انگلیس از ورود نوه ماندلا به این کشور جلوگیری کرد

مقامات انگلیس مانع ورود نوه نلسون ماندلا به این کشور برای حضور در نشست همبستگی با فلسطین در شفیلد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی۲۱، گروهی از جنبش‌های همبستگی با فلسطین در بیانیه‌ای امروز(جمعه ۲۰ مهر) اعلام کردند: مقامات انگلیسی از ورود مندلا ماندلا، نوه نلسون ماندلا، به این کشور برای شرکت در نشست همبستگی با فلسطین در شفیلد جلوگیری کردند.

گروه‌های حامی رژیم صهیونیستی، کمپین رسانه‌ای و فشار را علیه ماندلا  به دلیل مواضعش در حمایت از مقاومت فلسطین، به راه انداخته بود.

 گروهی از جنبش‌های حامی فلسطین از جمله «دوستان فلسطین در منچستر»، «جبهه جوانان برای فلسطین» و «جنبش عمل چپ در منچستر» با صدور بیانیه‌ای  لغو این فعالیت را که قرار بود ماندلا امروز جمعه در منچستر شرکت کند، به دلیل جلوگیری از ورود وی به انگلیس اعلام کرد.

 بر اساس این بیانیه، این ممنوعیت به دلیل شرایط جدید برای روادید وی در آخرین لحظات بود.

در این بیانیه آمده است: ما دلیل واقعی آن را می دانیم. مندلا مانند پدربزرگش ماندلا علیه آپارتاید در آفریقای جنوبی مبارزه کرده و از مبارزات آزادی‌بخش مردم فلسطین علیه آپارتاید صهیونیستی حمایت می‌کند. علت جلوگیری از ورود او حرکت‌های لابی صهیونیستی در هفته‌های اخیر علیه ماندلا بوده است.

در این بیانیه توضیح داده شد که ماندلا قرار بود در تظاهراتی برای فلسطین در پایان هفته شرکت کند و سخنران اصلی باشد. مندلا با استفاده از پاسپورت دیپلماتیک خود به سراسر جهان سفر می کرد، اما شب گذشته مقامات وزارت خارجه انگیس اعتبار روادید دیپلماتیک او را زیر سوال بردند.

 میک ناپیر، یکی از بنیانگذاران کمپین همبستگی فلسطین اسکاتلندی، در بیانیه ای گفت: شباهت‌های رفتار قبلی بین برخورد انگلیس با نلسون ماندلا و تصمیم دولت کی‌یر استارمر قابل توجه است.

 میک ناپیر از تلاش برای ممنوعیت ورود نوه ماندلا انتقاد کرد و گفت: دولتی که مانع این سفر می‌شود، مملو از حامیان رژیم آپارتاید صهیونیستی و نسل کشی علیه فلسطینیان در غزه است.

انگلیس یکی از مهم‌ترین کشورهای غربی است که شاهد تحرکات مردمی در حمایت از حقوق فلسطینی‌ها بوده و همچنان شاهد آن است.

کد خبر 1785239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha