یورش شهرک نشینان به مسجد الاقصی به همراه رقص وپایکوبی داخل آن

صدها شهرک نشین امروز به بهانه اعیاد یهودی به مسجد الاقصی یورش بردند و داخل آن به رقص و پایکوبی اقدام کردند و مقامات صهیونیستی به به همین بهانه مسجد ابراهیمی را بستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العهد، با توجه به تلاش‌های اسرائیل برای تحمیل معبد ادعایی به جای مسجد و بودجه رژیم صهیونیستی برای یورش‌ها و افزایش شان، «فصل اعیاد توراتی» شدیدترین حملات به مسجد مبارک الاقصی انجام می‌شود و روند آن خطرناک تر و فزاینده‌تربرای هدف قراردادن هویت اسلامی قدس اشغالی و مسجد  می شود.

صدها شهرک نشین صهیونیستی امروز (پنجشنبه ۱۲ مهر) به مناسبت سال نو عبری  به مسجد الاقصی یورش بردند، همچنین گروه‌هایی از شهرک نشینان مسلح به همین مناسبت در خیابان‌های شهرک قدیمی در قدس اشغالی می چرخیدند.

منابع محلی بیت المقدس گزارش دادند که شهرک نشینان مراسم «تلمودی» را در میدان شرقی مسجد الاقصی با حمایت شدید نیروهای اشغالگر انجام دادند.

همچنین این منابع اعلام کردند که تا ساعت ۱۰ صبح، نزدیک به ۳۵۰ شهرک نشین یهودی از طریق دروازه مغاربه به الاقصی یورش بردند که کلیدهای آن از زمان اشغال بیت المقدس در سال ۱۹۶۷ تحت کنترل مقامات اشغالگر بوده است.

شهرک نشینان حلقه‌های رقص و آواز دسته جمعی تشکیل دادند و همچنین در مسجد الاقصی به شیپور زدن اقدام کردند.

پلیس اشغالگر تدابیر نظامی خود را در دروازه های شهر قدیمی و مسجد الاقصی تشدید کردند و محدودیت هایی را برای ورود نمازگزاران فلسطینی ایجاد کردند.

مسجد الاقصی هر روز در معرض یک سری حملات شهرک نشینان با حمایت پلیس اشغالگر قرار می گیرد تا کنترل کامل بر مسجد را اعمال کند و آن را از نظر زمانی و مکانی تقسیم کند.

در همین راستا، نیروهای اشغالگر به بهانه اعیاد یهودیان، مسجد ابراهیمی را در شهر الخلیل بستند.

کد خبر 1784193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha