«مسجد الحرام» دارنده بزرگ‌ترین سیستم صوتی در جهان

سیستم صوتی مسجد الحرام، یکی از بزرگ‌ترین سیستم‌های صوتی جهان را دارد که بیش از 120 مهندس و تکنیسین برای اطمینان از کیفیت صدای اذان و نماز و خطبه بر آن نظارت دارند و کار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از السبق، سیستم صوتی مسجد الحرام، یکی از بزرگ‌ترین سیستم های صوتی جهان است، به طوری که با دقت زیادی برای پوشش فضای گسترده مسجد الحرام و صحن‌های آن و توسعه‌های جدید طراحی شده است.

 بیش از 120 مهندس و تکنسین برای اطمینان از کیفیت اذان و اقامه و نماز و خطبه روی این سیستم کار می کنند ؛ این امر باعث می شود که صدا به وضوح و با دقت بالا به تمام نمازگزاران و زائران برسد.

این سیستم صوتی بیش از هشت هزار بلندگو را داخل مسجد الحرام و صحن های آن دربر می گیرد. پوشش یکپارچه مساحتی تا 650 هزار متر مربع را فراهم می کند.

همچنین شامل 21 سیستم صوتی مستقل است که از طریق آنها می توان هر قسمت از مسجد را به طور جداگانه برای اطمینان از پخش بهترین صدا در مناطق مختلف مسجد کنترل کرد.

 مسجد الحرام به بیش از 100 میکروفون مجهز شده است تا تمامی صداهای مختلف ائمه مساجد، مؤذنان و وعاظ راپوشش دهد. به طوری که  این میکروفون‌ها حساسیت پیشرفته ای دارند که ضبط دقیق صدا و تعادل کامل صدا را تضمین می کند.

 علاوه بر این، سیستم صوتی به سیستم‌های انتقال زنده تلویزیون‌ها و ایستگاه‌های رسانه‌ای متصل می شود. این امر باعث می شود که پخش زنده نماز و خطبه ها آسان شود.

 شش اتاق کنترل مرکزی در مسجد الحرام وجود دارد که بین مسجد، صحن‌های آن و توسعه‌های جدید توزیع شده است که مدیریت موثر این سیستم را آسان‌تر می‌کند.

علاوه بر این، از میکروفون‌های پشتیبان استفاده می شود که در صورت بروز هرگونه نقص در میکروفون‌های اصلی به طور خودکار عمل می کنند. این اقدام برای اطمینان از تداوم صدا بدون وقفه است.

 یک سیستم دوربین پیشرفته نیز برای دنبال کردن امام جماعت در هنگام نماز نصب شده که به صورت یکپارچه نمایش داده می‌شود است. این امر به نظارت و تنظیم بهینه عملکرد سیستم صوتی کمک می کند و تجربه نمازگزاران را در مسجد الحرام افزایش می دهد.

کد خبر 1783972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha