شناسایی و محاکمه ۵۹ وکیل متخلف/ برخورد بدون اغماض دستگاه قضا با کلاهبرداری

سخنگوی قوه قضاییه با تاکید بر عزم جدی دستگاه قضایی در برخورد با کلاهبرداری‌های مختلف افراد و جلوگیری از کاهش اعتماد عمومی مردم نسبت به دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی، گفت: ۵۹ وکیل و ۸ کارشناس متخلف شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفته و محاکمه شدند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری فوق العاده با اصحاب رسانه گفت: در ابتدا شهادت سیدحسن‌نصرالله که بعد از عمر مبارزه با استکبار عمر خود را سپری کرد خدمت رهبر انقلاب و ملت‌های مسلمان و سرسرا عالم تسلیت عرض می کنم،  سیدعزیز ما اگر به ظاهر به منزلگاه ابدی شتافتند اما روح بلند وی ارزش‌های جدیدی را در جامعه اسلامی خواهید آفرید و با ایجاد بیداری حاکمان اسلامی بزودی در کشوررهای یمن و لبنان و ... شاهد دهها رهبر آزاده خواهیم بود تا این غده سرطانی از منطقه رخت بر بندد.

جهانگیر افزود: از نیروهای مسلح بویژه از ارتش و وزرات دفاع و سپاه پاسداران برای وعده صادق ۲ تشکر خود را ابراز می کنیم از اینکه فرزندان  امام و رهبری هر زمان که لازم است سیلی محکمی را نه با تعجیل و نه با تاخیر وارد کنند جای آن دارد دست و بازوی آنها را ببوسیم، فرزندان امام و رهبر نسبت به منافع کشور بشدت برخورد می کنند و دشمن را از عمل خود پشیمان می کنند

وی اظهارداشت: نماز جمعه دیروز نشان داد که قدرت امنیت ایران در سایه میلیونی اقشار مختلف مردم از رهبری و ولایت فقیه و از ارزش‌ها است و حفظ این ارزش‌ها و اخلاق و انسانیت اقتضا دارد که همه آحاد ملت به ندای وحدت بخشی که در ایران سر داده می شود، گوش دهند.

وی با تاکید بر بیانات  رهبر انقلاب مبنی براینکه رژیم صهیونیستی رژیمی بی ریشه و ناپایدار است گفت: هر چه دارای ریشه است ماندنی و آن اسلام، اخلاق و انسانیت و جبهه حق است که ماندنی است.

سخنگوی دستگاه قضا اظهار کرد: در سالروز طوفان الاقصی قرار داریم که دفاع ملت فلسطین این عملیات غرورآفرین را به دنبال داشت و در طی یکسال ساعت به ساعت از عمر رژیم صهیونیستی کاسته شد و گرچه جنایات آنها ما را ناراحت کرد اما باید بدانیم که برای رسیدن به اهداف بلند، هزینه باید پرداخت امیدواریم بزودی شاهد ریشه کنی رژیم صهیونیستی باشیم.

وی با اشاره به هفته نیروهای انتظامی گفت: اگر جانفشانی مرزبانی انتظامی نبود شاهد امنیت پایدار نبودیم و ما هر روز شاهد شهادت این دلیرمردان هستیم و این هفته را  به خانواده نیروی انتظامی که با تلاش بی وقفه امنیت را به ارمغان بیاورند تبریک می گوییم و اگر این نیرو در ماموریت های قضایی بعنوان ضابطین نباشند بسیاری از اقدامات دستگاه قضایی انجام نمی شود. نیروی انتظامی در بخش‌های مختلف به مردم خدمت می کنند و جا دارد در این هفته از آنها تشکر کنیم.

وی  با بیان اینکه ۵۹ وکیل و ۸ کارشناس متخلف شناسایی شده و تحت تعقیب قرار گرفته‌اند و محاکمه شدند، گفت: همانگونه که به اطلاع مردم رساندیم دستگاه قضایی مبارزه با انواع مظاهر فساد را آغاز کرده است که بحث مبارزه با فساد رویکرد جدیدی در درون و پیرامون قوه  قضائیه بوده است و برخورد بدون اغماض با کسانی که که مسیر ارزش‌ها را با چالش مواجه می کنند همچنان ادامه دارد.

ادامه دارد...

کد خبر 1784391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha