حال و هوای حیاط دولت در صبح صادق

حیاط دولت این هفته حال و هوای خاصی داشت که متاثر از عملیات وعده صادق ۲ بود؛ مسعود پزشکیان رئیس جمهور در جلسه امروز هیات دولت از عملیات غرورآفرین شب گذشته نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در هدف قرار دادن مراکز نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حیاط دولت این هفته حال و هوای خاصی داشت که متاثر از عملیات وعده صادق ۲ بود.

مسعود پزشکیان رئیس جمهور در جلسه امروز هیات دولت از عملیات غرورآفرین شب گذشته نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در هدف قرار دادن مراکز نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی تقدیر کرد.
وی تاکید کرد: عملیات افتخارآمیز که بار دیگر غرور ملی ایرانیان را به رخ کشید بر طبق موازین بین‌المللی و در پاسخ به جنایات این رژیم در ترور شهید هنیه در کشورمان و همچنین شهادت سید حسن نصرالله و شماری از فرماندهان مقاومت بود.

وعده صادقی که حق مسلم و دفاع مشروع است

حال و هوای خاص حیاط دولت در روز پس از عملیات «وعده صادق ۲»
اعضای کابینه دولت چهاردهم نیز در صحبت‌های که در جمع خبرنگاران انجام دادند به موضوع عملیات غرورآفرین نیروهای مسلح جمهوری ایران پرداختند و آن را حق مسلم ایران در راستای دفاع مشروع برشمردند.

اتباع بیگانه غیرقانونی باید به کشورشان بازگردند

وعده صادقی که حق مسلم و دفاع مشروع است


اسکندر مومنی وزیر کشور در حاشیه جلسه هیات دولت در واکنش به عملیات موشکی شب گذشته سپاه گفت: جمهوری اسلامی ایران در راستای منافع ملی خود و بر اساس منشور سازمان ملل متحد و حمایت از مردم جبهه مقاومت تصمیمات لازم برای منافع ملی خود گرفته و می‌گیرد.
وزیر کشور در بخش دیگر سخنان خود به موضوع اتباع خارجی پرداخت و افزود: اتباع بیگانه یکی از اولویت‌های اصلی دولت و وزارت کشور ز چرا که تعداد اتباع بیگانه در سال‌های اخیر بسیار زیاد شده است.
وی با بیان اینکه در موضوع اتباع بیگانه مهاجر ستیزی مورد نظر نیست، خاطرنشان کرد: کشور ما تحمل این همه مهاجر و مهمان را ندارد چرا که بسیاری از فرصت‌های شغلی گرفته شده و بسیاری از منابع و یارانه‌ها صرف اتباع بیگانه می‌شود.
وزیر کشور، طرد اتباع غیرقانونی و غیر مجاز که وارد کشور شده‌اند را از اولویت وزارت کشور برشمرد و گفت: توصیه می‌کنیم که دولت حاکم در افغانستان تسهیلاتی فراهم کند تا مردم بتوانند کشورشان را بسازند.
مومنی در خصوص حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان نیز گفت: هیات‌هایی برای پیگیری حوادث تروریستی در استان سیستان و بلوچستان اعزام شده است و موضوع در دست پیگیری است.
وزیر کشور در خصوص فرایند انتخاب استانداران نیز خاطرنشان کرد: طی سه هفته آینده استانداران اکثر استان‌ها مشخص و معرفی خواهند شد.

ایران صرفاً از حق دفاع مشروع خود استفاده کرد

حال و هوای حیاط دولت در صبح صادق


سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان نیز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه در عملیات وعده صادق ۲ ایران صرفاً از حق دفاع مشروع خود استفاده کرد، گفت: این حق بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد برای همه کشورها وجود دارد بنابراین اقدام ما کاملاً دفاعی و در پاسخ به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی بوده است.
عراقچی اقدام جسورانه و شجاعانه نیروهای مسلح را تبریک گفت و افزود این اقدام پاسخ بسیار مناسبی به اقدامات تروریستی و جنایت بار رژیم صهیونیستی بود.
وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد موشک‌های ایران را نتوانستند رهگیری کنند و به اهداف مورد نظر اصابت کرد، خاطرنشان کرد: سیاست ما حمایت از مقاومت است و به این حمایت ادامه خواهیم داد چرا که مقاومت یک مکتب و گفتمان است. مقاومت یک آرمان زنده است که به اشخاص متکی نیست هرچند شهادت سید حسن نصرالله خسارت بزرگی است اما مطمئن هستم که منجر به رشد و تقویت مقاومت خواهد شد.

عملیات موشکی ایران در چهارچوب دفاع بود

حال و هوای حیاط دولت در صبح صادق


فاطمه مهاجرانی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حفظ آرامش مردم و جامعه اولویت دولت است، گفت: عملیات موشکی ایران در چهارچوب دفاع انجام شد.
سخنگوی دولت با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی افزود: رئیس جمهور سال‌ها در سنگر دفاع مقدس حضور داشتند بنابراین یکی از دفاعگران هستند و مواضع ایران همواره صلح طلبانه و در راستای صلح بوده است.
وی تاکید کرد هر زمانی بنا باشد من پا را از گلیمش فراتر بگذارد و خدشه‌ای بر ساحت جمهوری اسلامی ایران وارد کند مطمئن باشد که مردم دلیر ایران پای این موضوع ایستاده‌اند و پاسخ خواهند داد.
مهاجرانی تصریح کرد اقه‌ای به جنگ افروزی نداریم و مردم عزیز ایران در جریان باشند که رویکرد ایران رویکرد دفاعی است و در دفاع مصمم‌ترین هستیم همانطور که در جنگ ۸ ساله نشان دادیم به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد ذره ای از خاک و حیثیت ایران لکه‌دار شود امروز هم چنین رویکردی را داریم.


برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین نداریم

حال و هوای حیاط دولت در صبح صادق


محسن پاک نژاد وزیر نفت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین روی میز دولت نیست.
وی با اشاره به مباحث مطرح شده در حوزه تجارت گاز با حضور هیئت روسی گفت: تلاش می‌کنیم تا حوزه سرزمینی جمهوری اسلامی ایران به عنوان هاب انرژی منطقه مطرح شود  موضوعات آن را پیگیری می‌کنیم.
پاک نژاد با اشاره به جلسه وزارت نفت با کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: موضوعات متنوع در حوزه انرژی در این جلسه مطرح شد.

نهایی شدن انتصاب‌ها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا پایان مهر ماه
سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران گفت: بخشی از انتصاب‌ها انجام شده و تا پایان مهرماه انتصاب مجموعه مسئولانی که با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری خواهند داشت نهایی خواهد شد.

حال و هوای حیاط دولت در صبح صادق


رونمایی از گل نبشته‌های هخامنشی با حضور رئیس جمهور
سید رضا صالحی امیری، وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: گل نبشته‌های هخامنشی که از آمریکا به ایران بازگردانده شده به زودی در موزه ملی و با حضور رئیس جمهور رونمایی می‌شود.

عملیات وعده صادق ۲ در راستای دفاع مشروع

حال و هوای حیاط دولت در صبح صادق

حجت الاسلام مجید انصاری معاون حقوق رئیس جمهور نیز در حاشیه جلسه هیئت دولت امروز با اشاره به عملیات وعده صادق ۲ گفت: عملیات شب گذشته نیروهای مسلح از نظر قوانین بین‌المللی در راستای دفاع مشروع و حفاظت از شهروندان و سرزمین کشورمان بود.
وی خاطرنشان کرد اسرائیل اقدام غیر حقوقی و برخلاف موازین بین المللی در ترور مهمان ما انجام داد و اقدامات تحریک کننده داشت ز این رو به لحاظ حقوقی باید اقدام می‌کردیم البته پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان در جای خود محفوظ است.

وضعیت مطلوب ذخایر استراتژیک کشور
غلامرضا نوری قزلجه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: تولید مواد غذایی و تامین امنیت غذایی در وضعیت مطلوبی قرار دارد و ذخایر استراتژیک کشور بیش از آن چیزی که در قوانین مد نظر بوده موجود است و کشور از نظر امنیت غذایی در شرایط بسیار مطلوبی است.
وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تولید گندم نیز خاطرنشان کرد: تولید گندم امسال بسیار خوب بوده است بنابراین میزان تولید از صف عبور کرده و باید اصلاحیه‌ای صورت بگیرد در قانون مصوب بودجه مجوز لازم برای پرداخت بیش از سقف را خواهیم داشت و پس از رفع موانع قانونی و تامین منابع مطالبات گندمکاران نیز به سرعت پرداخت خواهد شد.

حال و هوای حیاط دولت در صبح صادق

دیدار گروسی با رئیس جمهور بر اساس پروتکل انجام می‌شود
محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و معاون رئیس جمهور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: دیدار گروسی و رئیس جمهور ایران س از هماهنگی و بر اساس پروتکل‌های لازم انجام خواهد شد.
وی با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای خاطرنشان کرد مهم این است که تمام جنجال‌هایی که بر سر برنامه هسته‌ای وجود دارد و بهانه‌ای که برای آن ایجاد کرده‌اند معطوف و در ارتباط با مذاکرات رفع تحریم‌ها است و وزارت امور خارجه مذاکرات رفع تحریم‌ها را بر عهده دارد.

آغاز کار ویژه در حوزه ورزشگاه‌ها
احمد دنیامانی در حاشیه جلسه هیئت دولت با تقدیر است اقدامات شب گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شب گذشته موفق شدیم به رژیم صهیونیستی نشان دهیم که اگر شرارت‌های دیگری انجام دهد حتماً پاسخ محکم‌تری دریافت خواهد کرد.
وزیر ورزش و جوانان در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه ورزشگاه‌ها گفت: مردم در حوزه ورزشگاه‌ها مطالبات دارند ی مطالبات درست است و تلاش می‌کنیم تا ر قالب یک کار ویژه ورزشگاه‌ها را ساماندهی کنیم.
وی در خصوص وام ازدواج و اشتغال جوانان نیز گفت نشست‌هایی با رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد و دارایی برگزار کرده‌ایم و به زودی با ازدواج و اشتغال پرداخت می‌شود.

ارسال درخواست بررسی مجدد FATF به مجمع تشخیص مصلحت

محمد جعفر قائم پناه در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران گفت: نامه درخواست دولت برای بررسی مجدد اف ای تی اف ه مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال می‌شود.
معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: اجماع داخلی در خصوص fatf اتفاق خواهد افتاد.

کد خبر 1784064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha