شیروان به استقبال اجرای طرح «مرزبانان فرهنگ» رفت

طرح استانی «مرزبانان فرهنگ» با همراهی و مشارکت ارکان مسجد صاحب الزمان (عج) روستای سنجد شیروان، در منطقه مرزی سرحد اجرایی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ نشست فرهنگی ویژه برگزاری طرح استانی "مرزبانان فرهنگ" در  بخش مرزی سرحد خراسان شمالی با مجموعه ای از فعالان فرهنگی روستای سنجد و حضور امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) و محوریت کانون فرهنگی و هنری شهید لشکری این روستا برگزار شد.

قابلیت های فرهنگی روستا و روستاهای اطراف در شهر مرزی قوشخانه و نیز آسیب های اجتماعی این منطقه بررسی و ارزیابی شد و راهکارهای آن مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

کارشناسان فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان شمالی به همراه کارشناس حوزه روابط عمومی، در این جلسه حضور داشتند و  نکاتی در خصوص طرح های زندگی پویا، خانه های نور و پایگاه شهید گمنام ارائه دادند.

حجت الاسلام آرمیش، امام جماعت این مسجد به همراه «هادی معلم» مدیر کانون شهید لشگری، خندان  و معصومی از فعالان مسجدی این روستا نیز برای اجرای طرح مرزبانان با هدف ارتقاء فرهنگی و  پیشگیری از آسیب های اجتماعی همچون طلاق و اعتیاد در این منطقه اعلام آمادگی کردند.

۱۵  روستا در مناطق مرزی استان خراسان شمالی از جمله راز و جرگلان، فاروج و شیروان و بجنورد با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد این مناطق در اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی طرح «مرزبانان فرهنگ» مشارکت می کنند.

طرح فوق که  از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی ارائه و توسط قرارگاه شهید آوینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت و اجرا می شود با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ارتقاء فرهنگی منطقه  است و برنامه های  متنوعی از جمله تشکیل و تقویت گروه های سرود، گروه های نمایشی، موضوع آموزش مهارت های زندگی، کارآفرینی و آموزش سواد رسانه بر اساس نیاز فرهنگی  و آموزشی منطقه با محوریت مساجد این نقاط استان هم اکنون در حال اجراست.

کد خبر 1783854

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha