران از منافع خود کوتاه نخواهد آمد و فراکسیون مقاومت مجلس شورای اسلامی برای دفاع از مظلومان عالم تشکیل شده است.

کد خبر 1783824

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha