حمایت سازمان بازرسی خراسان جنوبی از مدیران ریسک‌پذیر

رحیمی با اشاره به حمایت سازمان بازرسی از مدیران ریسک‌پذیر، گفت: در شرایط کنونی خراسان جنوبی باید مدیران کار ریسک‌پذیر و فوق‌العاده‌ای انجام دهند والا با کار متعارف هرگز نخواهند توانست استان ما را نسبت به دیگر استان‌ها توسعه دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی، مهدی رحیمی امروز سه‌شنبه(۱۷ مهر) در دیدار جمعی از کارکنان اداره سازمان بازرسی با نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: به منظور نظارت بر حسن اجرای امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاه‌های اجرایی و در جهت اجرای اصل ۱۷۴ قانون اساسی در نهایت سازمان بازرسی کل کشور در ۱۹ مهرماه ۱۳۹۰ تشکیل شد.

وی افزود: اولین وظیفه سازمان بازرسی، نظارت بر اجرای قانون در دستگاه‌های اجرایی است که اگر همین مهم رقم بخورد آنچه قانون‌گذار مدنظر داشته، محقق شده است.

مدیرکل سازمان بازرسی خراسان جنوبی با اشاره به بر اینکه دومین وظیفه این سازمان نظارت بر حسن جریان امور است، تصریح کرد: سیاست‌ها و رویکردهای دیگری را هم مجموعه نظام و دولت‌ها اقتضا دارند که باید در راستای آن گام برداشت بر این اساس رویکرد سازمان عبارتند از تحقق بخشیدن به موضوع شعار سال، حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری، همکاری با دولت در اجرای برنامه‌ها، حمایت از مدیران ریسک‌پذیر و فعال و با روحیه جهادی و همچنین رویکرد ارفاقی نسبت به مردم است.

حمایت سازمان بازرسی از مدیران ریسک‌پذیر

رحیمی با اشاره به حمایت سازمان بازرسی از مدیران ریسک‌پذیر، ادامه داد: در شرایط کنونی خراسان جنوبی باید مدیران کار ریسک‌پذیر و فوق‌العاده‌ای انجام دهند والا با کار متعارف هرگز نخواهند توانست استان ما را نسبت به دیگر استان‌ها توسعه دهد.

وی تأکید کرد: سازمان بازرسی همواره سعی دارد که تفسیر و تعیین‌کننده رویکرد ارفاقی از قوانین و مقررات نسبت به مردم داشته باشد.

مدیرکل سازمان بازرسی خراسان جنوبی به برخی اقدامات شاخص این سازمان طی سال گذشته و نیمه نخست امسال اشاره کرد و افزود: تسهیل پرداخت اعتبارات به مبلغ ۱۷۰ میلیارد ریال در قالب پرداخت چندین فقره تسهیلات به پرورش‌دهندگان و تولیدکنندگان سویه مرغ آرین انجام شده است.

رحیمی با بیان اینکه از اخذ هزینه‌های مازاد تمدید پروانه چاه‌های کشاورزی از مالکین جلوگیری شد، گفت: همچنین در این مدت جرایم مالیاتی در قالب ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم به مبلغ  ۲۶ میلیارد ریال از دو شرکت فعال در شهرستان‌ها وصول شد.

وی بیان کرد: امکان جذب و پرداخت ۱۰ میلیارد ریال یارانه اجرای طرح تنظیم بازار در پایان سال ۱۴۰۲ نسبت به عرضه میوه و خرما فراهم شد تا این محصولات با قیمت مناسب‌تری به مردم عرضه شود.

تسریع در قلع و قمع ۲۶۷ مورد تغییر کاربری‌های غیرمجاز

مدیرکل سازمان بازرسی خراسان جنوبی از تسریع در قلع و قمع ۲۶۷ مورد تغییر کاربری‌های غیرمجاز در سطح اراضی زراعی و باغی استان خبر داد و گفت: همچنین خلع ید از مساحت ۳ هکتار از اراضی ملی و آزادسازی ۴۴۰ هکتار اراضی پهنه‌های معدنی بلوکه شده انجام شد.

رحیمی بیان کرد:  در نیمه نخست امسال ۱۰۰ مورد بازرسی موردی، فوق‌العاده، برنامه‌ای و سرزده از دستگاه‌های اجرایی استان انجام شد که نتیجه آن معرفی مدیرکل، معاون مدیرکل و کارشناس، شهردار و رده‌های مختلف اداری مجرم یا متخلف به مراجع قضایی بود.

کد خبر 1784797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha