۲۰۰ نوجوان اصفهانی حکمت‌های نهج البلاغه را حفظ کردند

مدیر مؤسسه نهج البلاغه اصفهان گفت: ۲۰۰ نوجوان اصفهانی حکمت های نهج البلاغه را در فصل تابستان فراگرفته و حفظ کردند.

حجت‌الاسلام «علی‌اصغر بیگی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به آموزش حکمت های نهج البلاغه و تربیت حافظان حکمت اظهارداشت: این اقدام در موسسه نهج البلاغه اصفهان آغاز شده و در طرح تابستانه این مرکز ۲۰۰ نوجوان توانستند این پیام های ارزشمند را حفظ کنند.

مدیر مؤسسه نهج البلاغه اصفهان با بیان اینکه دامنه فعالیت های این مرکز فراگیر و کل استان را پوشش خواهد داد، افزود: برای تربیت حافظان حکمت های نهج البلاغه برنامه ریزی شده تا شمار آنان در استان اصفهان به بیش از پنج هزار نفر برسد.

وی ادامه داد: برای اجرای این برنامه از ظرفیت مساجد، مدارس، دالقرآن و مراکز فرهنگی شهرداری ها استفاده می شود تا علاوه بر گسترش معارف اسلامی، مفاهیم این کتاب آسمانی نیز بین مردم گسترش پیدا کرده و مهجور نماند.

بیگی، عدم شناخت و آشنایی مردم با حکمت ها و درس های عظیم این کتاب آسمانی را چالشی در حوزه معارف دینی و فرهنگی بیان کرد و اذعان داشت: رفع مهجوریت نیازمند برنامه ریزی جدی و فعالیت های تبلیغی و آموزشی است.

وی خاطرنشان کرد: درس های نهج البلاغه برای مدیریت جامعه و رفع بسیاری از مشکلات کارساز بوده که انس با آن قادر به گره گشایی از نگرانی ها خواهد بود.

مدیر مؤسسه نهج البلاغه اصفهان اضافه کرد: در کنار کتاب آسمانی قرآن، نیاز به درک و بهره جویی از دریای معارف اسلامی به واسطه کتب ارزشمند مثل نهج البلاغه در جامعه هستیم که در این خصوص مراکز فرهنگی همکاری کنند.

وی یادآورشد: این موسسه در برنامه ریزی، تسهیل گری و حمایت از مجریان طرح نهج البلاغه همکاری می کنند و لازم است افراد خیر نیز در این مسیر همراهی کنند.

کد خبر 1785219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha