استانبول، میزبان کنفرانس «فلسطین: محور رنسانس تمدن»

کنفرانس «فلسطین: محور رنسانس تمدن» برای بررسی جنبه‌های مختلف جنگ یک ساله اسرائیل در غزه در دانشگاه استانبول با حضور دانشگاهیان و کارشناسان بین‎‌المللی در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « dailysabah»، کنفرانس «فلسطین: محور رنسانس تمدن» با حمایت مرکز اسلامی و امور جهانی دانشگاه «صباحتین زعیم » استانبول برای بررسی جنبه‌های مختلف جنگ یک ساله اسرائیل در غزه در دانشگاه استانبول با حضور دانشگاهیان و کارشناسان بین‎‌المللی در حال برگزاری است.

در این کنفرانس سه روزه، عملیات «طوفان الاقصی»، بررسی دستورات منطقه‌ای و بین‌المللی، تأثیرات، پیامدها و جهت‌گیری‌های آینده در چارچوب جنگ جاری اسرائیل علیه فلسطین، مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

دانشگاهیان، کارشناسان و روزنامه نگاران برجسته مانند «ایلان پاپه» مورخ از دانشگاه «اکستر»، «جان کویگلی» از دانشگاه ایالتی «اوهایو»، روزنامه نگار «پپه اسکوبار» و افسر سابق اطلاعاتی آمریکا و همچنین « اسکات ریتر»، بازرس تسلیحات سازمان ملل در جلسات میزگرد برای بحث در مورد وضعیت غزه شرکت خواهند کرد.

کنفرانس «فلسطین: محور رنسانس تمدن» به چندین موضوع مهم از جمله وضعیت اخلاقی و فکری تمدن غرب، نقش کشورهای عربی در بحبوحه جنگ جاری غزه و  همچنین بافت وسیع‌تر فلسطین و جهان اسلام خواهد پرداخت.

بحث‌ها همچنین تضاد فکری و تمدنی با پروژه صهیونیستی، عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با اسرائیل و تاثیر آن بر آرمان فلسطین را پوشش خواهد داد.

نشست‌هایی که در این کنفرانس برگزار می‌شود، راه‌های جلوگیری از جنایت‌های رژیم صهیونیستی و گسترش جنگ در منطقه خاورمیانه را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

علاوه بر این، کارشناسان دیوان بین‌المللی دادگستری و دیوان کیفری بین‌المللی، قوانین بین‌المللی و وضعیت کنونی جامعه اسرائیل را در چارچوب جنگ جاری غزه بررسی خواهند کرد.

رژیم صهیونیستی از روز هفتم اکتبر سال گذشته میلادی حملات خود را به نوار غزه آغاز کرد و با وجود انتقادهای بین‌المللی نه تنها این حملات را متوقف نکرده، بلکه دامنه جنگ را به لبنان نیز کشانده است.

همه اقدامات اسرائیل با نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر آتش بس فوری ادامه پیدا کرده است، اما تا کنون اقدام قاطعانه از سوی نهادهای بین‌المللی و بسیاری از کشورهای جهان برای نقض حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی در یک سال گذشته انجام نشده است.

کد خبر 1784636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha