فراخوان مقاله دومین ویژه‌نامه «تاریخ اجتماعی و هنر» منتشر شد

مجله‌ تحقیقات تاریخ اجتماعی دومین شماره‌ ویژه‌نامه‌ «تاریخ اجتماعی و هنر» را به‌زودی منتشر خواهد کرد؛ در این راستا این ویژه‌نامه علاوه‌بر پذیرش مقالات علمی و پژوهشی در حوزه‌ عمومی مطالعات تاریخ اجتماعی و هنر، پذیرای آثار پژوهشی علاقه‌مندان خواهد بود.

به گزارش گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان: مجله‌ تحقیقات تاریخ اجتماعی در نظر دارد، دومین شماره‌ ویژه‌نامه‌ «تاریخ اجتماعی و هنر» را به‌زودی منتشر کند؛ این ویژه‌نامه علاوه‌بر پذیرش مقالات علمی و پژوهشی در حوزه‌ عمومی مطالعات تاریخ اجتماعی و هنر، در دو محور اختصاصی زیر نیز پذیرای آثار پژوهشی علاقه‌مندان خواهد بود.
محورهای اختصاصی:
محور نخست: «تاریخ اجتماعی و هنر خوش‌نویسی»
تمرکز موضوعی این ویژه‌نامه بر خوش‌نویسی و کتابت به‌مثابه‌ شغل و پایگاه درآمدی، کاربردهای رسانه‌ای آن در قالب‌های متنوع اعم از کتیبه‌نگاری، نامه‌نگاری‌های دولتی و خصوصی، کاربرد خوش‌نویسی در تولید کتاب و تحولات آن پس از رواج فناوری چاپ، خوش‌نویسی چونان عنصری هویتی، مسئله آموزش خط و خوش‌نویسی و نظایر آنها خواهد بود.

محوردوم: «تاریخ اجتماعی و هنر در آسیای صغیر دوره‌ی اسلامی»
معرفی و تحلیل ابعاد اجتماعی هنرهای حوزه‌ جغرافیایی آسیای صغیر و مناطق حاشیه آن در دوره اسلامی، به‌ویژه در دوره حکومت‌های سلجوقیان آناتولی و عثمانی، اهمیت و کاربرد منابع هنری این مناطق در مطالعات تاریخ اجتماعی، بازشناسی هویت اجتماعی در آثار هنری این مناطق، تعاملات اجتماعی هنر آسیای صغیر با هنر حوزه ایران فرهنگی، مهاجرت و جابه‌جایی‌های عناصر انسانی و مادی و شیوه‌های هنری، تحولات هنری در آسیای صغیر در دوران مدرن و نظایر این موارد را شامل می شود.

همچنین این امکان برای محققان فراهم است که ابتدا طرح یا خلاصه تحقیق‌شان را برای مجله و دبیر تخصصی ویژه‌نامه ارسال و پس از تأیید موضوع، به مطالعه، تحقیق و نگارش مقاله مورد نظر در بازه زمانی مشخص، اقدام فرمایند. مقالات نهایی به تحریریه و سپس داوران سپرده شده و در صورت تأیید، در چارچوب ضوابط مجلات علمی‌ منتشر خواهد شد؛ ضمن اینکه مقالات روش‌شناسی و ترویجی نیز در مجله قابل پذیرش و انتشار هستند.

بر پایه این گزارش: تاریخ ارسال خلاصه مقاله حداکثر تا پایان آذر ماه ۱۴۰۳ اعلام شده است؛ طرح و خلاصه مقاله نیز باید به نشانی مجله ارسال شود. همچنین شماره پیام‌گیر ۰۹۱۲۴۵۲۳۶۲۴ در whats App پاسخ‌گوی سؤالات احتمالی محققان در این خصوص است.

فراخوان مقاله دومین ویژه‌نامه «تاریخ اجتماعی و هنر» منتشر شد

کد خبر 1784661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha