پویایی مساجد با حضور نوجوانان و جوانان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام گفت: اگر قشر جوان و نوجوان در مساجد حضور داشته باشند آن مسجد همیشه زنده و فعال است.

علی چراغی‌پور مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام ضمن گرامی‌داشت ۱۹ مهر ماه گفت: ۱۹ مهر ماه سالروز فرمایشات تاریخی مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای است که در خراسان شمالی در خصوص کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد مطالبی را بیان فرمودند که با حضور گسترده روحانیون و عموم مردم همراه بود.

وی افزود: وی در خصوص اهمیت حضور جوانان و نوجوانان در کانون‌های فرهنگی، هنری تأکید فرمودند که بسیار تأثیرگذار است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام گفت: از زمان پیامبر اسلام تا الان مساجد پایگاه اصلی مردم بوده است بنابراین حضور جوانان و نوجوانان در کانون‌ها در کنار مسجدها نسبت به فعال بودن مساجد در همه امور اهمیت فراوانی داشته باشد.

وی ادامه داد: حضور جوانان و نوجوانان در مساجد بر روشن شدن چراغ مسجد تأثیر گذار خواهد بود، رکن اصلی هر مسجد امام جماعت است و جوانان باید در کنار امام جماعت باشند و نسبت به اجرای فعالیت‌های فرهنگی، دینی، قرآنی، مذهبی، هنری، کتاب و کتابخوانی و... اهتمام ورزند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام گفت: فرمایش معظم له درباره جوانگرایی در مساجد این مطلب را می‌رساند که جوانان حضور گسترده ای در مساجد داشته باشند ما هم باید از جوانان در کانون‌های فرهنگی هنری، در پایگاه‌های مقاومت بسیج و... استفاده کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین چراغی‌پور ادامه داد: اگر قشر جوان و نوجوان در مساجد حضور داشته باشند آن مسجد همیشه زنده و فعال است تا برای محله فعالیت های ویژه‌ای داشته باشند.

وی افزود: حضور جوانان و نوجوانان در مساجد باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی در آن محله و در آن منطقه می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام گفت: اجرای فعالیت‌های ویژه ماه محرم، ماه صفر، ماه رمضان، اعیاد و شهادت‌ها با حضور این قشر تأثیر فراوان خواهد داشت.

وی افزود: والدین می‌توانند تأثیر بسیار زیادی در حضور جوانان و نوجوانان در مساجد داشته باشند و استفاده ویژه از نظریات نوجوانان و جوانان در شکوفایی مساجد نیز تاثیرگذار خواهد بود.

حجت‌السلام والمسلمین چراغی‌پور با بیان اینکه امام جماعت جوان در مسجد می‌تواند نسبت به فعالیت‌های ویژه‌ای که در مسجد برگزار می‌شود تأثیرگذار باشد تصریح کرد: درب‌های مسجد همیشه باید به روی جوانان و نوجوانان گشوده باشد آنهایی که در مساجد فعالیت می‌کنند باید با گشاده رویی این افراد را پذیرا باشند.

وی افزود: پویایی، به روزرسانی فعالیت‌ها، راه اندازی کتابخانه‌ها ویژه، مراکز دیجیتال و به روز، انجام فعالیت های گسترده ورزشی، برگزاری مسابقات مختلف، اردوهای تفریحی زیارتی و سیاحتی هر ماه با حضور امام جماعت در نقاط مختلف می‌تواند در جذب جوانان و نوجوانان تأثیر فراوان داشته باشد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام گفت: در آینده همین جوانان و نوجوانان آینده ساز این مملکت به حساب می‌آیند، اگر بچه ها مسجدی باشند دیگر اعتنایی به فضاهای نامناسب نخواهند داشت‌.

کد خبر 1784394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha