نصب لوستر جدید شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت

مسئول واحد روشنایی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به نصب لوستر جدید شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت همزمان با شب شهادت حضرت معصومه(س) گفت: لوستر جدید دارای ۳۰۰ شعله لامپ و پروژکتور بوده و شعله‌های لامپ در رنگ‌های مختلف متناسب با ایام عید، شهادت و ایام عادی روشن خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حمید نصیرزاده با اشاره به تعویض لوستر بزرگ شبستان امام خمینی (ره) گفت: لوستر قبلی به علت مشکلات تأمین روشنایی و عدم تناسب نوع لامپ‌ها با فضای شبستان و همچنین ساختار و شکل، متناسب با فضای معماری حرم مطهر نبود.

 مسئول واحد روشنایی حرم مطهر بانوی کرامت افزود: در سال ۱۳۸۳ این لوستر نصب و به‌ مرور زمان دچار مشکلاتی شده بود که این مشکلات تماماً در ساخت لوستر جدید لحاظ شده است.

 وی خاطرنشان کرد: لوستر جدید هم متناسب با فضای معماری و هم متناسب با ساختار اماکن مذهبی بوده و به‌گونه‌ای طراحی شده است که در تأمین نور و روشنایی با استفاده از پروژکتورهای قوی و شعله‌های زیاد دچار مشکل نشویم.

 نصیرزاده تأکید کرد: لوستر جدید دارای ابعاد بزرگ‌تر و ۳۰۰ شعله لامپ و پروژکتور بوده و شعله‌های لامپ در رنگ‌های سبز، قرمز و صدفی (نور طبیعی) بوده که متناسب با ایام عید، ایام شهادت و ایام عادی روشن خواهند شد.

 وی در ادامه گفت: وزن لوستر جدید یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم است و استحکام محل نصب و خود لوستر از نظر سازه بسیار بالاست و بخشی از این لوستر در تهران و بخشی نیز در واحد روشنایی حرم مطهر ساخته می‌شود.

مسئول واحد روشنایی حرم مطهر افزود: لوستر جدید ان‌شاءالله هم‌زمان با شهادت بانوی کرامت در ایام معصومیه در شبستان امام خمینی (ره) نصب خواهد شد.

کد خبر 1783856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

آخرین اخبار سرویس

پربازدیدترین