آغوش باز مسجد ابیوردی به روی نسل‌ آینده؛ سفر به دنیای نشاط و معنویت

در شب‌های پرستاره شیراز، مسجد ابیوردی به قلبی تپنده برای کودکان و نوجوانان تبدیل شده که به جای بازی‌های دیجیتالی، در آغوش معنویت و آموزه‌های دینی خوش می‌گذرانند. اینجا، دنیای پر از تازگی و شور زندگی است که در کنار هم، آینده‌ای روشن می‌سازند.

خبرگزاری شبستان-استان فارس؛ مهدی رحمانیان| در دل شهر شیراز، مسجد ابیوردی، هر شب به یک حلقه دوستی و معنویت تبدیل می‌شود. نوجوانانی که با چشمان روشن و قلب‌هایی پر از شوق، گرد هم می‌آیند تا با یکدیگر به خانه خدا بیایند. آن‌ها با نغمه‌های خوشحالی و خنده، به سمت مسجد می‌روند، جایی که صدای اذان به گوش می‌رسد و دل‌ها را به آرامش دعوت می‌کند. پس از نماز جماعت، دورهمی‌ها آغاز می‌شود؛ کلاس‌های احکام و عقیدتی، بازی‌های دسته‌جمعی و...، لحظات خوش و خاطره‌انگیزی را رقم می‌زند.

اینجا، مسجد ابیوردی، جایی است برای رشد و تعالی معنوی؛ جایی که بچه‌ها با عشق و محبت در دل‌هایشان، داستان‌های شیرین زندگی را روایت می‌کنند.

روز گذشته، حجت الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس، در جمع اهالی مسجد جامع ابیوردی حضور پیدا کرد.

آغوش باز مسجد ابیوردی به روی نسل‌ آینده؛ سفر به دنیای نشاط و معنویت

وی سپس در نماز جماعت شرکت کرد و پس از آن، با اهالی مسجد دیداری صمیمانه داشت. امیدی همچنین در جمع اصحاب مسجد به سخنرانی پرداخت و با بیانی رسا به تشریح اهمیت مساجد و کار برای رضای خداوند پرداخت.

در جمع اهالی مسجد

مساجد باید مکان‌هایی باشند که محبت و همدلی را در جامعه ترویج دهند و هیچ روحی از کار برای خداوند خسته نمی‌شود.

وی از فضیلت مسجد به‌عنوان مکانی برای رشد و تعالی اجتماعی و دینی سخن گفت و تاکید کرد که مساجد باید دل‌های مومنان را به همدیگر نزدیک کنند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس افزود: مساجد باید مکان‌هایی باشند که محبت و همدلی را در جامعه ترویج دهند و هیچ روحی از کار برای خداوند خسته نمی‌شود.

او همچنین تاکید کرد که وقت‌هایی که در مساجد صرف می‌شود، فقط زمان دعا و عبادت نیست، بلکه زمان سرمایه‌گذاری برای آینده و تربیت جوانان مومن نیز هست.

تقدیر از نیم قرن خدمت

در این بازدید، حجت الاسلام امیدی از امام جماعت مسجد ابیوردی، که نیم قرن در این جایگاه خدمت کرده است، تقدیر کرد.

آغوش باز مسجد ابیوردی به روی نسل‌ آینده؛ سفر به دنیای نشاط و معنویت

او با تکریم از امام جماعت مسجد، گفت: حضرتعالی با زحمات و فداکاری‌هایتان نشان داده‌اید که خدمت به مسجد و مردم، یک رسالت الهی است. ۵۰ سال عشق و خدمت شما به این مسجد و جامعه، الگوی ماست و امیدواریم همواره چراغ‌دار این مسیر باشید.

بازدید از فعالیت ها

از بازی‌های آموزشی، کلاس‌های هنری و دوره‌های تربیتی گرفته تا فعالیت‌های پایگاه بسیج مسجد، هر یک نشان‌دهنده شور و نشاطی بود که در دل این مسجد جریان دارد.

امیدی همچنین از فعالیت‌های فرهنگی مسجد و کانون فرهنگی هنری آن بازدید کرد. در این بازدید، وی با برنامه‌های متنوعی که برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده، آشنا شد. از بازی‌های آموزشی، کلاس‌های هنری و دوره‌های تربیتی گرفته تا فعالیت‌های پایگاه بسیج مسجد، هر یک نشان‌دهنده شور و نشاطی بود که در دل این مسجد جریان دارد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با مشاهده این فعالیت‌ها، ابراز رضایت کرده و تأکید نمود که چنین برنامه‌هایی باید بیشتر حمایت شود تا جوانان در سایه علم و ایمان پرورش یابند.

حجت الاسلام امیدی همچنین بر اهمیت تشویق خانواده‌ها برای مرتبط کردن فرزندانشان با مساجد تاکید کرد.

آغوش باز مسجد ابیوردی به روی نسل‌ آینده؛ سفر به دنیای نشاط و معنویت

او بیان کرد: والدین باید بسترهای لازم را برای حضور فرزندانشان در مساجد فراهم کنند تا آن‌ها نه‌تنها در فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی شرکت کنند بلکه با نماز جماعت و دوستی‌های شیرین معنوی، قلبشان را به خدا نزدیک کنند.

 مساجد، نورانی‌ترین مکان‌ها هستند و باید هر روز دل‌های بیشتری را جلا دهند؛ فراخوان امید به مساجد و دعوت به معنویت، به راستی آغازی نو و امیدبخش برای جامعه‌مان به شمار می‌رود.

کد خبر 1784141

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha