عرضه محصولات راهبردی خراسان جنوبی از طریق شبکه الکترونیکی پست

ظهوری با بیان فعالیت ۱۹۹ فروشگاه اینترنتی در خراسان‌جنوبی، گفت: عرضه محصولات راهبردی و بومی استان از قبیل زرشک، زعفران و عناب نیز از طریق شبکه الکترونیکی پست قابل انجام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حسین ظهوری امروز چهارشنبه (۱۸ مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز جهانی پست اظهار کرد: ۱۹۹ فروشگاه اینترنتی در استان فعال هستند که فروش محصولات بومی و صنایع دستی را از طریق سامانه تجارت الکترونیک شرکت ملی پست انجام می‌دهند.

وی افزود: طی یک سال گذشته تعداد این فروشگاه ها در خراسان جنوبی ۱۰۰ درصد رشد داشته است و پلی بدون واسطه بین تولیدکنندگان بخش کشاورزی استان برای صدور محصولات آنها به دیگر نقاط کشور  هستند.

مدیرکل پست خراسان جنوبی ادامه داد: عرضه محصولات راهبردی و بومی استان از قبیل زرشک، زعفران، عناب و عسل نیز از طریق شبکه الکترونیکی پست قابل انجام است.

ظهوری گفت: در این مدت ۷۸ هزار مرسوله اینترنتی به ارزش ۵۶ میلیارد تومان از سراسر کشور وارد خراسان جنوبی شد و ۳۱ هزار مرسوله هم به ارزش ۲۵ میلیارد تومان نیز از استان به دیگر نقاط ایران ارسال شده است.

صدور پلاک تلفیقی و کد پستی

وی با اشاره به اینکه صدور پلاک تلفیقی و کد پستی  از دیگر خدمات این مجموعه است، گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه پست سام درخواست پلاک تلفیقی بدهند و نصب این پلاک بانک اطلاعاتی مکانی کامل را تشکیل می‌دهد که بهره‌برداری آن در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود.

مدیرکل پست خراسان جنوبی تصریح کرد: سهولت در شناسایی آدرس، اطلاع همیشگی از کدپستی ۱۰ رقمی ملک مربوطه و استفاده از مزایای آن، صرفه‌جویی در هزینه‌ها از لحاظ اخذ گواهی‌های مکرر کدپستی، سهولت در ارائه خدمات دستگاه‌های خدمات‌رسان همچون آب، برق، گاز، مخابرات و آتش‌نشانی، تبدیل پلاک سر در منزل به پلاک هوشمند و زیبایی مبلمان شهری از مزیت‌های پلاک هوشمند است.

ظهوری به به طرح ملی جی‌نف ( GnF) نیز اشاره کرد و گفت: این طرح شامل آدرس استاندارد برای تمامی مکان‌های شهری و روستایی است که از سالهای پیش شروع شده و در مراحل نهایی است و در سرشماری سال ۱۴۰۵ قرار است از کدپستی به عنوان مرجع استفاده شود که از ابتدای امسال حدود ۲۱۷ هزار رکورد بانک اطلاعاتی کدپستی در استان به‌روزرسانی شده است.

به گفته وی؛ اداره کل پست خراسان جنوبی با توجه به قراردادی که با کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی منعقد شده به موضوع تشکیل پرونده‌های متقاضیان طرح جوانی جمعیت دارای چهار فرزند به بالا در استان ورود کرده است.

مدیرکل پست خراسان جنوبی در ادامه به فعالیت ۱۴ دفتر قبول پست شهری و ۹ نمایندگی قبول پست بخش خصوصی، ۶۸ دفتر پیشخوان در این استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۹۰ باجه پستی کار قبول محموله‌های پستی را در استان برعهده دارند.

۶۲۵ هزار مرسوله پستی از خراسان جنوبی ارسال شد

ظهوری از استقرار دفتر پست در شهر گزیک و قهستان شهرستان درمیان خبر داد و گفت: در نیمه نخست امسال ۹۷۰ هزار مرسوله پستی وارد استان و توزیع شده و خراسان جنوبی رتبه دوم توزیع مرسوله‌های پستی را در کشور  کسب کرده است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۶۲۵ هزار مرسوله پستی از استان ارسال شده است، یادآور شد: همچنین ۵۱ هزار گذرنامه در استان توزیع کردیم که از این تعداد ۴۵ هزار گذرنامه مربوط به زوار حسینی بود.

کد خبر 1785012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha