ابتکاراتی در خصوص آتش‌بس در لبنان و غزه وجود دارد

وزیر امور خارجه گفت: ابتکاراتی در زمینه آتش بس در لبنان و در غزه وجود دارد و در این خصوص رایزنی‌هایی صورت گرفته که امیدواریم به نتیجه برسد ولی متاسفانه دشمنی‌ها و جنایات رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری شبستان، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز (شنبه ۱۴ مهر) در بدو ورود به سوریه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: هدف من از سفر به دمشق ادامه رایزنی‌ها نسبت به تحولات منطقه است، در بیروت رایزنی‌های بسیار مهمی را با مقامات دولتی لبنان داشتیم.

وی گفت: جهت مشورت‌ها و رایزنی‌های بیشتر ادامه گفت‌وگوها را در دمشق با مقامات دولت سوریه خواهیم داشت. ما همواره نسبت به تحولات منطقه در رایزنی نزدیک با دوستان خود در دولت سوریه بودیم. مهمترین بحث روز، بحث آتش بس در لبنان به ویژه در غزه است.

عراقچی افزود: ابتکاراتی در این زمینه وجود دارد رایزنی‌هایی صورت گرفته که امیدواریم به نتیجه برسد ولی متاسفانه دشمنی‌ها و جنایات رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد، همانطور که از ابتدا هم معتقد بودیم، رژیم صهیونیست جز زبان زور، جنگ و جنایت زبان دیگری را بلد نیستند و به جنایات خودش هر روز در بیروت جنوب لبنان و غزه ادامه می‌دهد و این احتیاج به یک تلاش جمعی در جامعه جهانی برای توقف جنایت‌ها دارد.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: به هر حال تلاش‌های ما ادامه دارد و امیدوار هستیم که بتوانیم با دوستان خود در دمشق به تفاهم بیشتری برای گام‌های بعدی برسیم. بحث‌های دوجانبه ما بسیار گسترده است در زمینه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ارتباطات خوبی را با دولت سوریه داریم که طبیعی است که مروری بر آنها خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم که موانع موجود را برطرف و زمینه‌های جدیدی را پیدا کنیم و روابط را بهتر از گذشته ادامه دهیم.

وی ادامه داد: در خصوص بحث‌های منطقه‌ای و بین‌المللی هم همواره بحث‌های خوبی داشتیم و طبیعی هست الان به دلیل شرایط خاص منطقه این بحث‌هاش اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

کد خبر 1784415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha