نشست «بررسی بازچاپ متن‌های نایاب باستانی ایران» برگزار می‌شود

نشست «بررسی بازچاپ متن‌های نایاب باستانی ایران» به میزبانی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان: در ادامه سلسله نشست‌های نقد و بررسی کتاب پژوهشکده زبان‌شناسی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، نشست «بررسی بازچاپ متن‌های نایاب باستانی ایران» روز سه‌شنبه ۲۴ مهر از ساعت ۱۰ تا ۱۲ برگزار می‌شود.

این نشست با سخنرانی «سیروس نصراله‌زاده»، «حمیدرضا دالوند» و «فرزانه گشتاسب» همراه است، ضمن اینکه «شاهین آریامنش» نیز به عنوان دبیر علمی در نشست حضور خواهد داشت.

گفتنی است: اوستا مجموعه‌ای از کتاب‌های دینی زردشتی است که به زبان اوستایی نوشته شده است. کهن‌ترین دست‌نویس اوستا که اکنون در کپنهاک دانمارک نگهداری می‌شود را «نیلز لودویگ وِستِرگارد» با خود از ایران به اروپا برد و به پژوهش درباره آن پرداخت و اوستا را تصحیح کرد.

وندیداد ساده کتابخانه ملی ملک، اوستای وسترگارد و نیز روایت کتمه بهره، سه اثر ارزنده‌ای هستند که پژوهشگران همچنان درباره آنها به پژوهش می‌پردازند.

گفتنی است علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند در سالن ادب پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی حضور یابند و یا از طریق پیوند برخط (آنلاین) از این لینک در نشست حضور یافته و از مباحث استفاده کنند.
 

نشست «بررسی بازچاپ متن‌های نایاب باستانی ایران» برگزار می‌شود

کد خبر 1784679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha