شادی بی‌نظیر میلیون‌ها اردنی از وعده صادق ایران

هر چند مقامات اردنی نسبت به حضور مردم در خیابان‌ها هشدار داده بودند، میلیون‌ها اردنی از حمله موشکی ایران به اسرائیل خوشحالی کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، اگرچه مقامات مسئول در اردن عصر سه شنبه از شهروندان خواستند به دلیل حمله جدید موشکی ایران به اسرائیل در خانه‌های خود بمانند و از حضور در خیابان‌ها خودداری کنند، میلیون‌ها اردنی تا سحر در خیابان‌ها بیدار ماندند و شادی خود را از حمله به اسرائیل ابراز کردند.

ترکش های پرتابه زیادی در پنج شهر و منطقه اردن اصابت کرد و وزارت کشور دو مجروح جزئی را گزارش کرد و دستورالعمل هایی از سوی نیروهای مسلح، امنیت عمومی و وزارت کشور صادر کرده بود تا مردم را از نحوه برخورد با فضای بمباران آگاه کنند.

البته مشخص نیست که چگونه و چرا تعداد محدودی ترکش در مناطق اردن سقوط کرد.

اما مقامات اردنی به طور کامل نتوانستند از شادی اردنی‌ها در حمله موشکی ایران به اسرائیل جلوگیری کنند و تجمعات عمومی در نزدیکی مکان هایی که ترکش ها در آن سقوط کردند، اتفاق افتاد.

برخلاف آنچه در اولین عملیات «وعده صادق ۱» در آوریل گذشته رخ داد، مقامات اردنی سقوط موشک ها و هواپیماهایی را که به حریم هوایی نفوذ کرده بودند  اعلام نکردند، با وجود این، دوربین های شهروندان بیش از ۶ قطعه و گلوله موشک را رصد کردند که نزدیک مناطق تماس مرزی بوده است.

بر اساس گزارش‌ها، واکنش خیابان اردن حتی برای محافل دولتی اردن عجیب و غافلگیرکننده به نظر رسید و صدها هزار نفر از شهروندان برای نظارت و عکسبرداری از موشک‌ها به پشت بام ها و بالکن ها رفتند و شادی کردند.

اردنی‌ها تعداد زیادی  فیلم‌های ویدئویی مستند کردند و  بقایای موشک‌ها و قطعات در ابعاد مختلف را نشان دادند.

در یکی از پربازدیدترین فیلم‌ها، یک شهروند در حال روشن کردن سیگار خود از یک بوستر موشک ایران است.

حریم هوایی اردن تنها برای دو ساعت به روی مردم بسته بود و هیچ موردی از وحشت یا ترس در بین اردنی‌ها مشاهده نشد.

کد خبر 1784059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha