استقبال فلسطین از توقف صادرات تسلیحاتی فرانسه به اسرائیل

فلسطین از درخواست رئیس جمهوری فرانسه برای توقف صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی در بحبوحه حملات این رژیم به نوار غزه استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»، فلسطین از درخواست «امانوئل مکرون»، رئیس جمهوری فرانسه برای توقف صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی در بحبوحه حملات این رژیم به نوار غزه استقبال کرد.

وزارت امور خارجه فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: درخواست مکرون با قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مشروعیت بین‌المللی همسو بوده و از راه‌حل تشکیل کشور فلسطین در سرزمین‌های اشغالی و اصول حقوق بشر حمایت می‌کند.

مکرون در مصاحبه با رادیو «فرانس اینتر» بر لزوم تمرکز بر راه حل‌های سیاسی برای پایان دادن به درگیری غزه تاکید کرد.

او گفت: من فکر می‌کنم امروز اولویت این است که به یک راه‌حل سیاسی بازگردیم و به همین دلیل باید تحویل سلاح به اسرائیل برای جنگ در غزه را متوقف کنیم.

در بیانیه وزارت امور خارجه فلسطین آمده است: از همه کشورهایی که هنوز در جنگ به اسرائیل کمک می‌کنند، می‌خواهیم به قوانین بین‌المللی احترام بگذارند و این قوانین را اجرایی کنند، همچنین به اسرائیل فشار بیاورند تا به نسل‌کشی علیه مردم در نوار غزه، کرانه باختری و لبنان پایان دهد.

در این بیانیه از امضاکنندگان معاهده تجارت تسلیحات خواسته شده است که اقدام قاطعانه برای جلوگیری از استفاده رژیم صهیونیستی از سلاح و تجهیزات نظامی علیه غیرنظامیان با تحمیل فوری راه حل جامع و تحریم تسلیحاتی اسرائیل انجام دهند.

رژیم صهیونیستی به حملات وحشیانه خود به نوار غزه پس از هفتم اکتبر، با وجود قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آتش بس فوری شده بود، ادامه داده است.

به گفته مقامات بهداشتی محلی، نزدیک به ۴۲ هزار نفر از آن زمان تاکنون در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند که بیشتر آنها زنان و کودکان هستند و بیش از ۹۷ هزار نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

حمله اسرائیل به نوار غزه تقریبا کل جمعیت این منطقه را در میان محاصره مداوم که به کمبود شدید غذا، آب سالم و دارو منجر شده، آواره کرده است.

کد خبر 1784635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha